Skocz do zawartości

Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Hejka no i po roku bez awaryjnego śmigania zaczeły się jaja i z moją astrą :mrgreen:;/ Postawiłem ją w niedziele koło 14 do garażu i kurde dziś odpalić nie mogłem :wink: dopiero chyba za 5 razem zaskoczyła..... Jestem już troche na forum heehe i jak pamiętam jest to wina tego zaworu zwrotnego na pompie paliwa przez co cały układ paliwowy się zapowietrza i dla tego kicha z odpalaniem.Dodam ze podłoge w garazu mam idelanie poziomą wiec mowy o jakimś spadku nie ma mowy.Teraz gdy układ jest zapowietrzony pewnie będą ciągle problemy z odpalaniemA jak wy myslicie???I co z tym zaworkiem zwrotnym?? Bo kurde jak pompa bedzie pracować na sucho to ją rozpierdziele;/Da się to jakoś naprawić??

 

Po przestudiowaniu forum dochodze do 3 głównych problemów.PIerwszy to zawór zwrotny na pompie drugi to pompka na pompie paliwa sterowana elektronicznie(wymiana 850 zł :wesoly:) i sparciałe przewody odpowiedzialne za niespalone paliwo przez co układ się zapowietrza.Ale stawiam jakoś na te dwie pierwsze możliwości a jak WY myślicie....

 

Wracam do pierwszego postu. Jestem w identycznej sytuacji jak ta opisywana. Wstawiłem auto (G 98) do garażu i nie mogę po dwóch dniach - czyli dzisiaj odpalić. Tzn. odpalił i zgasł po max. 5 sekundach. Za dwa dni sprawdzę wszystko to co radzicie u znajomego mechanika bo w serwisie przez telefon powiedzieli mi, że to z pewnością pompa. Zastanawiam się tylko czy to przypadkiem nie immobilizer bo mam to auto naprawdę krótko i nie mogę się przyzwyczaić do otwierania pilotem. Z doświadczenia z Astrą F 98 w pracy przed laty wiem, że otwieranie jej z kluczyka rozbijało kody immobilizera i odcinało paliwo. Może tak być też w G?

I druga sprawa - czy faktycznie zjazd do garażu (mam poniżej gruntu i spadek bardzo stromy) może powodować zapowietrzanie? Nie mogę znaleźć wpisów nas ten temat.

 

Dla tych, którzy mają problem z odpaleniem Opla - link z linkami 8)

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=4449

 

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Baltic sądzę że jak prześledzisz moje problemy z Zafką, znajdziesz jakąś analogię! Żadna pompa :wesoly: , tak na marginesię jestem ciekaw co za jełop diagnozuje usterkę przez telefon nie wiedząc dokładnie co jest, a co najważniesze nie widząc samochodu!:wink:! :mrgreen: Tak jak mi doradzono na tym forum - zacznij od podstaw: przewody przelewowe a później kolejne elementy. Powodzenia 8)!! :)

 

Gość Anonymous

Baltic, heh ten link który zapodałeś do odpalania opli sam zrobiłem i kurcze rozsyłam go średnio po raz dziennie:D Ale chyba coś niedokładnie czytałeś TEMAT 5 bo jest napisane że układ się zapowietrza przez zawór zwrotny na pompie gdzie paliwo się cofa poprzez właśnie opadnięty przód pojazdu w dół no i niesprawny zawór zwrotny.Wtedy mamy elegancko powietrze w obiegu i sa problemy z odpaleniem.Poza tym może też być winna trójników przy przewodach przelewowych( http://ochman.superhost.pl/VB/egr/czyszczenie_kolektora_ssacego_i_egr.html ) (ostatnie zdjęcie od dołu nad kolektorem ssącym 3 plastikowe trójniki) lub nad samymi przewodami(sparciałymi) przelewowymi.Wiec sumujac co już pisałem nie raz winne mogą być:nieszczelne trójniki przelewowe lub sparciałe przewodyzawór zwrotny na pompienieprawidłowa praca sterownika pompy lub samego układu wtryskowego.A najczarniejszy scenariusz to wymiana pompy poprzez zatarcie(złej jakości paliwa lub zużycie)Pozdrawiam

 

  • 4 tygodnie później...

