Skocz do zawartości

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady


Gość zdenek2007

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Fircyk81

dpf'a nie wylaczysz opcomem no nie przesadzaj. Zaraz bedzie ze mozna softy zmieniac i chpowac auta.

Nie twierdzę że można wyłączyć. Zastanawia mnie po prostu ta opcja

 

Body/ Ipc Ecu / programing/ trzeba wpisać kod/ i na którejś stronie jest diesel pasrticulate filter/ dpf występuje - nie występuje / programuj.

Jeśli nikt nic nie pisze na ten temat to pewnie jako pierwszy to znalazłem :-)

No ale ja raczej nie spróbuje...

Edytowane przez Fircyk81

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczytanie pinu to odrębna sprawa...odczytać się nie da bo nie widzę opcji wchodząc w eeprom,ale chcąc np. zmienić rozmiar opon też jest klapa, nie widzę tej opcji a chciałbym zmienić z 15tek na 16tki,pewnie lekko oszukuję licznik.nawet wchodząc w licznik i przebieg klikam i nic (ciekawi mnie ile majstry ewentualnie cofnęli przed sprzedażą).no i nigdzie nie widzę okna żądającego jakiegokolwiek kodu.czy to sprawa modelu auta,rodzaju oprogramowania,ustawień czy po prostu mojego braku wiedzy w obsłudze? poza tym op-com śmiga...błędy usunąłem więc jest ok

 

Może nie dokońca precyzyjnie sie wyraziłem.Opcomem nie odczytasz pinu w tym samochodzie.Są do tego inne narzedzia.

W liczniku zresztą nie ma pinu tak jak np w Corsie C (gdzie można go odczytac Opkiem).

 

 

 

Nie twierdzę że można wyłączyć. Zastanawia mnie po prostu ta opcja

 

Body/ Ipc Ecu / programing/ trzeba wpisać kod/ i na którejś stronie jest diesel pasrticulate filter/ dpf występuje - nie występuje / programuj.

Jeśli nikt nic nie pisze na ten temat to pewnie jako pierwszy to znalazłem :-)

No ale ja raczej nie spróbuje...

 

Ta opcja jest tylko informacją do eco-flexa.Jej wyłączenie wiele nie zmienia a na 10000% nie wyłączy DPF-u :rotfl:

Edytowane przez drahe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczas diagnostyki w klimatyzacji automatycznej zauwazyłem bład(siedzi juz odawana),przy statusie Aktywny.Pomimo tego udało mi sie go usunąć.Ale próbie ponownej diagnostki zaczeła mi buczec pompa wspomagania.Szybko wycofałem sie i spróbowałem ponownie.Znowu zaczeła buczec pompa i zgasła nawet na chwile lampka ładowania(auto nie odpalone).Czyzby mój sprzęt robi pa pa?

W vectrze c tez generowal błedy,natomiast w zafirze A miesiac temu bezproblemowo.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do połąvczenia z licznikiem to też nie mogłem się połączyć i doczytałem że to wina softu opcoma. Miałem chyba 1.40 i wgrałem według zaleceń V1.39 i już teraz się łączy bez problemu z licznikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam najnowszy i to może przez to. Byłbym wdzięczny gdybyś dał instrukcję jak wgrywałeś tą starszą wersję? Nie chciałbym uwalić interfejsu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie chciałbym uwalić interfejsu.

Na początek go rozkręć i zobacz jaką masz wersję PCB (płytki drukowanej) - jeżeli jest to 6.0 to absolutnie nic nie dotykaj, jakakolwiek zmiana firmware zabije interfejs.

tylko wersje 5.0 i NEW_OPCOM nadają się do zmian FW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pomocy w skalibrowaniu czujnika skrętu w AH z 2007r. Musiałem zdjąć kolumnę kierowniczą i w tym celu odpiąłem wtyczkę od CIMa oraz odłączony był akumulator przez jakieś 2 dni. Po złożeniu wszystkiego do kupy świeci się lampka od ESP i wywala błąd, że czujnik skrętu jest nie skalibrowany. Próbowałem to zrobić ale bez skutku. Może źle to robię i stąd moje pytanie jak prawidłowo skalibrować czujnik skrętu. Dodam, że CIM zaczął mi odrzucać kod dostępu a inne moduły przyjmują go bez problemu. Coś mogło paść w CIMie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIM zapodał blokadę i musisz czekać na odblokowanie.

Czeka się na włączonym zapłonie.

Ile trzeba czekać sprawdzisz w ostatnim bloku pomiarowym (CIM).

Kiedy czas blokady się skończy będziesz mógł wprowadzić CAR PASS i przeprowadzić kalibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności