Skocz do zawartości

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady


Rekomendowane odpowiedzi

Można zmienić w liczniku, ale jak odczytasz to poda wartość ze sterownika a nie wyświetlaną na liczniku.

Różnica jest chyba tylko jedna - cena.

 

W autach na szynie CAN przebiegu nie zmienisz, ani w liczniku, ani w sterowniku przy pomocy opcoma. Do tego potrzebny jest programator dla M35080.

 

W sterowniku można to zrobić jeszcze inaczej ale będę ułatwiał bardziej :wink:

 

Bad podaj w jakim autu na CAN które poddało się takiemu zabiegowi :)

 

Jeśli Grzecho mówi, że na CANie nie można to tak jest. Myślałem, że w liczniku w każdym jest możliwość a sterownik pozostaje niezmienny. W każdym razie program funkcjonalny i przydaje się - zamiast płacić za każde podłączenie po 100-150 zł robisz wszystko we własnym zakresie.

 

GrzECHO, daj znac jak sie da latwiej. :wink:

 

 

Mam juz chyba ostatnie pytanie. Do tej pory zajmowałem sie głownie autami z grupy VW/Audi i pracowałem na programie VAG Com/VCDS. Z OP-COMem miałem styczność może przez 30 minut.

Może ktos z Was pracował na obu z nich i mógłby je jakos porównać? Wie, ze jest opcja kasowania błędów, odczytu wartości poszczególnych bloków, ale jak jest np. ze zmiana kodowania, czyli dodawaniem poszczególnych fuknkcji, np. kontrolki płynu spryskiwaczy, klocków hamulcowych itd. W VW jest to możliwe.

Podobnie adaptacja, czyli np. zmiana obrotów biegu jałowego, zmiana dawki paliwa, języka wyświetlanych komunikatów, kasowanie inspekcji itd.

 

Ktoś z Was ma porówanie pomiędzy tymi programami?

 

No i pytanie najważniejsze - czy do Opla znajdę cos lepszgo niż OP-COM? :)

 

Pozdrawiam.

 

Gość niedziedz

Witam,

Niedawno zakupiłem sobie interfejs OP-COM w wersji 090820b firmware 1.39.

NIestety nie udało mi się odczytać wartości z wszystkich modułów.

Udało mi się nawiązać komunikację z ECU silnika, CIM (Column Integrated Module), ABS/TC/ESP oraz EHPS (Electrohydraulic power stering). Reszta modułow ma status:"no communication"

Dodatkowo przy pierwszym podłączeniu interfejsu nie było żadnych błędów. Jednak ponowna próba zaowocowała wyświetleniem błędu ABS/TC/ESP na desce rozdzielczej (ikonka ESP). Po sczytaniu wartości okazuje sie, że w tym module pojawiły sie dwa błędy dotyczące komuniakcji po CAN. Po odłaczeniu interfejsu odo auta i ponownym uruchomieniu silnika błąd sie juz nie pojawia, co wskazywałoby na felerny interfejs.

Podejrzewam nieprawidłowe działanie samego interfejsu, czego oczywiście wypiera sie jego sprzedawca internetowy. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że jeszcze 1,5 tyg temu auto było podłączane do kompa w serwisie i nie było żadnych problemów z błędami a tym bardziej z dostepem do poszczególnych modułów.

Zależy mi szczególnie na dostaniu się do modułu Parktronic bo ten system mi szwankuje tj. jeden z czujników z tyłu padł.

 

Może robię coś nie tak?

Jakieś sugestie?

 

Pozdrowionka!

 

Zależy mi szczególnie na dostaniu się do modułu Parktronic bo ten system mi szwankuje tj. jeden z czujników z tyłu padł.

A tak przepalaja sie te czujniki. Ostatnio robilem jakas viki C i dwa byly dziabniete. Jak padniety jest nawet tylko jeden czujnik to caly system nie dziala oczewiscie. Koszt czujnika w ASO 280 zl. Spróbuj przeczyscic styki ale watpie by to pomoglo.

 

Gość niedziedz

Wiem, wiem... ale po to właśnie interfejs kupiłem aby dokładnie zdiagnozować który to.

2 tyg temu za samo podłaczenie do kompa i powidzenie ze jeden czujnik jest walnięty a dwa nie odpowiadają w serwisie zapłąciłem 200zł...

ale do rzeczy... coś nie tak z tym OP-COMem :D

Uszkodzony czy coś nie tak z moim autkiem?

 

Tak myślałem, a zdziwiło mnie, że znajomy twierdził, iż zmieniali OP-COMem przebieg w liczniku Insigni,

Do insigni sie raczej wcale nie podepniesz tak jak do astry I. Tam juz tech 2 nic nie zrobi. Trzeba miec nieco inny sprzet- MDI.

Ale w spisie modeli widnieje Insignia. Nawet oryginalny OP-COM sie z nią nie połączy?

 

Może ktoś miał styczność z VCDSem i mógłby napisać małe porównanie?

 

nawet jak sie polaczysz to co dalej. Musisz miec wsparcie on line. Jak bedzie potrzeba aktualizacji oprogramowania to co zrobisz. Clay czas mamy kampanie zmiany oprogramowań w insygni i astrze I. Tam jest juz tak nacpane elektroniki ze szkoda gadac. Majac sam blad niewiele sie zdziala. Musisz miec wskazowki co zrobic by wykryc przyczyne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności