Skocz do zawartości

Brak mocy, wolne obroty, check engine


Gość encholex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jako że jest to mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość jeżeli coś źle zrobię.

 

Zaczęło się od check engine'a i porannego szarpania. Z tego forum i poradnika Pana grezur'a, wyczyściłem i zaślepiłem EGR'a. Myślałem, że skoro wyczysciłem gazoliną i nalałem na kilkanaście godzin WD40 to będzie już ok (po dawaniu 12V zawór chodził bez problemów).

Ale nie, poranne szarpanie zostało, a check engine (choć rzadziej) świeci się przy przyspieszaniu, albo przy podjeżdzaniu pod wzniesienia.

 

Wczoraj wyczyściłem przepustnicę z krokowym od wolnych obrotów, przedmuchałem filtr powietrza oraz wymieniłem filtr paliwa (od nowości nie był wymieniany- 1999 ok. 61000 km).

 

Dzisiaj rano po raz pierwszy w życiu, po odpaleniu silnika i nie gazowaniu silnik zgasł na wolnych obrotach :wink: ... kilka razy był blisko zgasnięcia, ale jakoś krokowy mu pomagał w ostatniej chwili, ale liczy się że zgasł :( ... Pogazowałem i podczas jazdy nie szarpał (jutro rano sprawdzę czy zaraz po odpaleniu będzie szarpać podczas jazdy- dzisiaj chciałem utrzymać obroty na postoju żeby nie zgasł i nie wiem czy nie wpłynęło to na późniejszy brak szarpania podczas jazdy).

 

No ale meritum:

Już po ok 15min. podróży, przy podjeżdżaniu pod górkę zaświecił się cudny "check engine" i nie zgasł nawet po ponownym odpaleniu i pogazowaniu ;)

 

o co kaman ? czujnik ? sonda lambda ?

 

encholex

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zacząłem szukać jak ściąga się te błędy, ale na wykazie metody, nie ma tego silnika :wink: 1.0 12V...

 

Zobaczymy czy się uda...

 

Dzięki za już obecne odpowiedzi i życzę miłego dnia..

encholex

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zacząłem szukać jak ściąga się te błędy

Nie znajdziesz...

W silniku 1.0 nie da się odczytać błędów metodą drucikową.

Pozostaje jedynie podpiąć pod komputer

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zanim wybulisz za kompa wymień przepływomierz to stała usterka a ucieszysz się z odpalania porannego i jazdy nawet i przyspieszania. :)

Tylko orginał kup!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz tak radzic to lepiej sobie daruj

wymieniac czesci w ciemno to sam mozesz

a nie komus takie cos polecac

W ciemno to tolotka możesz puścić :)

A autor i tak po omacku chodzi. :)

Ja radzę to co jest uszkodzone i odpowiada za te objawy.

Jak sam nie wiesz to po co komuś docinasz!

Odczyt z komputera pokaże jeszcze wiele innych żeczy jak sonda, EGR i co to też ma wymieniać po tym odczycie jak wystarczy samą przepływkę wymienić?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności