Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Janek bez Ziemi

Witam,

Jestem posiadaczem Astry H 1.7 cdti 74kW. Od kilku dni mam poważny problem praktycznie eliminujący autko z eksploatacji, a mianowicie:

 

Kłopoty zaczęły się kilka dni temu, kiedy stwierdziłem ubytek cieczy chłodzącej. Okazało się, że pękł jeden z przewodów układu chłodzenia, znajdujący się z tyłu silnika. Autem zajął się zaprzyjaźniony mechanik, a jako że miejsce usterki było trudno dostępne, konieczny okazał się m.in. demontaż filtra paliwa.

Po skończonej robocie autko nie chciało palić, po chwili odpaliło ale zaraz zgasło, za kolejnym razem po odpaleniu przygazowałem ale i to nie pomogło. Po kilku minutach autko normalnie zapaliło i jeszcze tego samego dnia zrobiłem nim bez problemu kilkanaście kilometrów, kilka razy gasząc je i zapalając (załatwiałem sprawy na mieście).

 

Następnego dnia rano autko bez problemu odpaliło, ale po przejechaniu około 12 km, zaświeciła się nagle kontrolka check engine , spadły obroty i samochód zgasł. Nie było żadnych objawów w postaci szarpania, itp., wyglądało to jak odcięcie zapłonu. Autka nie dało się już odpalić (rozrusznik normalnie kręcił). Autko zostało zholowane na najbliższy parking. Po południu autko normalnie zapaliło i zajechałem nim do domu. Potem znów problemy z odpaleniem, ale w końcu się udało i dojechałem nim na warsztat.

 

Diagnoza wykazała błąd p0002 - coś z ciśnieniem mieszanki. Mechanik wymienił filtr powietrza na nowy, posprawdzał też styki w przewodach znajdujących się z tyłu silnika - podejrzewał że cieknący płyn chłodniczy mógł zalać złącze jakiegoś czujnika.

Działania te niestety nie pomogły. Dalej występują czasami problemy z odpaleniem, innym razem autko pali normalnie, ale gdy przejedzie kilka km, gaśnie i nie da się go odpalić.

 

Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie co do możliwego powodu usterki.

 

Czy możliwe jest aby na zapowietrzonym układzie paliwowym autko normalnie paliło i jeździło, a gasło dopiero po kilku kilometrach?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/
Udostępnij na innych stronach

check engine

mruga czy swieci?

http://forum.opel24.com/blad-ecn-0002-astra-h-vt23428.htm?highlight=0002

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/#findComment-32919
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Diagnoza wykazała błąd p0002 - coś z ciśnieniem mieszanki. Mechanik wymienił filtr powietrza na nowy, posprawdzał też styki w przewodach znajdujących się z tyłu silnika - podejrzewał że cieknący płyn chłodniczy mógł zalać złącze jakiegoś czujnika.

Działania te niestety nie pomogły. Dalej występują czasami problemy z odpaleniem, innym razem autko pali normalnie, ale gdy przejedzie kilka km, gaśnie i nie da się go odpalić.

Co znalazłem na temat tego błędu to:obwód kontroli zakresu (wydajności) regulacji paliwa.Przy zasobniku paliwa CR (chodzi o szynę) jest regulator ciśnienia paliwa a z drugiej strony jest czujnik wysokiego ciśnienia paliwa może to one wykrywają błąd niskiego ciśnienia w szynie i wina może leży po stronie pompy paliwa wysokiego ciśnienia?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/#findComment-32907
Udostępnij na innych stronach

Gość Janek bez Ziemi

Kontrolka check engine świeci.

 

Wygląda na to że usterka zaczęła się po demontażu filtra paliwa, bo jak napisałem wcześniej wtedy pojawiły się problemy z odpaleniem auta. Kiedy już autko odpaliło hulało normalnie. Następnego dnia rano odpaliło normalnie, po 7 km zapaliła się kontrolka rezerwy paliwa (miałem zatankować po południu, po pracy) a po 12 km kontrolka check engine i koniec jazdy.

 

Filtr paliwa został wymieniony, wszystkie złącza czujników sprawdzone i wyczyszczone.

Z jednej strony podejrzewam zapowietrzenie układu paliwowego. Jak już uda się uruchomić silnik to auto jeździ w miarę normalnie i po prostu w pewnym momencie gaśnie. Czy to możliwe przy zapowietrzonym układzie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/#findComment-32899
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

. Jak już uda się uruchomić silnik to auto jeździ w miarę normalnie i po prostu w pewnym momencie gaśnie. Czy to możliwe przy zapowietrzonym układzie?

Oczywiście że tak się będzie działo przy zapowietrzonym układzie.Ja silnik zgaśnie to zajrzyj do filtra paliwa i zobacz jaki jest stan paliwa w nim.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/#findComment-32897
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony podejrzewam zapowietrzenie układu paliwowego. Jak już uda się uruchomić silnik to auto jeździ w miarę normalnie i po prostu w pewnym momencie gaśnie. Czy to możliwe przy zapowietrzonym układzie?

tak jesli to jest pare kilometrow od zapalenia

i zeczywiscie to moze byc z zapowietrzaniem. trzeba przegladnac gdzie dokladnie jest rozszczelnienie, zaczac od filtra paliwa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/#findComment-32895
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Czy orientuje się ktoś jak odpowietrza się układ paliwowy w tym typie silnika (Z17DTH)?

 

Z tego co wiem to układ sam się nie odpowietrza

Masz rację ten układ sam się powinien odpowietrzać ale zrób jeszcze tak jak to podają dla silnika 1,9 CDTI:

Włącz zapłon w celu uruchomienia pompy wstępnego tłoczenia na 3 sek. powtórz czynność jeszcze tak ze dwa razy i zobacz co się będzie efekt.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/#findComment-32353
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
Gość cars.mania

witam doloacze sie do tematu , moze pomoge . kilka miesiecy temu wymienialem klientowi filtr paliwa ,tani . pojechal do domu , w drodze gdy przyspieszal auto wchodzilo w servisowy mode . wrocil na garaz , komp. powiedzial ze zle cisnienie paliwa . przeszukalem czujniki paliwo odpowietrzanie itd. na koncu postanowilem wymienic filtr paliwa jeszcze raz tym razem na drozszy znanej marki . problem znikl odrazu , w sklepie oddali kase za stary ale go nie chcieli z powrotem wiec z ciekawosci rozwalilem go zeby zobaczyc co tam bylo nie tak i znalazlem jakis klej rozlany po filtrze od srodka i zapchany byl w 50%. prawdopodobnie wada przy produkcji. takze moze warto tam poszukac jeszcze . 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35138-b%C5%82%C4%85d-p0002/#findComment-710558
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności