Gość tuszok Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Więc tak po podpięciu kompa w blokach pomiarowych czas zabezpieczenia był nieaktywny i tym razem CIM za pierwszym razem przyjął CarPass ale nadal nie mogę skalibrować czujnika skrętu. Wciskam aktywuj i mnie ważne czy kręcę kierownicą czy też nie po chwili wyskakuje że kalibracja nie aktywna i dalej mam SAS skalibrowany - NO SAS nieważny - YES Ma ktoś pomysł co z tym mogę zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Co dokładnie było robione w aucie? Jakie masz błędy w sterownikach, nie tylko w CIM.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tuszok Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Była zdemontowana kierownica razem z kolumną itp (odpięty CIM) i odpięty aku przez 2 dni. Innych błędów nie ma poza tym i czujnikiem jakości powietrza. Jeszcze dzisiaj się podepnę pod kompa i spróbuję jeszcze raz zrobić kalibrację ale pewnie się nie uda. Podłączyłem po raz kolejny pod kompa i znów CIM nie chciał przyjąć CARPASSa więc odłączyłem na chwilę aku i wtedy przyjął bez problemu. Odczytane błędy to: B1012- Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany-obecny B1020- Kąt czujnika kąta obr kierownicy poza wymaganym zakresem- nie występuje Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez tuszok   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Znalazłem coś takiego: 1. There are 2 triangle alignment marks printed on the CIM and some instructions in the bottom right corner telling you how to centre it. 2. Notes for others in similar position : Removed airbag and steering wheel following the usual precautions [ disconnected battery -ve for 5 min ]The car had been driven many miles so I knew the ribbon was OK (horn & switches all worked) and the marks were within 3mm - so I just moved the centre rotor of the CIM to align the 2 triangles- not easy to move - seemed to be held somehow Once everything was back together, Opcom eventually turned out the ESP light but not first or second timeWhen it worked I had done the following :Steering wheel and wheels straight aheadOpcom Diagnostics2007Astra-HBodyCIM (Steering Column Module)Measuring block 3Steering Angle Sensor offset - set to 0.00 by slightly moving steering wheel [ don't know if this is necessary ]Back to CIM screenProgrammingSecurity code Entered code from card issued with vehicle - accepted [ before centralising CIM - would not accept this number so Pecky was spot-on ]Back to programming screenSteering angle calibration - still showed Steering Angle calibrated - NoChose Activate and waitedEventually showed Steering Angle calibrated - YesI then deleted ALL fault codes [ first time I only deleted the fault codes in the CIM module and light stayed on ]The ESP light then came on with ignition as normal and went out after a few seconds   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tuszok Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Dzięki za to info bo już chyba wiem co u mnie jet nie tak tzn jak wszystko składałem do kupy to wydawało mi się, że przełączniki nie są ułożone równo względem kierownicy i przesunąłem samym CIMem na kierownicy w jedną ze stron i to może być mój problem bo w blokach pomiarowych u mnie offset nie jest 0,0 tylko jakaś dodatnia wartość! W sobotę spróbuję wrócić CIMem do pierwotnej pozycji tak aby offset był 0 i wtedy spróbuję wykalibrować SASa.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Dokładnie, nie złozyłeś wszystkiego tak jak było i tu jest problem. Daj znać jak uda Ci się to ogarnąć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tuszok Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Więc tak kierownicy nie zdejmowałem z kolumny kierowniczej tylko odkręciłem całą kolumnę więc teoretycznie powinienem złożyć dokładnie tak samo jak było. Przestawiłem tylko moduł CIM na kolumnie o jakieś 2* ale powrót do pierwotnej pozycji nic nie zmienił Ciągnąc dalej próbę kalibracji czujnika wymontowałem poduszkę, zdjąłem kierownice i podpiąłem kompa aby sprawdzić położenie SASa. Zmieniałem położenie CIMa oraz położenie kierownicy i sprawdzałem czy da się skalibrować i w jakiej jest pozycji i cały czas bez skutku. Wpadłem więc na pomysł, żeby policzyć obroty tego kółka co obraca się razem z taśmą od poduszki i okazało się, że w prawo można zrobić 4 obroty a w lewo skończyłem na 8 więc wpadłem na pomysł, żeby założyć kierownice przy innych obrotach niż 4 od prawej strony. Włączyłem podgląd parametrów i zmieniałem sobie obroty kółka i zakładałem kierownicę w pozycji zero i okazało się, że w pewnym momencie pokazało mi w parametrach "czujnik skrętu poza zakresem - NO" więc podjąłem próbę kalibracji i tym razem sukces o ile się nie mylę to kółko zostało ustawione 5 obrotów do tyłu od max w prawo ale nie jestem pewien na 100% bo nie chciałem ryzykować i już nie sprawdzałem Nie wiem tylko dlaczego tak się stało skoro wcześniej nie było tam nic ruszane. Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez tuszok   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sewes Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Panowie poszukuję OP-COMA do swojej Corsy 2003r. Na jakim firmware szukać i jakie oprogramowanie ? Dodatkowo potrzebuję pobrać CAR PASS (security code) - podobno corsa c przejdzie. Dodatkowo odblokować BC. Jakieś rady ? Wersja z NCDC 2015 + Gid (bursztynowy z navi) Edytowane 14 Maja 2015 przez Sewes   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Czy mozna usunąc jeden klucz z immo?Posiadam jeden kluczyk a zaprogramowanych 4,jak usunąc te 3 oprócz tego co posiadam?Auto to AG.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mixmich Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) Witam. Powyższy post jest ze strony 59 dyskusji - niestety zamieszczony film, opisujący rozwiąza ie jest nieaktywny. Czy ktoś może wie jak rozwiązać ten problem? Musisz wejść w menadżer urządzeń (mój komputer / właściwości), następnie tam znaleźć podłączony a nierozpoznany OPCOM i prawym przyciskiem myszy wybrać opcję "wyszukaj sterownik". poszukiwany plik jest w lokalizacji C:/opcom. @mk5 W corsie C i astrze na OPCOM nie udało mi się tego zrobić, więc podejrzewam, że tylko Tech2 da sobie z tym radę. Swoją drogą nie wiem po co to robić, skoro można zapisać 5 kluczy. Edytowane 27 Maja 2015 przez Mixmich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.