Gość wilof1 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Witam. Mam tranzystorek i dużo chęci.Po otworzeniu puszki z układem widać że tranzystor który trzeba wymienić ma dużo więcej połączeń z płytką niż ten który będę wlutowywał.Nie jestem elektronikiem i potrzebuję jasnych instrukcji jak należy go przylutować,która nóżka gdzie.Za wszelkie instrukcje dziękuję i oczywiście z postępów w pracy poinformuję.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-158568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Kolego Wilof1 nie ma jeszcze żadnych " jasnych instrukcji ". W tym wątku próbujemy je właśnie wytyczyć .Co do ogólnych zasad to czytaj poprzednie posty. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-158303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Sposób montowania nowego tranzystora na starym również był opisany w tym wątku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-158171 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Witam od czasu wymiany tranzystora przejechalem ok. 2 tys. kilometrów. Znalazłem rozwiązanie "mojego" problemu związanego z chwilowym brakiem reakcji na pedał przyspieszenia. Okazało się, że nie miało to nic wspólnego z naprawą sterownika pompy (problem też nie pojawil się od razu po wymianie tranzystorka, tylko po pewnym czasie). Winowajcą był czujnik pedału hamulca. Szczelina pomiędzy grzybkiem czujnika a pedałem hamulca była na tyle duża, że czujnik odbierał to jakby rozpoczynał się proces hamowania. Na tym etapie światła stopu jeszcze się nie zapalają i nie zapalał się check. Po jakimś czasie szczelinka musiała się jeszcze powiększyć, bo kumpela zauważyła, że cały czas pali mi się światło STOPu. Komp wywalił błąd P0703 szeroko opisywany np. w tym wątku: http://forum.vectraklub.pl/lofiversion/index.php/t29142.html. Poprawiłem położenie grzybka czujnika względem pedału hamulca i problem zniknął. Auto działa prawidłowo w każdym zakresie obrotów, normalnie przyspiesza. Na tej podstawie mogę, każdemu kto stanie przed problemem wymiany tranzystora, rekomendować ten o oznaczeniu IRLR2905PBF (n-mosfet 55V 42A).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-155338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 and the winer is doooooooooon_camilloooooooo :cheers: IRLR2905PBF (n-mosfet 55V 42A)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-155309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Vista, dziękuję za gratulacje. Myślę, że należą się one nie mnie tylko wszystkim, którzy dzielili się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami na tym forum. Ja po prostu miałem to szczęście, że ten wątek już istniał, kiedy padł moj tranzystorek. Nie pozostało nic innego tylko spróbować. Myślę, że pomożemy jeszcze nie jednemu posiadaczowi Astry, Vectry etc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-154928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Witam, chciałem Was zapytac - Znajomemu w astrze 99r 2.0 DTL zdarzyła sie dosc powazna usterka. Auto jechało i nagle zdechlo Samochód czasem odpali na 450obr pochodzi 10 sek i zgasnie. na pedal gazu nie reaguje wcale. Dodam ze rzdko udaje sie nawet na te 450 obr zaskoczyc. Na komputerze wyskoczył bład układu wtryskowego oraz blad swiec zarowych. Nie pamieta kodów poniewaz mechanik wykasowal błedy z mysla ze auto odpali - niestety nie odpaliło. Bledy po wykasowaniu ponownie sie nie pokazuja.. a kontrola CHECK ENGINE gasnie raraz po przekreceniu kluczyka. Samochód nie jest zapowietrzony - ciagany drugim autem na zaciag nie odpala. Czy to pompa? dziwny przypadek.. z góry dziekuje wszytskim za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-153775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 nie jest zapowietrzony - ciagany drugim autem na zaciag nie odpala. kemtril, no to zapraszamy!! Wpisać w wyszukiwarce trudny rozruch itp.. i czytać !! Bo ciągając ten silnik na zaciąg oznacza że macie kiepską wiedzę o tym silniku ,,Pewnie już jest po sterowniku !!Ale nie jesteście pierwsi zanim napiszecie post !! Pierwsze co to ciągacie na hol plaki itp.. ! Tu czytając nic nie kosztuje a można sie dowiedziec sporo! ! A ciąganie będzie słono kosztować! http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-153749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 ale samochód zgasł w drodze, a palił elegancko zawsze.. o trudnym rozruchu czytałem na forum vectry tez jest duzo napisane o trudnym rozduchu a tu raczej nie ten problem. czy jesli konktrolka check engine gasnie to sterownik moze byc uszkodzony?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-153731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Witam "czy jesli konktrolka check engine gasnie to sterownik moze byc uszkodzony?" Tak może, ale raczej nie tranzystor nad którym się w tym wątku "pastwimy" Sterownik ma własną pamięć błędów ,którą można odczytać np.kts-em z pomocą odpowiedniej przejściówki lub prostym programikiem - pisałem o tym kilka postów wcześniej. Na początek sprawdził bym czy paliwo wychodzi z pompy wtryskowej na wtryskiwacze pod jakimkolwiek ciśnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/35/#findComment-153683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.