Skocz do zawartości
donmikson

demontaż alternatora, problem ze śrubą 1.7 cdti, jak odkręcić plus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, siedzie w garażu i utknąłem, podjąłem się demontażu alternatora ponieważ wczoraj znikło ładowanie. Jak odkręcić zaznaczoną śrubę plusową ponieważ przy próbie odkręcenia kręci się ze wszystkim w środku plus z miedzianą blaszką przewodu +. Nie chce niczego w środku ukręcić lub urwać przewodu, już mi się ułamał kawałek plastiku przy kręceniu(strzałka na foto). Śruba na klucz 17.

123.jpg
robienie zdjęć online

Edytowane przez donmikson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Psikaj WD i spróbuj podejść szczypcami Morse,a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy szczypce mi coś pomogą bo dojście nasadką jest bardzo dobre. Czy ta śruba jest wkręcona w mostek diodowy ? Patrze na inne alternatory i widzę że większość ma długą śrubę na którą nakłada się przewód i nakrętkę a tutaj nie wiem co to jest ta duża śruba i jak podejść żeby nie pourywać czegoś w środku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale szczypcami myślałem o chwyceniu tej nakrętki zardzewiałej do skontrowania jej aby się nie kręciła .

Chyba ze podejdzie płaski klucz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za bardzo jak podejść z czymś żeby kontrę właśnie zrobić. Tam jest ten plastikowy dystans, który już mi częściowo pękł a jak domniemam to izolator bolca plusowego z mostka diodowego, żeby nie było nigdy kontaktu z obudową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje po prostu uciąć przewód jak najbliżej nakrętki i w elektrycznym sklepie kupić końcówkę oczkową i gdy będziesz miał wyjęty alternator ją założysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnej końcówki nie kupi( jest odpowiednio profilowana). Ogólnie mi było ciężko kupic końcówkę, udało mi się w sklepie z częściami ciągnikowymi/

Jeżeli zdjecie z Twojej astry moim zdaniem koncówka jest do wymiany(wygląda na zardzewiała i przegrzaną)

Do wymiany masz uszczelnienie pompy vacum-koniecznie. Ta sruba o ile pamiętam jest z mostka-a ten zapewne do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany. Musiałem poświęcić ten plastikowy izolator. Połamałem go śrubokrętem, wówczas miałem dojście do śruby aby nałożyć klucz 12 na kontrę. Odkręcenie wówczas bez problemu. jak będę zakładał z powrotem to na pewno zrezygnuje z oryginalnej śruby na klucz 17 a nakręcę dodatkową śrubę aby w przyszłości bez problemu dało się nałożyć kontrę bez niszczenia plastikowego dystansu. Pytanie z ciekawości, wie ktoś od czego jest ta wtyczka ? U mnie mimo, że w alternatorze są dwa piny to z auta wychodzi wtyczka na 2 piny ale jest tylko 1 kabel na jednym pinie. Od czego te kabel ?

 

wtyczka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kontrolki ładowania, drugi do obrotomierza, ale u Ciebie nie potrzebny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.