Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Rekomendowane odpowiedzi

w serwisie powiedzieli ze to jest to ale zaśpiewali ponad 700zł za sam zawór plus 150zł wymiana... ;/ wole to zrobić sam bo to nie jest trudne ;)

masz racje, że to nic trudnego .. dwie śrubki odkręcasz i wyciagasz zawór .. ale bądź ostrożny .. nic na siłę .. delikatnie i uważnie wkładaj i uważaj na wszystkie ewentualne brudy .. paprochy wielkosci kilkunastu mikrometrów robią problem z tym zaworem. Uważaj równiez na poprawne założenie tego zaworu, żeby nie uszkodzić oringów i żeby zawór nie ciekł.

moment dokręcenia: 3 Nm .. więc też nie przesadzaj z siłą dokręcenia, potem nie można odkręcic jak potrzeba ponownie wymienić i trzeba ciąć śruby .. już też tak miałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-481178
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Catalonia23

Witam,
Zamienił stryjek siekierkę na kijek - można by rzec:((((
Jestem "szczęsliwym" posiadaczem opla merivy z 2004 z silnikiem 1,7 CDTI (101 KM). I mam ten sam problem co w temacie (zimny gaśnie i faluje). Autko mam od tygodnia (kupiłem z NIemiec osobiście - gasł przy zapalaniu ale za 3 razem już pracował idealnie - więc kupiłem :((((
Niestety problem jest - stąd wertowanie w internecie i jestem tutaj :)
Zacząłem więc od podłączenia do komputera - za pierwszym razem wyskoczył błąd P1190, aby nie robić gwałtownych ruchów pojechałem do następnego. Tam błąd już nie wyskoczył - ale problem pozostał. Ponieważ był to znajomy poradził aby zacząć od wymiany filrtu paliwa. Filtr wymieniony - miałem zaobserwować czy w filtrze są opiłki metalu.
Z racji dużej ilości opiłków kolega mechanik twierdzi, że wymiana tego czujnika o którym piszecie (Denso 006 na 066) nie koniecznie pomoże.
A co Wy o tym myślicie - i jaki powinien być mój kolejny krok.
Będę wdzięczny za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-482158
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli dużo opiłków to ja już bym stawiał na całą pompę CR.

Lepszego paliwa dolewałem, filtr wymieniłem., korek wlewu luzowałem. Mi powiedzieli, że jeżeli w filtrze jest dużo opiłków to pompa może mieć dość. Ktoś tutaj pisał o tym, żeby dolać jakichś uszlachetniaczy do paliwa i może się rozpuści, ale czy ja wiem ... Generuje zanieczyszczenia i lepiej, żeby wszystko zatrzymało się w tym filtrze, bo może być jeszcze gorzej. To wszystko co łączy nasze przypadki (wymiana SCV) to to, że błędów nie było. Ja wiem to na pewno, bo straciłem niemało kasy na takie badanie, żeby się upewnić.

 

Fajnie jakbyś zamieścił film, bo falowania mogą być różne. Akurat te wynikające z nawalenia samego SCV są bardzo charakterystyczne.

 

Tak na marginesie, nie żebym się czepiał, ale kto kupuje auto, które chodzi dopiero za 3 razem dobrze ... Takie samochody to mają palić od tyku.

Edytowane przez Zieger

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-482231
Udostępnij na innych stronach

Gość Catalonia23

No jeżeli dużo opiłków to ja już bym stawiał na całą pompę CR.

Lepszego paliwa dolewałem, filtr wymieniłem., korek wlewu luzowałem. Mi powiedzieli, że jeżeli w filtrze jest dużo opiłków to pompa może mieć dość. Ktoś tutaj pisał o tym, żeby dolać jakichś uszlachetniaczy do paliwa i może się rozpuści, ale czy ja wiem ... Generuje zanieczyszczenia i lepiej, żeby wszystko zatrzymało się w tym filtrze, bo może być jeszcze gorzej. To wszystko co łączy nasze przypadki (wymiana SCV) to to, że błędów nie było. Ja wiem to na pewno, bo straciłem niemało kasy na takie badanie, żeby się upewnić.

 

Fajnie jakbyś zamieścił film, bo falowania mogą być różne. Akurat te wynikające z nawalenia samego SCV są bardzo charakterystyczne.

 

Tak na marginesie, nie żebym się czepiał, ale kto kupuje auto, które chodzi dopiero za 3 razem dobrze ... Takie samochody to mają palić od tyku.

Najnowsze wieści.

Jestem umówiony jutro rano na wymontowanie tego czujnika oględziny i ew. przeczyszczenie. Na miejscu mechanik oceni jaki ew. będzie następny krok (a mam wielką nadzieję, że to już pomoże). Dodam, że autko jak juz zapali i nie zgaśnie to pracuje super, nie dławi się, nie faluje. Nawet po 3 godzinakch (mam już manie na tym punkcie) idę "go" zapalić i jest wszystko OK. Co będzie napisze jutro.

Zaznaczam, że błąd (P1190) wyskoczył tylko jeden raz, później już nic takiego się nie działo a był podpinany pod 2 różne programy diagnostyczne.

Ale nic jutro nowy dzień i będzie dobrze :)))

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-482302
Udostępnij na innych stronach

U mnie też było tak, że chodzi dobrze za którymś razem, ale potem już nie odpalił w ogóle i zostałem na miesiąc bez auta. Czyszczenie czujnika nic nie da. Problem albo tkwi w samym zaworze/pompie albo w nieszczelności układu. Rób tak, co by te opiłki nie poszły np. do wtryków, bo potem to amen.

 

Temperatura otoczenia, silnika po dłuższej/krótszej jeździe i okres trwania postoju. To wszystko ma wpływ na to, ja osobiście przebadałem sprawę baaardzo dokładnie.

 

U mnie problem z odpaleniem miał wpływ okres powyżej 8 godzin. Poniżej tego czasu nigdy nie zafalował nawet minimalnie.

Edytowane przez Zieger

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-482354
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze wieści.

Jestem umówiony jutro rano na wymontowanie tego czujnika oględziny i ew. przeczyszczenie. Na miejscu mechanik oceni jaki ew. będzie następny krok (a mam wielką nadzieję, że to już pomoże). Dodam, że autko jak juz zapali i nie zgaśnie to pracuje super, nie dławi się, nie faluje. Nawet po 3 godzinakch (mam już manie na tym punkcie) idę "go" zapalić i jest wszystko OK. Co będzie napisze jutro.

Zaznaczam, że błąd (P1190) wyskoczył tylko jeden raz, później już nic takiego się nie działo a był podpinany pod 2 różne programy diagnostyczne.

Ale nic jutro nowy dzień i będzie dobrze :-)))

czyszczenie nic nie da .. trzeba wymienić zawór .. ale po wymianie zaworu warto zrobić tzw. nauke pompy i naukę małych dawek .. serwis autoryzowany wie co to jest i powinni to robić w pierwszej kolejności .. do tego najpierw potrzeba sprawdzić, stabilność ciśnienia w railu ... to są podstawy :)

te silniki sa bardzo wrażliwe na te rzeczy .. szczególnie wrażliwe są na brak wiedzę i wariackie ruchy !!!!!!!!!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-482404
Udostępnij na innych stronach

Gość Catalonia23

czyszczenie nic nie da .. trzeba wymienić zawór .. ale po wymianie zaworu warto zrobić tzw. nauke pompy i naukę małych dawek .. serwis autoryzowany wie co to jest i powinni to robić w pierwszej kolejności .. do tego najpierw potrzeba sprawdzić, stabilność ciśnienia w railu ... to są podstawy :-)

te silniki sa bardzo wrażliwe na te rzeczy .. szczególnie wrażliwe są na brak wiedzę i wariackie ruchy :!:! :!:!!!

Witam,

Jestem po i wiem właściwie tylko jedno, że mam zawór z oznaczeniem 006 (czyli teoretycznie ten wadliwy).

Ale mechanik powiedział również, że jest on "wytarty" - czy to właśnie z powodu opiłków - nie wie.

Jak go czyścił (przedmuchiwał) to po ŻADNYCH opiłkach nie było śladu.

On nie chciał krakać ale dla niego to wtryski :(

 

Ale jak kolega ładnie napisał nie chcę zrobić wariackiego ruchu - i nie wiem jaki mój kolejny ruch ma być ?:(?:(

 

Zasugerował znalezienie warsztatu który taki zawór posiada i włożenie go na chwilę (1-2 dni) jeśli się okażę, że jest dobrze wtedy kupić.

Niby małe kroki ale sam już nie wiem co mam robić ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-482442
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem po i wiem właściwie tylko jedno, że mam zawór z oznaczeniem 006 (czyli teoretycznie ten wadliwy).

Ale mechanik powiedział również, że jest on "wytarty" - czy to właśnie z powodu opiłków - nie wie.

Jak go czyścił (przedmuchiwał) to po ŻADNYCH opiłkach nie było śladu.

On nie chciał krakać ale dla niego to wtryski :-(

 

Ale jak kolega ładnie napisał nie chcę zrobić wariackiego ruchu - i nie wiem jaki mój kolejny ruch ma być ? :-(? :-(

 

Zasugerował znalezienie warsztatu który taki zawór posiada i włożenie go na chwilę (1-2 dni) jeśli się okażę, że jest dobrze wtedy kupić.

Niby małe kroki ale sam już nie wiem co mam robić ?

sorry ... ale ten mechanik wiele o tym samym samochodzie i silniku to nie wie .. bez żadnych uprzedzeń, ale mechanik nie może zobaczyć tych zanieczyszczeń, bo one są w środku a po drugie zanieczyszczenia wielkości kilkunastu mikronów są czasami gołym okiem w warunkach warsztatowych nie do zobaczenia.

Nie wiem czy znajdziesz warsztat, który będzie miał taki zawór ??

Jak ja bym miał wybierać pomiędzy wtryskami a zaworem do wymiany ... wybrałbym wymianę zaworu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/12/#findComment-482453
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności