Skocz do zawartości
damiano2007

1.3 51kW 16V Z13DT Obudowa filtra paliwa UFI 1.3CDTI - wyciek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z góry przepraszam za laicki temat :?:

 

Mam pytanko czy ten przewód który idzie od pompy wysokiego ciśnienia (zaznaczony) powinien wchodzi do końca do obudowy filtra paliwa (chodzi mi o to niebieskie czy powinno się całe schować, bo nie chce) a mam tam wyciek paliwa i to dość znaczący.

 

http://img152.imageshack.us/i/1001702h.jpg/

 

Z góry dziękuję za pomoc. :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam w klubie - przerabiałem ten wyciek u siebie

 

uszczelniałem końcówkę przewodu taśmą teflonową, ale zsuwa się przy wkładaniu a jak nawiniesz zbyt grubo to nie wchodzi przewód... na 20 prób może w końcu jedna się udać

 

tak czy inaczej jest to rozwiązanie doraźne i tymczasowe i czeka Cię wymiana obudowy bo to wina gniazda i nie kupuj przypadkiem przewodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że nie wymieniałeś tego tylko owinąłeś taśma i wycieku nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owinąłem końcówkę, ale ciężko trafić, bo jak za dużo to schodzi taśma podczas wkładania przewodu a jak nawiniesz zbyt mało to cieknie i ciężko trafić odpowiednio. Poza tym taśma bardzo ciężko się nawija i musisz mieć stalowe nerwy podczas prób. Raz udało mi się uszczelnić i było OK do wymiany filtra paliwa - gdy nie zrobiłem tego na samochodzie jak zawsze tylko pokusiło mnie żeby wyjąć obudowę i sprawdzić czy nie ma wody w filtrze, więc musiałem odpiąć przewody... i znów się zaczęło... niby uszczelniłem ale po przejechaniu 100km miałem całą tyną klapę w kropkach od ropy. W końcu wymieniłem obudowę. Niestety ja załatwiłem sprawę bez kosztów i całe szczęście bo używki są dość drogie nie mówiąc o nowych.

 

Gdybyś poszukał, to byś wiedział - http://forum.opel24.com/cieknace-paliwo-z-13-cdti-vt31175.htm?highlight=wyciek++filtra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, po wstępnej analizie:

powodem wycieku jest pęknięty oring uszczelniacz znajdujący się w gnieździe. Samo gniazdo nie ma luzów.

 

Ale problem jest taki, gdzie mógłbym dostać takie oringi bo jak na razie to mi wszyscy mówią SERWIS (nigdzie indziej takich nie dostane) a w serwisie samych nie sprzedają śpiewając za kompletną obudowę pięć stów!!??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ten oring wygląda, ale chyba nie jest jakiś standardowy i pewnie nie naprawisz tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że to zwykłą okrągła uszczeleczka szerokości tego przewodu tylko że zwykła to ropa by zżarła;/ i w tym jest problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo też masz zapewne luźne tak jak to było u mnie. W nową obudowę to końcówka przewodu ledwo co weszła tak było ciężko ją włożyć.

 

Używka za "stówkę"

i za 250

tu podobnie 250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego po co nowa obudowa? Spróbuj dokładnie wyczyścić złączkę i obudowę i nałożyć odrobinę silikonu (na czystą powierzchnię). Tylko nie za dużo aby łatwo zszedł w razie potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że paliwo nie rozpuści silikonu?? Trochę optymistyczne :beer: Na razie auto stoi unieruchomione gdyż poszukuję używki :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem, że nie wiem czy nie rozpuści. Ale warto chyba spróbować zanim z kilku stówek wyskoczysz. Wcześniej kolega pisał też o taśmie teflonowej. To chyba jeszcze lepszy pomysł bo niczego nie zalepisz silikonem, a do tego taka taśma to tylko kilka złotych w sklepie hydraulicznym.

 

Tak czy inaczej jest ogólna nauczka dla posiadaczy 1.3 CDTI żeby unikać odpinania przewodów paliwowych bo się łatwo wyrabiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update

 

Silikon dał ciała...

Taśma podobnie, a takiego dziwacznego oringu nie dokupiłem. Poczekam na używkę w okolicznym szrocie przez dwa tygi puki auto mi nie potrzebne a jak nie to oryginał za 493 ???

 

Edit:

 

Wymiana orignu na własną rękę. Koszt niebagatelnie mniejszy i odradzam zakup użwyki ze względu na i tak dużą cenę i brak pewności co do jej stanu. Fakt faktem - musiałem trochę się naw**** z tym ale udało się za którymś razem dopasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wymieniałem ostatnio taki oring - jego wymiary to 9x2 (koszt 20gr).


Wymieniałem ostatnio taki oring - jego wymiary to 9x2 (koszt 20gr).

Edytowane przez kakaowy
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, każdy z 3 wtyków ma po 2 oringi w środku, wystarczy wymienić ten z góry na nowy o wymiarach 9x2 tak jak napisał kolega wyżej co wymaga trochę zabawy(szczypce, igła) ale szczelność jest w 100%

Edytowane przez cysio0222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam pytanie-czy na dole obudowy filtra paliwa (1.3 cdti,2004) macie wyprowadzenie na wtyczkę 3-pinową? U mnie, w obudowie filtra nie ma gniazda na podpięcie,a wtyczka(z wiązki elektrycznej silnika) leży luzem.(nie chodzi mi o górną wtyczkę w obudowie filtra-mam ją wpiętą) Prośba o odpowiedź.(sprawa,gdzie znajduje się w tym silniku czujnik temperatury paliwa?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-01-07_224629.png

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ten czujnik na górze filtra paliwa jest "wspólnym"?,tzn. ECU ma z niego info o temperaturze paliwa i na jego podstawie (1) uruchamia grzałkę w obudowie filtra i tym samym (2) ECU zmienia parametry dawki rozruchowej wtryskiwaczy w zależności od temperatury paliwa (np. zimą)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - jest wtyczka, ale nie ma gniazda.

Ja tam nie widziałem nigdy podgrzewacza paliwa...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, bad napisał:

Tak - jest wtyczka, ale nie ma gniazda.

Ja tam nie widziałem nigdy podgrzewacza paliwa...

Tak pytam,bo już powoli ręce opadają-problem z rozruchem-kręci,odzywa się a nie chce zagadać.Jak załapie to jest o.k.Podmienione pompy CR,wtryski, czujnik ciśnienia i zawór sterujący ciśnieniem na szynie CR,czujnik na wałku rozrządu,paliwo się nie cofa,pompka elektryczna w baku daje,rozrząd(pod domem zimą wymieniony!).Czytając obecnie forum-pozostaje ---(jeszcze) rozrusznik (ew.auto) :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece i rozrusznik do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.