Skocz do zawartości

Problem z emulatorem DPF - w końcu rozwiązany (strona 6)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki dziwny problem. Po 78 000 km padł mi DPF, w ASO powiedzieli ze nie da sie juz reanimować i trzeba wymienić lub usunąć. Zdecydowałem sie usunąć i założyć emulator i...

 

niby wszystko ok tylko po przejechaniu 40 km zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych sygnalizująca wypalanie DPFA (a przecież juz go nie ma) powiedzieli mi (ci od emulatora) ze tak moze byc bo komputer zapamiętał stare ustawienia i zeby pozwolić wykonac mu pełny cykl wypalania. Przejechałem ok 60 km powyżej 2,5 tys obrotów i dalej mruga. Dodatkowo za autem jest siwy dym i ogólnie mocno dymi.

 

Jade jeszcze raz z tym emulatorem byc moze coś źle jest zaprogramowane, ale zaczynam sie zastanawiać co możne byc przyczyną.

 

Pomóżcie proszę co możne byc przyczyna i czy powinienem szukać czegoś w samym silniku lub parametrach pracy.

 

pozdrawiam

Qdrzyk

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31532-problem-z-emulatorem-dpf-w-ko%C5%84cu-rozwi%C4%85zany-strona-6/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

emulator... jedz na poprawe emulatora... napisz gdzie go robiles :beer:

 

Gość TuneFORCE

Może coś "skopali" przy montażu, pojedź niech sprawdzą i jak coś niech poprawią na razie się nie stresuj :wink:

 

p.s bo jesteś pewien że masz emulator? już miałem kila aut gdzie niby była zrobiona modyfikacja softu a w rzeczywistości nawet nikt tam palcem nie ruszył

 

p.s bo jesteś pewien że masz emulator?

Jestem :wink: bo właśnie to im zlecałem, demontaż DPF-a i założenie emulatora.

 

I druga sprawa emulator nie ma nic do softu. On po prostu ma zapisany pewien algorytm parametrów który podaje na sondy lambda przy DPF Komputer cały czas traktuje ze DPF istnieje ale algorytm jest tak ustawiony ze nie było potrzeby wypalania tzn sondy odczytują takie parametry ze wypalanie nie jest konieczne.

 

 

Na szczęście sprawa się wyjaśniła. Emulator nie do końca sie zaadoptował (oprogramowanie) podłączyli jeszcze raz i jest OK.

 

Dla osób zainteresowanych:

Emulator firmy ADS: http://emulatory.com.pl/

Montaż: Autonalepa Węgrzce pod Krakowem http://www.autonalepa.pl/

koszt 1800 zł

 

Co do usunięcia DPF bez emulatora to nie jest tak do końca jak niektórzy piszą. Tzn nie da sie usunąć samego DPF i wyłączyć oprogramowanie. Na przykładzie Opla Combo mówił mi gość w ASO ze oprócz filtra musieli wymienić całkowity układ wydechowy oraz wiązkę kabli. Tak wiec niech nikt nie pisze wystarczy usunąć filtr i wyłączyć w kompie.

 

pozdr

qdrzyk

 

Gość TuneFORCE

qdrzyk pierwsze słyszę o czymś takim jak "adaptacja emulatora"...niektórzy piszą że po chip tuningu program tez musi się "ułożyć" :(

Założyli wadliwy egzemplarz który nie działał bo się "nie zaadoptował" :wink: wymienili na drugi który się "zaadoptował" :( i jest git...najważniejsze że klient zadowolony.

 

p.s robię kilka opli tygodniowo, z tego forum też kilka osób już u nas było...jakoś nie widzę żeby ktoś pisał że "soft się nie zaadoptował" :)

 

Może chodziło mu o adaptację emulatora do EDC, a dokładniej o interpretacje odczytów przez EDC. Nie widzę w tym nic śmiesznego.

 

Skoro auto może się samo diagnozować to może też dobierać sobie najbardziej korzystne parametry pracy i stąd się biorą wartości adaptacyjne. Podejrzewam że nie tylko po chip tuningu "soft musi się ułożyć" ale i po odłączeniu akumulatora lub zaniku napięcia. Nie jest to nic dziwnego, a w niektórych autach objawia się to nawet innym odgłosem pracy silnika po pierwszym odpaleniu.

 

Gość TuneFORCE

Może chodziło mu o adaptację emulatora do EDC, a dokładniej o interpretacje odczytów przez EDC. Nie widzę w tym nic śmiesznego.

adaptację emulatora do ECU wykonuje osoba zakładająca w.w ustrojstwo, potem wszystko pozostaje bez zmian...no chyba że ktoś wypuścił na rynek "uczące" się emulatory... :wink:

 

p.s po chip tuningu nic nie musi się układać :( to był żart

 

... a jednak.... problem powrócił

 

Po przejechaniu ok 50 km ni stąd nagle znów zaczał dymic na siwo niebiesko. Po podłączeniu komputera nie wykazuje zadnych błędów, jednak dziwnie zachowuje sie EGR.

Na biegu jałowym max otwarcie (pokazuje 100) przy obiciązeniu 4,2. Kiedy dodaje gazu wartość 100 wogóle sie nie zmienia. Gasze silnik, odapalam auto juz nie dymi EGR zamyka,(wartość 100 przy dodaniu gazu maleje) za chwile zaczyna dymić a EGR juz nie przymyka...(100 bez zmian)

 

Jutro czeka mnie czyszczenie EGR, pytanie czy to pomoże i czy powinienem szukać kolejnych rzeczy, np przepływomierz albo "lewe" powietrze.

 

qdrzyk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności