Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

rostex, tak przypuszczałem ale nie wywala mi go na techu i slyszalem ze jak padnie to auta nie mozna odpalic a moj asterix pali bez problemu.

Auto odpali, gdyż sygnał jest pobierany zastępczo z czujnika umieszczonego w pompie wtryskowej.

 

W sobote podłączyłem przepływomierz, nówke BOSCH i na techu nadal wyskakuje błąd P100 - aktywny....

Do sprawdzenia wtyczka przepływomierza, warto także pomierzyć napięcia zasilania na wtyczce.

 

p.s. czy kontrolka Check Engine powinna się świecić po przekręceniu kluczyka i znikać po odpaleniu auta? bo u mnie wogule nie świeci? a spiralka od świec żarowych ?? zapalała się w zime a teraz jak jest jeszcze ciepło wogule się nie zapala - tak powinno być?

Jeśli kontrolka check engine nie świeci, to najprawdopodobniej przepaliła się żaróweczka, choć niewykluczone, że nie złącze zegarów lub same zegary są uszkodzone.

Kontrolka świec żarowych zaświeci się na chwile, gdy temp będzie w okolicach 10 stopni. Im zimniej na dworzu, tym dłużej powinna się świecić, choć to nie reguła.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-139684
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

rostex, czyli obstawiasz ze czujnik położenia wału do wymiany?

 

Po pracy sprawdzę napięcia w kostce, wzrokowo wszystko ok, nic się z niej nie wysunęło.

 

Jest coraz zimniej i wydaje mi się że kontrolka "spiralka" świec żarowych zapala się jak jest zimno a w lato nic a nic. Jak wieczorem przekręcam kluczyk to po między kontrolkami ładowania a ciśnienia oleju widze bardzo szybkie pomarańczowe mrygnięci Check Engine dlatego wydaje mi się że cos może nadal nie stykać, bo jakby była spalona kontrolka to raczej ciemność bym widział...

 

A czy to może być przegrzany komputer? W wakacje robiłem spore trasy... Cały czas dręczy mnie to dlaczego auto umiera po nagrzaniu do właściwej temperatury...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-139647
Udostępnij na innych stronach

rostex, czyli obstawiasz ze czujnik położenia wału do wymiany?

 

A czy to może być przegrzany komputer? W wakacje robiłem spore trasy... Cały czas dręczy mnie to dlaczego auto umiera po nagrzaniu do właściwej temperatury...

Jeśli czujnik położenia wału na pewno jest sprawny, instalacja pomiędzy nim a kompem jest ok, a do tego problemy nasilają się przy rozgrzanym silniku i nie ma błędów z pompy, to należy podejrzewać sterownik silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-139644
Udostępnij na innych stronach

rostex, bylem dzis w ASO i powiedzieli ze nie wiedza co to ba są błedy stałe te co wyżej. Powiedziałem im że tyle to i ja wiem. Powiedzili że przepływomierz niepotrzebnie zmieniłem bo mój jest dobry. P.s. jak zmierzyć te napięcia na wtyczce przepływomierza? - do klemy a + po kolei do wtyczki ?? czy jakas inna metoda?

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

p.s. Jaki powinien mieć symbol moduł chłodzenia w 1,7 DTI?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-138316
Udostępnij na innych stronach

0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

0560 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu

0380 Usterka w układzie świec żarowych

1625 Przekaźnik główny systemu

1690 Lampka kontrolna układu

 

ja bym zaczal od sprawdzenia akku i altka

potem swiec zarowych, moze jakas ma zwarcie...

po wykasowaniu bledow zobaczyc co i kiedy sie pojawia...

no ew. zawsze mozna sprobowac przeczyscic EGR, poruszac wtyczke od niego...

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-138312
Udostępnij na innych stronach

kicaj, kolego dziekuję nie zrozumieliśmy się chyba... wcześniej opisałem co i jak. Chodzi o to że napiecie 14,3-4 V, altek po regeneracji, przepływomierz był BOSCH i jest BOSCH ( ale nie potrzebnie kupiłem bo stary jest dobry). Odnosnie świec żarowych to bład wyskakiwał ale spowodowany był spalonymi świecami. Silnik pali na dotyk wszystko ładnie pięknie, ale jak się nagrzeje to wchodzi tak jakby w tryb awaryjny i wiecej jak 100km/h nie pojedzie, a jeszcze ciężej osiągnąć tą setke.... Wydaje mi się że to coś z komputerem. Może się przegrzał? szukam kogoś kto mi to ogarnie albo pokieruje co posprawdzać....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-138303
Udostępnij na innych stronach

ok, rozumiem tak to jest jak sie z doskuku czyta watek... sorki za zamieszanie

co robiles z EGRem? czysciles? a co z czujnikiem polozenia walka rozrzadu?

z tego co czytalem na forum i z rozmowy w ASO wlasnie ten czujnik i EGR sa czestymi usterkami w silnikach serii Y

 

u mnie w Z (CDTI) odczuwalem spadek mocy jak silnik sie zagrzal, ale bez kontrolki. spadek sie nasilal przy wlaczonej klimie (dodatkowe obciazenie silnika), mialem dodatkowo drgania.

ASO wymienilo EGR a potem jeszcze akku (pomimo ze napiecie bylo ok, to akku nie trzymal - pare cel bylo padnietych. a auto zapalalo od kopa) i to pomoglo...

nic wiecej ci chyba nie doradze

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-138239
Udostępnij na innych stronach

A teraz ciekawostka. Kontrolka świec żarowych według komputera jest uszkodzona. W nocy było poniżej 10 stopni, rano wchodzę do auta, przekręcam kluczyk i widzę sliczną pomarańczową spiralkę ...czyli kontrolka działa... :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-138175
Udostępnij na innych stronach

kolego znowu nie przeczytales.... wczesniej napisalem ze tech wywala bład ze padnięta kontrolka swiec zarowych a jednak dziala tak jak kiedys dzialala czyli swieci tylko w chlodne/zimne dni a w lato nic a nic .... swiece 4 nowe wstawiane jakos w styczniu/lutym.....

 

p1125 - co to za błąd?

p1690- o ktora kontrolke chodzi? bo do ogarniecia zostal jedna... CE

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21798-astra-2-17-dti-traci-moc/page/6/#findComment-138163
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności