Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

!!! Mialem kiedys ome 2,0 8v i lepiej się wkręcala niz obecna 2,0 16v. Fakt 8v mają rozrząd bezkolizyjny i tańsza inst. gazowa. Ciągną obroty od dołu , a 16v dopiero od 3000 tys. i jest kolizyjny . :P Także uważam , że 8v jest lepsze . Mniejsze koszta naprawy . ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous
!!! Mialem kiedys ome 2,0 8v i lepiej się wkręcala niz obecna 2,0 16v. Fakt 8v mają rozrząd bezkolizyjny i tańsza inst. gazowa. Ciągną obroty od dołu , a 16v dopiero od 3000 tys. i jest kolizyjny . :P Także uważam , że 8v jest lepsze . Mniejsze koszta naprawy . ???

 

 

No kolejna osoba uważająca wyższość 8v z praktyki a nie z danych katalogowych co do mocy itp.Pozdrawiam

 

[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 23:08 ]

Kurde można by zrobić jakaś sonde typy silnik 16v czy 8v ??:> Pytanie do mederatórów....albo dokleić sonde do tego tematu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader
lord_wiader, tylko żauważ jedno podstawowe zagadnienie.....moment obrotowy służy on do "ruszenia" "elastyczności" "ciągu" samochodu a moc do prędkości maksymalnej.....pierwsza partia obrotów to moment obrotowy a od około 3 tyś to moc.Doskonałym przykładem mojego stwierdzenia jest RX-8 która "teoretycznie" ma duzo mocy bo koło 200 koni ale moment obrotowy i jej przebieg jest fatalny i tego dowiedziałem się na wykładach dawnoo temu

 

Na szczęście wiem co to jest moment obrotowy, moc, elastyczność.

Nie zmienia to jednak faktu, że podczas wyścigu spod świateł czy to silnik 8V czy 16V to silnik kręcony jest do 3,5-4,5 nawet 5tys obr. Przy tych obrotach silnik 8V dysponuje mniejszym momentem obrotowym od 16V. Kierowca w aucie z silnikiem 16V musiał by zmnienić bieg o dwa w górę, aby złapał "doła"

 

Tak wyglądają wykresy 8V i 16V po nałożeniu na siebie i korekcie podziałki

wykresybm8.th.jpg

 

A RX-8 to szczególny przypadek, bo to silnik Wankla.

Podobnie z silnikami wysokoobrotowymi, gdzie wysokie osiągi wymagają wysokiego kręcenia silnika. W Top Gear porównywali Stilo z Lancerem pod względem elastyczności (gdzie przesadzili z wysokością biegu) i Lancer dostał baty... To też szczególny przypadek :P

 

Dalej będę trzymał przy swoim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

lord_wiader, Ok rozumiem.Tak jak pisałem nie raz.......to napisze kolejny raz....każdy ma prawo do swojego zdania !!! A co do wykresów to widać że 8v "tzyma" moment obrotowy dłużej w górnych granicach niż silnik 16v który ma swój punkt kulminacyjny przy 3500 i spada bardziej gwałtownie niż w przypadku 8v.Szkoda że nie ma wykresów 2.0 16v i 8v :P No ale nawet gdy już tak bardzo jesteś przy "osiągach" tych dwóch wersji....to ja bym wolał mieć "słabszego" (bo takim zapewne jest silnik 8v przy większych prędkościach i temu nie zaprzeczem) ale oszczędniejszego....trwalszego...tańszego w naprawach itd....a jak komuś już tak bardzo zależy na osiągach to nie kupi 1.6 16v tylko 2.0 opc albo silnik 2.2 w benzynie do astry G.Ja gdy chciałem się "wyszaleć" kupiłem omege 2.5 V6.Pozdrawiam i dzięki za wykresy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

Może i 8V trzyma lepiej moment, ale jest on mniejszy niż w 16V.

Nawet w katalogach 16V jest szybsze o ponad 2s od 8V.

 

Mając do wyboru 1.6 8V a 1.6 16V też bym wybrał 8V, z wszystkich wcześniej wymienionych powodów, nawet tracąc na dynamice.

 

Proponowałbym skończyć już te spekulacje, gdyż zaczyna się robić Off Topic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W sumie nie wiele schodzi się z tematu......16 vs 8v a to że debata tyczy się wszystkich 16v i 8 v to w sumie nic nie zmienia :P wiec czekam na dalsze opinie i sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

i tu koleja sugestia która juz kiedys pisałem mam 1.6 8v i kolo ma 1.4 16v w asterce z miejsca daje mu baty i przy wyprzedzaniu na 5 biegu 16v pada straszny muł. jechalismy kiedys obok siebie 100km/h na piatym biegu i wcisnelismy gaz do dechy to zostawilem go zebym nie skłamał na kilometr. 8v niema takiego dojeb... w pewnym momencie obr jak 16v ale ciągnie równo od dołu i tym wygrywa. pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

z tymi przyspieszeniami, to trzeba porównywać jeszcze jaki rodzaj przełożenia jest w skrzyni biegów. Dla przykładu: mam kadetta 1,4i i kolega ma też kadetta 1,4i. Mamy takie same silniki tylko różne skrzynie biegów, ja mam cztero biegową, a on pięcio. I ze startu zatrzymanego jestem dużo lepszy od niego, i on nie daje mi rady aż do jakichś 100km/godz., póżniej już tylko Ja wącham jego spaliny. Dużo zależy takrze od skrzyni. Na czwórce nie pojadę długo powyżej 130, bo silnik zaczyna mocno ryczeć, Na pięciobiegowej wolniej przyspieszę, ale mogę spokojnie jechać szybciej. Dałem przykład na kadetcie, bo astry ze skrzynią czwórką chyba nie ma, ale za to są typy sportowe, miejskie, ekonomiczne. To też ma wpływ na osiągi, bez względu na to czy to jest 8V czy 16V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

arturmazur, no tak ale zarównno w 1.4 16v czy 1.6 8v były skrzynie zawsze pięcio biogowe.Ale fakt faktem skrzynia ma ogromne znacznie co do osiągów.Kiedyś że znajomym doprowadzalismy golfa mk1 GTI do orginału(1.:P i włożyliśmy do niego skrzynie od golfa mk2 GTD......i wrażeniu pioronujące....krótka skrzynia a w dodatku o wiele bardziej wytrzymała od tej z wersji benzynowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności