Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Od niedawna mam dość nietypowy problem z moim opelkiem, byłem już w kilku warsztatach i nie potrafią dojść do tego jaka jest przyczyna, co jest uszkodzone. Po odpaleniu auta silnik pracuje równo przez minutę chyba że wcześniej dodam gazu to odrazu zaczyna się mocne telepanie silnikiem i całą budą. Wypiszę w punktach objawy oraz co było wymieniane być może ktoś miał już taki problem:

 

Astra G 1.6 16v 74 kw

 

Objawy:

1. Duży spadek mocy jak dodaje gazu mocno szarpie i ledwo jedzie

2. Momentami na luzie delikatnie drgania spadają, ale po chwili znów trzęsie mocno silnikiem. Nie ma na to rutyny raz mocniej raz słabiej z przewagą większych drgań.

3. Na zimnym i ciepłym silniku objawy są takie same

4. Z rury wydechowej ewidentnie słychać że silnik nie równo pali

5. W czasie jazdy gdy dodaje delikatnie gazu miga lampka check engine (prawdopodobnie zalewa katalizator)

 

Co było wymieniane:

1. 4x wymieniany moduł z cefka

2. Wymienione świece

3. Sonda lambda pokazywała błąd wymieniona na nową została

4. Zawór recyrkulacji spalin pokazuje błąd (był zamieniony na kumpla, który ma taki sam silnik i przez kilka dni pojeździłem objawy były takie same zero poprawy mimo że błąd check znikną)

5. Rozrząd był sprawdzany czy się nie przestawił (bo podobno to się zdarzało w tych silnikach)

 

Aaa i po wymianie pierwszy raz modułu z cefką auto przez 2 dni jeździło dobrze Odzyskało moc. Przez kolejne trzy dni stopniowo odczuwałem jak jest coraz gorzej aż w końcu znów był spadek mocy i telepy.

 

Świece są nowe NGK wystarczy że trochę autem przejadę i pierwsza z lewej strony jest czarna :)

 

Na koniec już auto było sprawdzane w Oplu i oni stwierdzili że zawieszają się zawory i cały silnik jest do remontu. Ja pierwszy raz słyszę o tym że w tych silnikach mogą zawieszać się zawory ?

 

Oleju bierze dość sporo ale z tego co słyszałem te silniki tak mają. Musiałem dolewać tak raz na pół roku tak ok 2 kreski na bagnecie.

 

Proszę o pomoc jakieś pomysły bo już kompletnie nie wiem co mam zrobić z tym autem. Wszędzie kasują mnie za sprawdzania, diagnozy, a nic nie potrafią zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36839-nietypowa-usterka-nie-do-ustalenia/
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie,

Od niedawna mam dość nietypowy problem z moim opelkiem, byłem już w kilku warsztatach i nie potrafią dojść do tego jaka jest przyczyna, co jest uszkodzone. Po odpaleniu auta silnik pracuje równo przez minutę chyba że wcześniej dodam gazu to odrazu zaczyna się mocne telepanie silnikiem i całą budą. Wypiszę w punktach objawy oraz co było wymieniane być może ktoś miał już taki problem:

 

Astra G 1.6 16v 74 kw

 

Objawy:

1. Duży spadek mocy jak dodaje gazu mocno szarpie i ledwo jedzie

2. Momentami na luzie delikatnie drgania spadają, ale po chwili znów trzęsie mocno silnikiem. Nie ma na to rutyny raz mocniej raz słabiej z przewagą większych drgań.

3. Na zimnym i ciepłym silniku objawy są takie same

4. Z rury wydechowej ewidentnie słychać że silnik nie równo pali

5. W czasie jazdy gdy dodaje delikatnie gazu miga lampka check engine (prawdopodobnie zalewa katalizator)

 

Co było wymieniane:

1. 4x wymieniany moduł z cefka

2. Wymienione świece

3. Sonda lambda pokazywała błąd wymieniona na nową została

4. Zawór recyrkulacji spalin pokazuje błąd (był zamieniony na kumpla, który ma taki sam silnik i przez kilka dni pojeździłem objawy były takie same zero poprawy mimo że błąd check znikną)

5. Rozrząd był sprawdzany czy się nie przestawił (bo podobno to się zdarzało w tych silnikach)

 

Aaa i po wymianie pierwszy raz modułu z cefką auto przez 2 dni jeździło dobrze Odzyskało moc. Przez kolejne trzy dni stopniowo odczuwałem jak jest coraz gorzej aż w końcu znów był spadek mocy i telepy.

 

Świece są nowe NGK wystarczy że trochę autem przejadę i pierwsza z lewej strony jest czarna :)

 

Na koniec już auto było sprawdzane w Oplu i oni stwierdzili że zawieszają się zawory i cały silnik jest do remontu. Ja pierwszy raz słyszę o tym że w tych silnikach mogą zawieszać się zawory ?

 

Oleju bierze dość sporo ale z tego co słyszałem te silniki tak mają. Musiałem dolewać tak raz na pół roku tak ok 2 kreski na bagnecie.

 

Proszę o pomoc jakieś pomysły bo już kompletnie nie wiem co mam zrobić z tym autem. Wszędzie kasują mnie za sprawdzania, diagnozy, a nic nie potrafią zrobić.

 

 

cześć na moje oko musisz mieć coś z iskrą jeżeli masz listwę na świece to podmień może bo może mieć przebicia po drugie daj spokój ze świecami ngk załóż iskra polskie sprawdz przewód od czujnika map a zawory nie mogą się zawieszać jedynie jeszcze co to może masz podpalone zawory ale to da rady sprawdzić mierząc ćiśnienie w cylindrach ale tak jak napisałem musisz szukać w napięciu jeszcze dużo mówią że czujnik położenia wału ale to nie wiem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36839-nietypowa-usterka-nie-do-ustalenia/#findComment-369373
Udostępnij na innych stronach

Gość max-ell

Wyczyść przepustnicę, wszystkie kanaliki, sprawdź przewody, sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.

Jak benzyna to skup się jeszcze na przewodach paliwowych, pompie paliwa, wtryskiwaczach...możliwości jest wiele.

A do Opla to nie jeździj, to są wymieniacze a nie mechanicy diagności.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36839-nietypowa-usterka-nie-do-ustalenia/#findComment-369475
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Autko sprawne od jakiś 5 tyg jest. Mechanicy rozkładali ręce mówili że remont silnika i że silnik jest zajechany ;/ Tym czasem ok 5 tyg temu przeciągnąłem go konkretnie na obwodnicy 3x razy gaz w deske auto ledwie dawało rade rozbujanie go trwało wieki trzęsło porażająco, głośno stękał silnik pewnie przez brak mocy. I nagle cud, Przeszło mu. Po hardcore jeździe jak wyłączyłem silnik odczekałem ok minute odpaliłem i normalnie zaczął pracować, odzyskał moc, nie telepie silnikiem, zaczął normalnie palić i tak już cały czas dobrze chodzi :) Teraz pytanie co to było że taka tyranka mu pomogła ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36839-nietypowa-usterka-nie-do-ustalenia/#findComment-371884
Udostępnij na innych stronach

świece jak wyżej pisałem zostały wymienione na standardowe NGK, żadnego STP nie lałem ani nic z tych specyfików. Ciśnienie było wielokrotnie sprawdzane i jest w normie. Dodam że po tym przepiłowaniu auta jak zaczął od razu dobrze jeździć, wymieniłem olej na ten którym wcześniej jeździłem ponieważ nie były to wielkie ilości ale Castrola 5W40 chlał więcej, teraz zalałem mu mobila 5W50 i po 1000 km nic nie zeszło z bagnetu. Dziwna sprawa z tym olejem bo taki w sumie bez sensu ale skoro jest lepiej to niech będzie ten mobil tylko drogi jest. Najważniejsze że auto jeździ już i kompletnie przeszło. Tylko szkoda że nikt z miechaników nie wie co było przyczyną, a z tego co widzę to nie tylko ja miałem taki problem z tymi objawami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36839-nietypowa-usterka-nie-do-ustalenia/#findComment-372780
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności