Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie właśnie dzisiaj pojawiły się objawy wymienione w pierwszym poście. Wracam z roboty, 3km przez miasto, a tu po ok. kilometrze zaczęło szarpać. Czuć było, że moc zanika, autem telepało jak dodawałem gazu. Dokulałem się do domu i wieczorem sprawdziłem poziom oleju. Końcówka bagnetu ledwie zamoczona. Sprawdzałem olej jakieś 1000km temu. Były 4 kreski (10w40). Teraz silnik chodzi normalnie ale check engine nie znika. Po łikendzie pojadę (mam nadzieję) do mechanika. Zobaczymy. Napiszę więcej jak naprawią.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36839-nietypowa-usterka-nie-do-ustalenia/page/2/#findComment-375507
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość szopenard

Niestety Opel to skarbonka - ale wracając do tematu sugeruje po kolei:

- zainwestować w interfejs do kompa. koszt ok. 50 zł z przesyłką - czyli jedna wizyta u "djagnostuf". :-)

 

Po sprawdzeniu na kompie sugeruje - "fizyczne" po kolei sprawdzać:

 

- filtr paliwa (wymiana kilka złotych) i przewód paliwowy (oczyścić i sprawdzić - to najtańsze)

 

- wtryskiwacze (STP pomaga i jest tanie i często ale nie zawsze działa. Jeśli nie działa to ale sugeruje podjechać gdzieś gdzie na ultradźwiękach sprawdzą ich stan określą zużycie i ew. przeczyszczą). Jeżeli wtryski są już mocno zużyte to będzie potrzebna wymiana (może tylko np. jednego :-)

Jeśli wtryski ok - sprawdzamy dalej:

 

- cewka (cały DIS:-(

 

- świece.

 

Generalnie - jeśli auto jeździ na gazie - należy pamiętać aby czasem poszaleć conajmniej ciurkiem z 10 km na benzynie (a jeżeli jedziemy bardzo szybko to przy okazji wpływamy na działanie i opóźnienia w działaniu sondy lambda).

 

A i ostatnia uwaga - każda część ma ograniczoną żywotność - jeśli auto ma ponad 160 tys. km - to szansa że padła np. cewka lub kat. wynoszą ponad 99% :-( Pamiętajmy o tym zamiast się dziwić - "No jak to mogło się popsuć!" :-D

 

U mnie właśnie dzisiaj pojawiły się objawy wymienione w pierwszym poście. Wracam z roboty, 3km przez miasto, a tu po ok. kilometrze zaczęło szarpać. Czuć było, że moc zanika, autem telepało jak dodawałem gazu. Dokulałem się do domu i wieczorem sprawdziłem poziom oleju. Końcówka bagnetu ledwie zamoczona. Sprawdzałem olej jakieś 1000km temu. Były 4 kreski (10w40). Teraz silnik chodzi normalnie ale check engine nie znika. Po łikendzie pojadę (mam nadzieję) do mechanika. Zobaczymy. Napiszę więcej jak naprawią.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36839-nietypowa-usterka-nie-do-ustalenia/page/2/#findComment-378850
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności