Skocz do zawartości

Nie można zapalić silnika


Gość kamil2007-85

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamil2007-85

Witam wszystkich użytkowników samochodów marki opel astra f

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Samochód Opel Astra F X14XE 1.4 16V 1996r

 

Podczas jazdy samochód zgasł i już nie zapalił, ale może z pomocą forumowiczów jeszcze nim pojeżdżę. Orginalnie bez instalacji gazowej. Brak błędów lecz kontrolka silnika nie gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil2007-85

Zlokalizowałem usterkę. Postąpiłem według poradnika "Sam naprawiam". W cokole przekaźnika nie ma napięcia w styku 86 {+}. W następstwie powinno się sprawdzić kabel czarny. Zrobiłem inaczej ponieważ poprowadziłem oddzielny kabel ze styku 87 do pompy. Wsadziłem pod przekaźnik a drugi koniec do wtyczki pompy. Samochód zapalił z klucza. Gdzie mam szukać początku CZARNEGO kabla?

 

zmniejszyłem rozmiar trzcionki/Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny od przekaźnika łączy się w wiązce kompa z czarnym idącym od wiązki stacyjki, łączenie jest w okolicach skrzyni.

Ale tu coś stało się na połączeniu w wiazce kompa, jeśli inne plusy po stacyjce(DIS, EGR, krokowy, itd) działają.

Najbliżej by było sie z czarnym podłączyć do kabli zasilających kompa - D3 albo C16

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekc

podepnę sie pod temat

chciałbym sobie zrobić wyłącznik w celu krótkiego manualnego załączania pompy paliwa i potrzebuje porady jak będzie to lepiej zrobić - czy poprowadzić dwa przewody od zacisków 30 i 87 przekaznika do wnętrza auta do wyłącznika(przycisku)

czy poprzez podanie za pomocą w/w wyłącznika napięcia na cewke przekaźnika (styki 85 i 86) a tym samym zamkniecie obwodu i załączenie pompy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekc

co do podłaczenia się pod cewke przekaznika to musze obadać jakoś gdzie "+" a gdzie "-" natomiast mam jeszcze pytanie - czy ten przekaznik jest tylko od pompy czy od czegos jeszcze?

poprzez zastosowanie tego rozwiązania chciałem sprawdzic czy moje problemy z odpaleniem nie wynikaja ze spadku cisnienia paliwa, (odpala za drugim czasem trzecim razem)

wiem że tutaj pompa rusza dopiero wraz ze startem rozrusznika i podejrzewam ze cisnienie paliwa może spadać lub być troche za niskie w momencie próby odpalenia

 

moge równiez zostawić auto u jakiegos mechaniora w celu sprawdzenia ciśnienia na listwie po kilku godzinach postoju ?!?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem na schemata i u ciebie to nie takie proste.

Przekaźnik pompy daje + na wtryski i na pompę.

Ale pompę włącza dopiero komputer, dając masę na pompę po otrzymaniu sygnału z czujnika wału.

Więc ty musisz dać - na pompę, a nie +.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności