Jump to content
Sign in to follow this  
damiano2007

1.3 51kW 16V Z13DT Obudowa filtra paliwa UFI 1.3CDTI - wyciek

Recommended Posts

Witam

Z góry przepraszam za laicki temat :?:

 

Mam pytanko czy ten przewód który idzie od pompy wysokiego ciśnienia (zaznaczony) powinien wchodzi do końca do obudowy filtra paliwa (chodzi mi o to niebieskie czy powinno się całe schować, bo nie chce) a mam tam wyciek paliwa i to dość znaczący.

 

http://img152.imageshack.us/i/1001702h.jpg/

 

Z góry dziękuję za pomoc. :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam w klubie - przerabiałem ten wyciek u siebie

 

uszczelniałem końcówkę przewodu taśmą teflonową, ale zsuwa się przy wkładaniu a jak nawiniesz zbyt grubo to nie wchodzi przewód... na 20 prób może w końcu jedna się udać

 

tak czy inaczej jest to rozwiązanie doraźne i tymczasowe i czeka Cię wymiana obudowy bo to wina gniazda i nie kupuj przypadkiem przewodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli, że nie wymieniałeś tego tylko owinąłeś taśma i wycieku nie ma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owinąłem końcówkę, ale ciężko trafić, bo jak za dużo to schodzi taśma podczas wkładania przewodu a jak nawiniesz zbyt mało to cieknie i ciężko trafić odpowiednio. Poza tym taśma bardzo ciężko się nawija i musisz mieć stalowe nerwy podczas prób. Raz udało mi się uszczelnić i było OK do wymiany filtra paliwa - gdy nie zrobiłem tego na samochodzie jak zawsze tylko pokusiło mnie żeby wyjąć obudowę i sprawdzić czy nie ma wody w filtrze, więc musiałem odpiąć przewody... i znów się zaczęło... niby uszczelniłem ale po przejechaniu 100km miałem całą tyną klapę w kropkach od ropy. W końcu wymieniłem obudowę. Niestety ja załatwiłem sprawę bez kosztów i całe szczęście bo używki są dość drogie nie mówiąc o nowych.

 

Gdybyś poszukał, to byś wiedział - http://forum.opel24.com/cieknace-paliwo-z-13-cdti-vt31175.htm?highlight=wyciek++filtra

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak, po wstępnej analizie:

powodem wycieku jest pęknięty oring uszczelniacz znajdujący się w gnieździe. Samo gniazdo nie ma luzów.

 

Ale problem jest taki, gdzie mógłbym dostać takie oringi bo jak na razie to mi wszyscy mówią SERWIS (nigdzie indziej takich nie dostane) a w serwisie samych nie sprzedają śpiewając za kompletną obudowę pięć stów!!??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak ten oring wygląda, ale chyba nie jest jakiś standardowy i pewnie nie naprawisz tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie że to zwykłą okrągła uszczeleczka szerokości tego przewodu tylko że zwykła to ropa by zżarła;/ i w tym jest problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gniazdo też masz zapewne luźne tak jak to było u mnie. W nową obudowę to końcówka przewodu ledwo co weszła tak było ciężko ją włożyć.

 

Używka za "stówkę"

i za 250

tu podobnie 250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego po co nowa obudowa? Spróbuj dokładnie wyczyścić złączkę i obudowę i nałożyć odrobinę silikonu (na czystą powierzchnię). Tylko nie za dużo aby łatwo zszedł w razie potrzeby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślisz, że paliwo nie rozpuści silikonu?? Trochę optymistyczne :beer: Na razie auto stoi unieruchomione gdyż poszukuję używki :beer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.