Skocz do zawartości

Zapala się check


Gość KRTP23

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Astrze G 1,7 cdti (80 KM) zapala się co jakiś czas żółta kontrolka check. Pierwsza diagnoza była taka, że to EGR. EGR został przeczyszcony ale mechanik stwierdził, że jest uszkodzony elektrycznie (losowo się załącza lub nie). Zamontowali ten sam EGR i błąd wykasowali, ale po ok. 2 tyg. znowu zapaliła się kontrolka check. Pojechałem na wykasowanie błędu i tym razem okazało się, że to błąd P0487 czyli zakłócenia pracy sterownika przepustnicy - tak mi powiedzieli. Błąd wykasowali ale po ok. 3 dnaich kontrolka się zapaliła. Dodam, że nie zaobserwowałem opodczas zapalania kontrolki żadnych zmian w zachwaniu samochodu. Ciekawe i chyba najważniejsze jest to, że jak temperatura powietrza jest poniżej 25-27 stopni to kontrolka w ogóle się nie zapala a jak powyżej tej temperatury to się zapala. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby mi udzielić porady?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Pojechałem na wykasowanie błędu i tym razem okazało się, że to błąd P0487 czyli zakłócenia pracy sterownika przepustnicy - tak mi powiedzieli. Błąd wykasowali ale po ok. 3 dnaich kontrolka się zapaliła.

Wykasowanie błędu niczego nie zmieni, będzie on powracał, trzeba usunąć usterkę i dopiero błąd wykasować.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem, że wykasowanie błędu niczego nie zmieni i trzeba usunąć usterkę, ale chodzi mi raczej o to dlaczego jak temperatura na dworzu jest poniżej 25 stopni, to check się w ogóle nie zapala (czyli tak jakby się nic nie działo). Gdzie tkwi zależność? Teraz jest temperatura ok. 15 stopni i na desce jest czysto tzn. check się nie zapala. Błędów żadnych tez nie ma. I co? Mam czekać do następnego lata jak temperatura skoczy i być może check zacznie się znowu palić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Pojechałem na wykasowanie błędu i tym razem okazało się, że to błąd P0487 czyli zakłócenia pracy sterownika przepustnicy -

Tu jest problem.

Gdzie tkwi zależność? Teraz jest temperatura ok. 15 stopni i na desce jest czysto tzn. check się nie zapala. Błędów żadnych tez nie ma. I co? Mam czekać do następnego lata jak temperatura skoczy i być może check zacznie się znowu palić?

Błąd powinien być zapisany w pamięci komputera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pieknie forumowiczow!! Mam maly problem a raczej zapytanie o kontrolke czek ktora zaczyn a mi sie zapalac!! Czytalem forum mase odpowiedzi ale zadna nie pasuje do mojego przypadku gdyz kontrolka zapala sie gdy silnik ma lekko bez obciazenia po dodaniu gazu gasnie !! Zauwazylem ze spada moc w momecie zapalenia sie kontrolki!! Na kompa byl juz wpinany i wyskoczyl blad delikatnie pompa byla przyspieszona juz zlikwidowane i nie pokazuje zadnego bledu ale czek zapala sie !! Zauwazylem tez ze czesciej swieci jak jest pogoda deszczowa ! Pisze bo troszke obawiam sie o sterownik pompy choc nic z pompa sie nie dzieje i moc ma wsio ok jak na ten model silnika !! Wiadomo glosno pracuje jak to 1,7 oplowski i nie zbyt oszczedny ale ok to wsio nie wazne ta kontrolka mnie martwi !! Dajcie moze linka albo jakis komentarz co wyczyscic czy sprawdzic i jaka jest ilosc zaworor rgr-u w tym silniku !! Z gory dzieki za pomoc i sorki jezeli ten temat juz przerobiony :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Wiadomo glosno pracuje jak to 1,7 oplowski i nie zbyt oszczedny

Skąd wiesz że to oplowski silnik a może isuzu?Podaj pełne dane tego silnika.

co wyczyscic czy sprawdzic i jaka jest ilosc zaworor rgr-u w tym silniku !!

Chyba chodzi o zawór EGR :?: Jest tylko jeden.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyszek670 Witaj!! To napewno silnik opla 1,7 td 68 koni jak dobrze pamietam!! Ale zauwazylem ze przewodzik co wychodzi z glowicy do zaworu jest nie do konca szczelny i moze to byc przyczyna pozatym jak dodam gazu kontrolka gasnie i wsio jest ok! Jednak martwi mnie to ze wogole sie zapala dlatego moj post !! Dzieki z gory za porade i zainteresowanie moim problemem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość bolek5555

mam problem z check engine 2,0dtl16v1999r u mnie jest taki ze po zaswieceniu sie kontrolik nie chodzi turbina rozłącza ja po przyduszeniu gazu po pewnym czasie zgaśnie lecz teraz gdy sa mrozy nie zaswieca sie wcale. na kompie wyskoczył błąd po400 o ile sie nie myle recyrkulator spalin. sprawdziłem zawór EGR jest ok wezyki sa ok te dwie papki czy jak to sie nazywa VAC sa ok. Gdy kupiłem to auto pomagał na ten bład jazda na bogatszym paliwie Verva czy podobne teraz niedziała juz nic wiec zwracam sie do was pomocnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności