Skocz do zawartości

Świst z przedziału silnika


Gość andy17d

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem wczoraj Astrę i na odpalonym silniku, na luzie dodałem trochę gazu (do ok. 1500-1800 obr/min.). Wtedy z przedziału silnika było słychać świst, jak puściłem gaz, to ucichł.

Samochód ma przejechane niby 133 kkm, rocznik 2004.

Czy to normalne zjawisko w tej wersji silnikowej? W 80KM przy podobnym działaniu, nie słyszałem tego dźwięku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

2 dni temu odebrałem moj samochód od mechanika, miałem remont silnika i dzisiaj jak jak jechałem też słyszałem świst przy dodawaniu gazu. Jechałem noralnie 1, wrzuciłem 2 i tak od 40km gdy juz wyzsze obroty wchodziły zaczynało gwizdać"świstać" potem 3 wrzóciłem i przestało, i jak znow wkręcałem 3 na wyższe obroty znów zaczeło świstać. Co to może być?:hyhy: dodam ze nie mam turbiny, mam 1.7d 92r. czy cos może byc nie dokręcone czy coś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Jak odpaliłem dzisiaj go z rana to odpalił za 1 razem ale tak jakby się dławił i musiałem dodawac mu troszke gazu przez chwile, świszczenia na biegu jałowym nie ma, jak i przy niższych obrotach, dopiero jak juz większe obroty wchodzą to słychać taki świst, po zmianie biegu na większy znika, i znów jak wyższe obtory wchodzą to słychać świst. np: na 2 do 35 nic nie słychac i jak 40-50 to zaczyna gwizdać, i 3 wrzócam i świstu nie ma, i 3 zbliża sie do 70 to świst znów sie pojwia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Na biegu jałowym jak dodawałem troche gazu to nie świstało, ale pewnie jakbym mocniej wcisnoł to by zaczeło. A jak wciskam sprzęgło przy zmianie biegu to przestaje świstac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu powodów może być dużo. może tak być ze jakiś pasek piszczy(może być słabo naciągnięty) przy wyższych obrotach. Na ciepłym silniku wkręć go na obroty i niech ktoś patrzy pod maskę. I jeszcze jak biegi wchodzą ?? bo może być tak że przy wyższych obrotach sprzęgło się ślizga.

 

I jak z mocą ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Żadnych problemów z wlożeniem biegu nie mam, pasek od alternatora na bank nie piszczy bo już mi piszczał kiedys i zupełnie inaczej to brzmi. To co teraz świszcze przy wyższych obrotach to tak jakby wymawiać litere "S" albo gwizdanie. Dodam że nie jest to głośne, ale słyszalne, wcześniej przed remontem tego nie było.

A moc...taka sama jak przed remontem :hyhy: może ciut lepiej, ale 60km w 1.7d to jedynie co to może się toczyć:jupi: Auto ogólnie przyśpiesza normalnie.

A co może być przyczyną ze jak odpale auto to sie tak dławi troche i musze gazu dodawac, miałem dzisiaj tak z samego rana, przejechałem około 10km zostawiłem auto na 2-3h i znów lekko sie dławił po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności