Skocz do zawartości

nierowna praca silnika


Gość mark870

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z moja viki z 90r.silnik 1.6s 82km 16sv na gazniku.

problem polega na tym gdyz odpale zimny samochod na benzynie to silnik pracuje na 3 cylindry i nie ma ssania wogule, podczas jazdy silnik dusi sie i wcale nie ma mocy.po rozgrzaniu wszystko jest ok. cisnienie na cylindrach to 17bar na kazdym na cieplym silniku. wymienilem swiece kable wn i kopulke z palcem a mimo to silnik pracuje na 3 cylindry. czyzby to zawor sie wypalil i na zimnym nie ma kompresji a cieply ma??silnik ma 290tys.km bez remonu.

co polecacie- sprawdzic cisnienie na zimno czy cos innego.dzieki za rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na benzynie ciagle mi sie swieci kontrolka silnika a po przelaczeniu na lpg nigdy mi nie swiecila jeszcze.dodam ze instalacja w samochodzie ma dopiero 1,5roku gdyz sam zakladalem po zakupie auta.rozrzad wymieniany byl 50tys.km temu i nic nie dotykalem od wymiany. a podczas sczytywania bledow miga tylko mi kod 12. dzis bede mierzyl cisnienie na zimnym silniku wiec wszystko sie powinno pokazac.

a propo oplaca sie robic silnik w przypadku wypalenia zaworu czy wymienic na inny??? :jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pol godziny temu mierzylem cisnienie na cylindrach i efekt jest nastepujacy;

liczac od strony rozrzadu to cisnienie wynosi

1-13bar

2-14bar

3-14bar

4-15bar

dodam ze na cieplym wynosi 17bar na kazdym

skad taka roznica pomiedzy 1 a 4 cylindrem???czyzby wypalony zawor czy uszczelka pod glowica poszla???

prosze o sugestie i pomysly

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 300kkm i takie ciśnienie?

Ja miałem jakoś 18, ale po głupim włozeniu tłoków doprężajacych i 2 tłoki pękły.

Prędzej w twoim silniku bym sie spodziewał 11-12 bar.

Zmierz u mechanika, póxniej niech ci zrobi próbę olejową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tez sie troche zdziwilem podczas pomiaru pierwszy raz ale wyszlo 17 a po wstrzyknieciu troche oleju na cylinder braklo skali na zegarze,

zestaw do mierzenia mam od kolegi ktury kupil go na allegro za 30zl.

zmierze cisnienie u kogos z pozadnym zegarem i wtedy dam znac co wyszlo.dzieki za rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie.dzis bylem u mechanika i zmierzylismy cisnienie niestety na probe olejowa braklo czasu ale mniejsza o to.

cisnienie na wszystkich cylindrach jest takie same i wynosi 10bar. jednak kolega ''JA37'' mial racje ze tamten zegar oszukuje i to duzo. czy 10 bar to nie za malo?:beer:?

prosze o pomysly gdyz silnik nadal nie pracuje jak powinien i nadal slychac rumot w silniku podczas przyspieszania jakby zawor sie urwal czy luzny byl?:beer:?:beer:

 

co polecacie lupac silnik czy moze przyczyna tkwi w zaplonie badz gazniku/ z gory dzieki za pomoc. :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności