Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Yo` Mama, dzieki wielkie za informacje i wykresy.Własnie widać jak na dłoni w jakiej parti silniki 16v uzyskują swoja maksymalna moc czy maksymalny moment obrotowy, a jak widać w wyższej niż silnik 8v:) Fakt moment 1.6 16v do 1.7 DTI mają podobny ale zauważ że Ty masz 165 Nm do wykorzystania od 1800 obrotów a silnik 1.6 od 3600.Co jest sporą różnicą, która napewno odbija się na ilosci spalanego paliwa.Poza tym co do wykresu momentu obrotowego widać też że silnik 16v co prawda ma wyższy moment od 8v ale linia na wykresie w przypadku 16v gwałtowniej opada niż w 8v.A dizle trzymają moment w pewnej parti obrotów i tracą go gwałtownie.Wiec jak sie zna zakres maksymalnego momentu obrotwego tzn przedział oddo przy dizlu bardzo przyjemnie się jeździ a niestety benzynówki mają jeden punkt kulminacyjny i zaraz potem moment obrotowy słabnie.

 

[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 19:18 ]

Tak przygladam się tym wykresom i musze stwierdzić że porównujac 1.6 16v i 1.8 16v to ten drugi ma też bardzo ładny przbieg momentu obrotowego wiec pewnie 1.8 16v o wiele przyjemniej sie wyprzedza niż 1.6 16v.Pozatym widać szczególnie w silniku 2.2 16v że "budzi " się on od 4 tysięcy i to jest własnie to co pisałem nie raz ze 16v potrzebuje obrotów by mieć dobry moment obrotowy chodz silniki 1.6 i 1.8 16v "budzą" się o wiele wcześniej niż 2.2 16v ale to i tak nie to co dizle mające maksymalny moment przy 15001800 obrotach silnika.A wykresy OPC to dosłownie szok:D

 

 

poprawiłem błędy/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

tak, dizle mają wyższe momenty i dostępne przy niższych prędkościach obrotowych niż benzynowe, jeżdzi się milej i bezpieczniej. Ale tematem są jednak silniki benzynowe i różnice pomiędzy 8V a 16V. Podoba mi się realne podejście, że najlepiej spróbować i jedno i drugie, a potem ocenić i wybrać.

W mojej asterce przy codziennej jeżdzie nie muszę kręcić jej powyżej 3000 obr., to mi wystarcza, aby jeżdzić w miarę dynamicznie, jednak jeżeli chcę ostro wyprzedzić, to jednak musi być 4-5 tyś. obr., ale wtedy to już pożądnie wciska w fotel, no i jest to kosztowne, co by nie mówić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

po obejrzeniu tych wykresów stwierdzam optymalnym rozwiązaniem jest 2.0 turbo benzynka :P łączy zalety potęznego momentu o płaskim przebiegu jak w dieslach ale równocześnie utrzymuje moc i moment przy wysokich obrotach czyli rozkosz wysokich obrotów typowej benzynówki ??? może spalanie odbiega od diesla ale kogo to obchodi przy takich osiągach hehe. Kiedyś prowadziłem leona top sporta 1.8 t 180KM i powiem wam że mój przy 60km/h nie zbiera się tak z "2" jak tamten z "4" ???) dlatego mój następny furaż to asterka opc turbo bez dwóch zdań !!!

P.S. sory za offtopic;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przyznaję się popełniłem bład (biję się w pierś) :P Mercedes w A i B klasie stosuje jeszcze silniki z rozrządem z 2 zaworami na cylinder. Jednak patrząc szerzej silniki z 2 zaworami na cylinder, to produkcja marginalna. Więc gdzie ich wyższość??

 

Jeszcze raz apel aby ktoś wrzucił na forum wykresy przebiegu mocy i momentu silnikow których dotyczy temat.

 

[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 20:48 ]

Widze że ty masz 16v i jesteś zachwycony swoim"idelanym silnikiem"

 

1.8 16V nie jest idealnym silnikiem do zafiry lecz mninimum. Wolałbym 2.2 16v. Silniki turbo niestety za dużo pala jak dla mnie (na moje możliwości finansowe), choć marzy mi się wersja opc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeszcze raz apel aby ktoś wrzucił na forum wykresy przebiegu mocy i momentu silnikow których dotyczy temat

 

 

Co prawda jest 1.6 w wersji 16v i 8 v i już widać różnice na korzyść 8v więc ta przewaga przy porównaniu 1.4 16 v z 1.6 8v myśle że się jeszcze zwiększy.A co do merców to ok....rozumiem że każdy ma prawo się pomylić.Pozdrawiam

 

 

 

 

poprawiłem orta/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader
Jednak patrząc szerzej silniki z 2 zaworami na cylinder, to produkcja marginalna. Więc gdzie ich wyższość??

