Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Czy ktoś ma zamontowane okragłe i mógłby polecić coś w miarę taniego? Takie za trzy stówy to dla mnie za drogo.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.motointegrator.pl/produkty/179495-lampy-do-jazdy-dziennej-philips-led-daylight-4

jeśli zaś chodzi o tę blaszkę montażową, to kupione w Leroy merlin kod produktu 42998123, najlepiej po 2 sztuki na lampę -montaż pionowy i śruby gwint M5 kod produktu 44248344

 

Wczoraj również odważyłem się :)) samodzielnie założyć 4-LED Philipsa zakupione na allegro za 219 zł + 20 zł przesyłka - dokładnie takie same jak te w cytowanym linku.

Kłopot był z dostaniem się do kostki lewego reflektora bez zdejmowania akumulatora, ale po wielu próbach mi się to udało.

Dzisiaj przetestowałem na trasie i jest OK. Moja Merivka to 1,6 16V z 2005 r.

A lampy kupiłem tutaj:

http://allegro.pl/philips-drl-4-swiatla-jazdy-dziennej-led-daylight-i3693763371.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0225b06e19d3aa65.html

 

Czy ktoś może mi powiedzieć, jaki przekaźnik (do czego) jest umieszczony w tej prostokątnej puszce (na zdjęciu z linku) umiejscowionej między zbiorniczkiem wyrównawczym a akumulatorem?

Wykorzystałem wolną przestrzeń i wcisnąłem tam przekaźnik od świateł LED-owych do jazdy dziennej.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Noszę się z zamiarem zamontowania LED-ów do jazdy w dzień. Wymiana żarówek H7 to jest małe wyzwanie, nie to, żebym sobie nie radził z wymianą H7, Poczekam tylko aż się nieco ociepli.

 

Na tapecie mam najnowszy wynalazek OSRAMA LED FOG. Z opisu pasują plug & play do mojego auta. Na forum Vauxhalla widziałem, że montowali je także do innych modeli, ale łączyło się to z delikatną rzeźbą. Wystarczy dołożyć płaskownik do zamocowania lampy.

 

Halogeny chciałbym zachować więc ta wersja to jedyna opcja. Są inne nieco tańsze, ale jakoś mi nie podchodzą.

 

Dwie rzeczy mi nie pasują w tych lampach. Miganie świateł DRL wraz z awaryjnymi. Nie wiem czy jest to do końca legalne, oraz doświetlanie zakrętów za pomocą Halogena. Mam już u siebie doświetlanie i raczej nie będzie mi to potrzebne. Oryginał Opla jest dużo lepszy niż ten z Osrama - ten działa tylko po włączeniu kierunku. Zmiana pasa na drodze, włączamy kierunek i załącza nam Halogen - bzdura. W oryginale działa tylko poniżej 40km/h - mowa o dodatkowej żarówce, bo skrętna soczewka działa zawsze.

 

Najbardziej interesuje mnie legalność rozwiązania migania świateł awaryjnych z DRL. Ma ktoś wiedzę na ten temat, bo ja nic nie znalazłem?

Raczej nie podłączę kierunków pod układ sterujący z przyczyn podanych wyżej. Jest to jednak jakaś alternatywa dla wersji poliftowych. Zostaje jedynie kwestia ceny. Ta niestety nieco powala.

 

Edit: Lampy zamontowane. Niedługo machnę foto do mojej galerii.

 

Tak wyglądają: post-40402-0-32184300-1396124808_thumb.jpg

A tak świecą: post-40402-0-45931500-1396124844_thumb.jpg

 

Jest także wbudowany halogen, także diodowy. Jedyne czego nie podłączyłem to doświetlanie zakrętów, bo to mam w serii.

Światła warte każdej złotówki.

Edytowane przez speedek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Też postanowiłem zamontować LEDy. O ile z montażem poszło mi w miarę sprawnie o tyle z podłaczeniem jest już gorzej .

Odkryłem na dole przy zderzaku wolną wtyczkę chba od halogenów. I stąd mam pytanie gdzie znajdują się przekaźniki bo myślę że tam znajdę drugi koniec przewodów dochodzący do tej wtyczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W podszybiu, po stronie kierowcy, za kielichem. Są tam dwa zestawy przekaźników to na węźszym. Od halogenów jest skrajny wąski przekaźnik. Na zdjęciu albo ten po lewej albo po prawej jest miejsce na niego, nie pamiętam czy zdjęcie zrobiłem po czy przed montażem. Ja oryginalnie nie miałem tych świateł więc nie miałem też przekaźnika.

post-369-0-78353400-1396591224_thumb.jpg

Edytowane przez Don

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem się do przekaźników ale nic nie zdziałałem . Żeby podłączyć do tej wtyczki musiałbym włożyć przekaźnik no i podać mu napięcie na sterowanie. I tu moje pytanie jak wyciągnąć przełącznik od świateł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja już nie pamiętam jak to wyjąłem ale jakoś w miarę łatwo raczej. Trzeba zdjąc plastik pod czy jakoś tak. Wiem natomiast, że można rozkręcić ten przełącznik i dolutować przewody to stycznika w miejscu, gdzie w wersji przełącznika dla halogenów jest dodatkowy przycisk i będzie działać. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem w "sam naprawiam" jak się wyciąga ten przełącznik. Zamówiłem takie wtyczki http://www.navia-dsw.com/TE/Superseal/Zestawy/ żeby to połączyć jak się patrzy. Niestety mam przełącznik w wersji bez halogenów i będę musiał podać jakieś napięcie na sterowanie przekaźnika . Może ktoś wie co i jak bo nie bardzo mam czas i podpowiedź co i jak bardzo ułatwi mi sprawę?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki przełącznik w ASO kosztuje ponad 500 zł. Ja niedawno kupiłem z odzysku za niecałe 90 zł.

Zajrzyj pod ten adres na Allegro sklepu "Top Tigra":

http://allegro.pl/opel-meriva-a-wlacznik-przelacznik-swiatel-halogen-i4064174265.html

Edytowane przez Zibi1953

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie mam zamiaru wymieniać przełącznika. Chcę za pomocą instalacji od halogenów podłączyć ledy do jazdy dziennej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałeś o wyłączniku to Ci napisałem.

Podłączenie ledów dziennych jest proste. Ja przewód z przekaźnika wpiąłem w przewód zasilający światło pozycyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że się nie rozumiemy. A więc od początku. Chcę podłoczyć światła do jazdy dziennej do wiązki od halogenów. Aby w tej wiązce był prąd muszę włozyć przekaźnik w wolne miejsce bo halogenów nie mam i przekaźnika też nie , jest tylko wiązka. Żeby pezekaźnik działał odpowiednio muszę mu podać sterowanie które pojawi się po włączeniu zapłonu a nie jak w przypadku halogenów po włączeniu przycisku. I stąd moje pytanie odnośnie przełącznika do świateł bo idzie do niego kabel sterujący przekąźnikiem. Skąd podłączyć prąd i jak to najlepiej zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co chcesz się wpinać pod jakiekolwiek światła; źródeł prądu, który będzie włączał LEDy po przekręceniu stacyjki jest przecież pod maską kilka... Ja u siebie "kradnę" prąd spod silniczka wycieraczek - wystaczyło trochę przewodu - prawie bez kosztów przełączników, przekaźników i takich tam... Drugi przewód od LEDów podłączyłem pod postojówkę. Najważniejsze: działa po przekręceniu stacyjki i wyłącza po włączeniu świateł drogowych!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zestawie LED-ów Philips-a, w opisie montażu również sugerują podpięcie przewodu od przekaźnika (w zakupionym zestawie lamp) do przewodu zasilającego światła pozycyjne (postojowe). Główne zasilanie lamp biorę bezpośrednio z zacisku "+" akumulatora (mam taką możliwość).

Światła działają zgodnie z przepisami, po przekręceniu stacyjki i odpaleniu auta (w tym czasie nie świecą się inne światła). Wyłączają się automatycznie po przekręceniu głównego włącznika świateł już na pozycyjne, oraz po wyłączeniu stacyjki (mają opcję krótkotrwałego włączenia się LED-ów, żebyś mógł "trafić" do domu :-))

W czasie, gdy świecą się dzienne, tylne pozycyjne nie powinny się świecić i u mnie tak jest.

Montaż jest naprawdę pioruńsko prosty i nie trzeba kombinować z istniejącymi wiązkami elektrycznymi.

Edytowane przez Zibi1953

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie napisałem że mam LEDy Philipsa. Do silnika wycieraczek zgoda ale trzeba to jakoś puścić przez scianę grodziową. Po to chce dawać wtyczki zeby nie rozbierać wszystkiego jak zajdzie potrzeba ściągnięcia zderzaka . Jak dam przewód w białym peszlu przywiążę drutem wiązałkowym i zaizoluję czerwoną izolacją też bedzie działać ale jak ktoś otworzy maskę to od razu zobaczy tę pseudo instalację .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że Ty napisałeś, że masz LED-y Philipsa. Podałem je za przykład montażu. Zapłaciłem za nie ponad dwie stuwy, ale nie musiałem główkować jak je zamontować. Montowałęm samodzielnie i zapewniam Cię, że wyszło to bardzo estetycznie i funkcjonalnie.

Sorry, ale ja się poddaję. Twój problem zaczyna mnie "przerastać". Ja takiego problemu nie miałem. Wystarczy wybrać przyzwoity zestaw lamp a i montaż będzie mniej skomplikowany. Próbowałem Ci tylko wytłumaczyć prostotę podłączenia,a Ty zdecydujesz sam jakich użyć do tego dodatkowych materiałów. Jeśli masz problem, to po prostu jedź do fachowca i niech Ci założy.

Ja już chyba wyczerpałem argumenty. Mój zestaw zamocowany w środkowej (grillowej) części zderzaka sprawuje się wyśmienicie.

Miejsce na halogeny pozostawiam dla halogenów, gdybym za nimi zatęsknił.

I to chyba byłoby na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj Irek ale zamotałeś okropnie z tymi światłami i podłączeniem. Jak dobrze zrozumiałem to chcesz wykorzystać fragment nieczynnej instalacji przednich halogenów do podłączenia świateł dziennych.

Nie orientuje się za specjalnie w rodzajach i producentach, więc napisz czy te lampki masz z automatem czy są to tylko same LEDy i potrzebny jest przekaźnik sterujący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ledy są Noksony . Mają moduł sterujący w środku, gasną po podaniu napięcia na trzeci przewód ( to podłączę pod postojówki).

Tak chcę wykorzystać instalację pod halogeny i nie wiem skąd podać napięcie na przewód idący ze skrzynki na podszybiu żeby było po stacyjce lub włożyć przekaźnik i zasterować go przez przewód idący od przełącznika świateł (nie ma na nim włącznika do halogenów) Może podpowiesz jak będzie prościej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jak można i jak ja zrobiłem to kupienie dwóch złączek zatrzaskowych.Jeną zmontowałem do kabla + po stacyjce od wtyczki od wycieraczek przednich.Drugi zatrzask dałem przed wtyczką do lampy na kablu + do światła pozycyjnego..Wszystko gra i problemów nie ma.

 

http://pl.traconelectric.com/product/PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.