Ppodepne sie do tematu gdyz mam ten sam problem od czasu wymiany filtra ( w zakladzie spartolili robote i zapowietrzyli mi uklad).

Przeczytalem chyba wszystko co mozliwe i nie znalazlem nigdzie konkretnej odpowiedzi jak odpowietrzyc ten uklad ( oczywiscie poza aso lub dobrym mechanikiem)

W ASo wolaja za to cala stoweczke, a jezeli oni to moga zrobic, to dlaczego nie mozemy zrobic tego sami - czy ktos wie jak dziala i na jakiej zasadzie urzadzenie do odpowietrzania - czyli konkretnie jak samemu odpowietrzyc uklad paliwowy.

 

arty, najprostszy sposób to kupić w ASO taką pompkę bo to przecież narzędzie wyposażenia warsztatów :mrgreen: tylko nie wiadomo ile wycenią ten cud techniki , który zapomnieli , a może specjalnie zaniechali wstawić, w innych markach jest pompka i nikomu to nie przeszkadza.Układ swoją drogą jest niedoskonały i każde pęknięcie przewodu , trójnika w koncu zanieczyszczenie filtra powoduje bul glowy właściciela. W silnikach wolno ssących nie ma problemu ,można dojechać na zapasowej bance paliwa.DI-DTI pompa ma pompkę zasilania [czyli moduł sama w sobie] i należy ją odpowietrzać z różnym skutkiem zalewając filtr do pełna. Ja do tego celu używam od nie dawna pompki z mercedesa zakupionej na szrocie za 15 zł U siebie jeszcze nie stosowałem , ale kolegom w pracy już pomogło i nabywają różne pompki wożąc w bagażniku :rotfl: wpinając się tak samo w przewody jak czyni to ASO opisane przez R .ETZOLD sam naprawiam.Opel Astra I ZAFIRA :!:

 

Gość Anonymous

Witam, chcialem tylko dodac moje ostatnie przejscia, ktore potwierdzaja kilka z wysnutych tu tez.

 

Astra II, 2.0DTL, 160tys. W zbiorniku zostalo jakies 7l ropy, stal pod lekkim katem przodem pod gorke i po 2 dniach musialem ja zaciagnac do warsztatu bo sama jechac nie chciala..

Pomoglo zalanie filtra do pelna i mocne krecenie..

Jedyna rada na ta chwile, to troche ponizej 1/4 zbiornika jechac i lac do pelna.

Czytalem gdzies ze mozna na przewodach zamontowac jakis elektrozawor ktory zamyka obwod po wylaczeniu stacyjki zapobiegajac oproznieniu filtra w przypadku lapania powietrza gdzies dalej..

 

pozdr.

 

Damian

 

Gość Anonymous

No dokładnie....ja miałem przez 50 tyś jeden problem z odpaleniem gdy auto stało długo.....i przy wymianie filtra paliwa zawsze zalewam go do pełna....wymieniam wszystkie uszczeleczki no i czyszczę dokładnie całe wnętrze obudowy filtra wcześniej.Wszystko skręcam i odpalam samochód tak na 10 min.I wszystko pięknie:) A co do poziomu paliwa to zawsze pod korek bo w sumie w garażu mała rozlewnia:P:D

 

No tak tylko że ten zaworek tam jest, czasami jednak zaczyna nie domagać i wtedy zastępują go zwykłą śruba przelotową :!: i dlatego należy tak ustawiać pojazd trochę smieszne :rotfl: ale wtedy nie całkiem schodzi paliwo .problem polega na tym aby nie kręcić długo rozrusznikiem ;) bo to jest szkodliwe dla pompy bo brak smarowania i zatrze się tłoczek ,za nie podanie paliwa odpowiada ta pompka zasilania i to ona odcina paliwo to do niej dochodzą impulsy z czujnika obrotów wału i silnika krokowego , dlatego intensywnie rozpracowujemy z kolegami tę najmniej szkodliwą dla tej pompy alternatywę. W tej chwili są to różnego rodzaju pompki i na razie to się sprawdza :mrgreen: już mieliśmy próbę dojechania beż filtra paliwa i to się udało zrobić było to 18 kilm. pewnie i dalej by dojechała bo to VECTRA DTI ale garaż zobaczyła :!:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności