Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 po sprawdzeniu miernikiem rzeczywiście nie było połączenia... na wszelki wypadek wymieniłem tranzystor na nowy, podłączyłem też tak jak pisał Vendetti ( kolega z elektrody ?? ) i odpaliła... na jakiś czas, później zgasła - spalił się jeden z drucików podłączonych do tranzystora... Co ciekawe silnik momentami chodził nierównomierne (jakby delikatnie na ułamek sekundy się krztusił) a układ był odpowietrzony... Czy tak, czy tak samochód miał być sprzedany... teraz sprzedam go tak jak jest - nie będę miał wyrzutów sumienia że zepsuje się komuś na drodze - sam już nie mam czasu żeby przetestować jak się będzie sprawował po kolejnej wymianie tranzystora... W każdym razie uważam że naprawa sterownika jest to dobry sposób na przedłużenie życia pompy, w moim przypadku to już chyba po prostu pompa umiera - w końcu astra ma 416 000 km ( z tego co czytałem to większość awarii tego typu pojawia się do ok 220 000) pozdrawiam i dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Graphium - dlatego pisałem żeby wyciąć te druciki i w ich miejsce wstawić mocniejsze z niełamliwych przewodów. Gdy pompa (przestawiacz jest sprawny) to tymi drucikami płynie kilkadziesiąt amper przez ułamki sekund, więc gdy tłoczek się przytnie to drucik się przepala. Spróbuj zamienić je na grubszą wiązkę. U mnie - też mam podobny objaw jakby zapowietrzenia przy starcie (dlatego pytałem) - pompa chodzi już tak od 20 tys. km (od kupna samochodu) wiec gra jest warta zachodu Po 5 - 10 sek niedogodność ustaje a gdy jest powyżej + 6 st. C na zewnątrz nie ma już tej niedogodności (nie ma żadnego wpływu na dynamikę jazdy) Zatem gra warta świeczki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vendetti Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Mysle,ze drucik spalil sie bo siadl tranzystor.Ja dalbym ten w wiekszej obudowie i dodatkowo posmarowal pasta termoprzewodzaca.Lepszym tranzystorem bedzie Irl3803S.Mariuszu a brales poprawke na to,ze Diamond elektro sledzac ten temat podeslal Ci IRLR2905.Wedlug mnie ten tranzystor nadaje sie tylko do forda.Graphium jesli chcesz to podesle ci jeden tranzystor,ktory na logike wyselekcjonowalem.Trzeba go przetestowac.Uwazam,ze bedzie idealny.Mariuszu nie opublikujesz materialów jakie dostales wraz z tranzystorem?Podziele sie swa wiedza. ps. Graphium chyba lepiej bedzie podac Ci model niz wyslac.tak.kolega z elektrody.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 .Mariuszu a brales poprawke na to,ze Diamond elektro sledzac ten temat podeslal Ci IRLR2905.Wedlug mnie ten tranzystor nadaje A nie zauważyliście koledzy że tu zaczyna sie zabawa. Ja to już przerabiałem! . jeden za slaby drugi miesza dane   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Mariuszu a brales poprawke na to,ze Diamond elektro sledzac ten temat podeslal Ci IRLR2905 - tak brałem, dlatego dzięki Brzozie mam oryginalny tranzystor do badań - być może jutro będzie wiadomo ca to za jeden Podejrzewam (po postach Graphium), że niestety IRLR2905 więc trzeba dobrać oczywiście mocniejszy.Mariuszu nie opublikujesz materialów jakie dostales wraz z tranzystorem? - myślałem, ze Graphium to już zrobił za mnie (dostał ode mnie ten sposób montażu)Sam sposób jest prosty - prostymi słowami - nowy tranzystor montujemy na starym dbając o solidne przylutowanie drenu (obudowa tranzystora) pozostałe nóżki lutujemy na krzyż (dbając by się nie zwierały - można zastosować termokurcza) w miejsca gdzie wychodziły te dwa przewody. Tyle co do opisu, który dostałem. Jestem ciekaw Twojego sposobu - bo jeśli to nie zbieżność nicków z elektrody to Ty doskonale już wiesz co tam ma siedzieć i w jaki sposób to polutować Tak czy owak to już kwestia czasu by przełamać "know how"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Tak czy owak to już kwestia czasu by przełamać "know how" Mariusz_760301, tylko kto będzie tym z chorągiewką Już na innych forach deptają nam po piętach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 jeden za slaby drugi miesza dane - oj miesza miesza szczególnie na zimnym silniku dlatego także z pobudek osobistych jestem zainteresowany tym tematem Najważniejsze by tranzystor nie miał żadnego echa i się nie palił. P.S Brzoza ten Twój sterownik był prawdopodobnie do naprawy - oderwał się w nim jeden przewód od masy Liczę na to, ze mając sprawny sterownik będzie można pomierzyć to i owo P.S 2 Jutro kupię zagięte torxy bo być może rozwiązanie jest bliższe niż myślę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vendetti Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Mariuszu ten z Elektrody to oczywiscie ja.Jesli czytales posty to wiesz,ze to ja bylem taranem ktory zaczal ,,burzyc mury,,Doskonale nie niewiem i nie wiedzialem.Czytalem rosyjskie fora.Na elektrodzie podalem ,,papke kontrastowa,, i w pewnym momencie fachowcy przyznali sie,ze juz wiadomo.Moderatorzy tylko to potwierdzili usuwajac me posty.Caly problem w doborze tranzystora to fakt,ze sterownik wystawia na bramke okolo 3,2v i to napiecie musi w pelni wysterowac tranzystor.Pracuje on jako klucz czyli albo jest wlaczonu albo wylaczony.Wazna jest charakterystyka bramki w funkcji pradu drenu.Tranzystor musi tez miec male RDSON.Moj czarny kon to PSMN004-25.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Tak jak piszesz, niestety to polówka i tu zaczyna się zabawa z doborem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vendetti Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 datasheet i sam tranzystor PSMN004-25 dostepny jest na www.semiconductors.com.pl Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/10/#findComment-194398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.