Gość Sławek47 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 kalafonia to podstawa ale nie mozna za bardzo przegrzac sterownikaDlatego polecam kwas solny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-184241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Samym kwasem nie zalutujesz cyne trzeba rozgrzac to odpowiedniej temperatury   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-184122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Samym kwasem nie zalutujesz cyne trzeba rozgrzac to odpowiedniej temperaturyWiem że samym kwasem nie, chodziło mi o to że z kwasem idzie dużo szybciej i nie trzeba tak długo nagrzewać, a wiązanie jest solidne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-184101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Sapasty lutownicze ktore raz ze czyszcza podobnie jak kwas ale sa na zasadzie oparte a takze zawieraja sproszkowana cyne. Po kwasie bedzi esniedziec po miesiacu mniejwiecej wiec nie polecam. Kwasu sie uzywalo do lutowania ale rynien. Mysle ze jak sie rozgrzeje do odpowiedniej temp i szybko polutuje a potem ostudzi to nie powinno sie nic stac. Jakktos bedzie jezdzil lutownica i gral dlugo to owszem nie tyle ze sie sypnie tranzystor ale mozna uszkodzic sciezki, obwody obok a to juz wiekszy problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-184093 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Tego sie nie da szybko grzac bo ten stary ranzystor bardzo szybko odprowadza ciepło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-184048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Czytam Wasze posty i też się zastanawiam jakby to można skubańca podłączyć w miarę jak najbardziej bezinwazyjnie i znalazłem klej epoksydowy przewodzący firmy aremco piszą że wytrzymuje 300 stopni i charakteryzuje sie bardzo dobrym przewodzeniem zarówno prądu jak i temperatury . Ja wiem , że tam płynie duży prąd ale szukam jak to rozwiązać np bez lutowania (może pójdźmy tym tropem) klej nic nie przegrzeje ,albo zminimalizowac ilość lutów i np jedna nóżkę za pomocą jakiegoś zacisku (takiego jak w kostkach ) zamocować . [ Dodano: Sob Mar 21, 2009 20:37 ] Albo jeszcze lepiej trzeba sprawdzić obwód i przemierzyć . To jest tranzystor mocy przez który przepływa duży prąd i pali się jak przyciera się tłoczek nastawczy dawki czy jak on się tam zwie . Do tego tłoczka idą 2 przewody i pewnie się okaże że jeden z nich jest bezpośrednio podłączony do emitera tego tranzystora i może się da go zamontować na zewnątrz całego sterownika . Wiem kto ma ten sterownik i z nim porozmawiam i przepatrzymy jak to jest podłączone i może uda sie zminimalizować ilość lutów w samym sterowniku . Jak patrzałem na fotki tego sterownika to w nim są 2 tranzystory mocy koło siebie i nie wiem czym steruje ten drugi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-184017 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Jak patrzałem na fotki tego sterownika to w nim są 2 tranzystory mocy koło siebie i nie wiem czym steruje ten drugi.Ten co się pali jest odpowiedzialny za wysterowanie tłoczka przestawiacza kąta wtrysku, a ten drugi prawdopodobnie za zawór dawki paliwa ale tego to się tylko domyślam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-183973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witam No nie poszło to po myśli wielu forumowiczów między innymi dla tego,że pomylono tu tranzystory i funkcje elementów ,które tu spełniają kluczową rolę, a w szczególności rolę tego newralgicznego tranzystora TEN tranzystor nie steruje żadnym tłoczkiem ??!! tylko zaworem " szybkiego działania " zaworem dozującym paliwo Reszta po tym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-183685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Kolego opelhopel czy to ma znaczenie czym on steruje !?! jedno jest pewne w wyniku chwilowego przyciecia elementu nastawczego spowodowanego nadmiernym zuzyciem elementów tranzystor nie wytrzymuje tego przeciążenia i się pali !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-183669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Witam " Kolego opelhopel czy to ma znaczenie czym on steruje !?! " Dla wielu pewnie nie ma ,ale pewnie są i tacy co nie chcą żyć w nie świadomości. I tu następny dylemat : dlaczego w 99% ten chwilowo " przycięty element " SAM rusza i z reguły więcej się już nie przycina po wymianie tranzystora ,bo przecież wiemy ,że w większości przypadków nikt nie rusza nic więcej poza sterownikiem pompy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/17/#findComment-183654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.