Silniki z dwoma zaworami na cylinder odchodzą do lamusa, bo powodują to wymogi rynku. Przy większej ilości zaworów na cylinder uzyskuje się z tej samej pojemności większą moc i moment, co kusi potencjalnego klienta. Oprócz tego dochodzi kwestia spalin. Większa ilość zaworów to lepsze napełnianie się cylindra zwłaszcza w górnych partiach obrotów a co za tym idzie lepsze spalanie mieszanki i mniejsze zanieczyszczenia.

 

Z tego co zauważyłem, większość osób porównuje 8V do 16V o tej samej pojemności, ale w pytanie w temacie brzmi: 1.4 16V czy 1.6 8V !!

 

I tutaj moje ździwienie z wypowiedzi niektórych użytkowników, że silniki 8V lepiej zbierają się do 100 czy iluś tam km/h od 16V.

Niżej położony moment obrotowy ok, ale co z tego, skoro i tak 8V się kręci do 4-5tys obr przy których 16V mają lepsze wartości momentu obrotowego...

Przy tych obrotach 16V czują się jak ryba w wodzie, ale fakt trzeba je kręcić aby pokazały na co je stać.

Przy konfrontacji np. 1.6 8V VS 1.6 16V i dobrej przyczepności 8V nie ma szans

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
"arturmazur"

W mojej asterce przy codziennej jeżdzie nie muszę kręcić jej powyżej 3000 obr., to mi wystarcza, aby jeżdzić w miarę dynamicznie, jednak jeżeli chcę ostro wyprzedzić, to jednak musi być 4-5 tyś. obr., ale wtedy to już pożądnie wciska w fotel, no i jest to kosztowne, co by nie mówić.

 

Wiec sam zauważasz i piszesz o tym że żeby silnik 16v naprawde dobrze ciągnął a w przypadku silnika 2.0 16v tak napewno jest musisz mieć te 45 tyś i troche paliwa hehe:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

maniakopel: niestety tak, ale jak pewno czytałeś w temacie " ile palą wasze ople" jeszcze z tym paleniem u mnie nie jest tak źle. Co prawda do dizla nie mam się co porównywać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

lord_wiader, tylko żauważ jedno podstawowe zagadnienie.....moment obrotowy służy on do "ruszenia" "elastyczności" "ciągu" samochodu a moc do prędkości maksymalnej.....pierwsza partia obrotów to moment obrotowy a od około 3 tyś to moc.Doskonałym przykładem mojego stwierdzenia jest RX-8 która "teoretycznie" ma duzo mocy bo koło 200 koni ale moment obrotowy i jej przebieg jest fatalny i tego dowiedziałem się na wykładach dawnoo temu .I fakty sa takie że tak jak pisałem 2.0 8v czy 2,0 16v i t ten pierwszy przy starcie i przy kazdej zmianie biegu odjeżdża temu 16v co potwierdza kilka osób chodz przy wiekszych predkościach 8v nie ma szans i jest też kilka filmików pokazujacych jak przyspiesza 8v a jak 16v.Pozatym ważną kwestią w tym temacie jeśli mowa o osiągach powiny być te umiejętności kierowcy.A co do 1.4 16v czy 1.6 8v wypowiedziałem się troszke wyżej.Pozatym ważniejsze są też koszty eksploatacji auta itp niż osiągi.....a pod wzgledem kosztów 8v bije na głowe już konkretnie silniki 16v.I w praktyce też miałem okazje jeździć 1.6 8v i 1.6 16v wiec nie pisze tego wszystkiego od tak powszechnej opini.Pozdrawiammmmmm

 

[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 21:47 ]

maniakopel: niestety tak, ale jak pewno czytałeś w temacie " ile palą wasze ople" jeszcze z tym paleniem u mnie nie jest tak źle. Co prawda do dizla nie mam się co porównywać.

 

 

Ok rozumiem....pozatym przy pewnych umięjętnościach i "poznaniu" swojego auta każdy samochód jaki prowadzimy może być ekonomiczny.Wiem to chodzby po omedze hehe tylko że akurat w silnikach o dużej pojemności jest to że im szybciej się jedzie tym mniej pali

 

 

 

poprawiłem orta/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności