Skocz do zawartości

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady


Gość zdenek2007

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak po podpięciu kompa w blokach pomiarowych czas zabezpieczenia był nieaktywny i tym razem CIM za pierwszym razem przyjął CarPass ale nadal nie mogę skalibrować czujnika skrętu. Wciskam aktywuj i mnie ważne czy kręcę kierownicą czy też nie po chwili wyskakuje że kalibracja nie aktywna i dalej mam

SAS skalibrowany - NO

SAS nieważny - YES

Ma ktoś pomysł co z tym mogę zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była zdemontowana kierownica razem z kolumną itp (odpięty CIM) i odpięty aku przez 2 dni. Innych błędów nie ma poza tym i czujnikiem jakości powietrza. Jeszcze dzisiaj się podepnę pod kompa i spróbuję jeszcze raz zrobić kalibrację ale pewnie się nie uda.

 

Podłączyłem po raz kolejny pod kompa i znów CIM nie chciał przyjąć CARPASSa więc odłączyłem na chwilę aku i wtedy przyjął bez problemu.

Odczytane błędy to:

B1012- Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany-obecny

B1020- Kąt czujnika kąta obr kierownicy poza wymaganym zakresem- nie występuje

Edytowane przez tuszok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

 

1. There are 2 triangle alignment marks printed on the CIM and some instructions in the bottom right corner telling you how to centre it.

 

2. Notes for others in similar position :

Removed airbag and steering wheel following the usual precautions [ disconnected battery -ve for 5 min ]
The car had been driven many miles so I knew the ribbon was OK (horn & switches all worked) and the marks were within 3mm - so I just moved the centre rotor of the CIM to align the 2 triangles
- not easy to move - seemed to be held somehow
Once everything was back together, Opcom eventually turned out the ESP light but not first or second time
When it worked I had done the following :
Steering wheel and wheels straight ahead
Opcom Diagnostics
2007
Astra-H
Body
CIM (Steering Column Module)
Measuring block 3
Steering Angle Sensor offset - set to 0.00 by slightly moving steering wheel [ don't know if this is necessary ]
Back to CIM screen
Programming
Security code
Entered code from card issued with vehicle - accepted [ before centralising CIM - would not accept this number so Pecky was spot-on ]
Back to programming screen
Steering angle calibration - still showed Steering Angle calibrated - No
Chose Activate and waited
Eventually showed Steering Angle calibrated - Yes
I then deleted ALL fault codes [ first time I only deleted the fault codes in the CIM module and light stayed on ]
The ESP light then came on with ignition as normal and went out after a few seconds

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za to info bo już chyba wiem co u mnie jet nie tak tzn jak wszystko składałem do kupy to wydawało mi się, że przełączniki nie są ułożone równo względem kierownicy i przesunąłem samym CIMem na kierownicy w jedną ze stron i to może być mój problem bo w blokach pomiarowych u mnie offset nie jest 0,0 tylko jakaś dodatnia wartość! W sobotę spróbuję wrócić CIMem do pierwotnej pozycji tak aby offset był 0 i wtedy spróbuję wykalibrować SASa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak kierownicy nie zdejmowałem z kolumny kierowniczej tylko odkręciłem całą kolumnę więc teoretycznie powinienem złożyć dokładnie tak samo jak było. Przestawiłem tylko moduł CIM na kolumnie o jakieś 2* ale powrót do pierwotnej pozycji nic nie zmienił :[ Ciągnąc dalej próbę kalibracji czujnika wymontowałem poduszkę, zdjąłem kierownice i podpiąłem kompa aby sprawdzić położenie SASa. Zmieniałem położenie CIMa oraz położenie kierownicy i sprawdzałem czy da się skalibrować i w jakiej jest pozycji i cały czas bez skutku. Wpadłem więc na pomysł, żeby policzyć obroty tego kółka co obraca się razem z taśmą od poduszki i okazało się, że w prawo można zrobić 4 obroty a w lewo skończyłem na 8 więc wpadłem na pomysł, żeby założyć kierownice przy innych obrotach niż 4 od prawej strony. Włączyłem podgląd parametrów i zmieniałem sobie obroty kółka i zakładałem kierownicę w pozycji zero i okazało się, że w pewnym momencie pokazało mi w parametrach "czujnik skrętu poza zakresem - NO" więc podjąłem próbę kalibracji i tym razem sukces :spoko: o ile się nie mylę to kółko zostało ustawione 5 obrotów do tyłu od max w prawo ale nie jestem pewien na 100% bo nie chciałem ryzykować i już nie sprawdzałem ;) Nie wiem tylko dlaczego tak się stało skoro wcześniej nie było tam nic ruszane.

Edytowane przez tuszok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie poszukuję OP-COMA do swojej Corsy 2003r. Na jakim firmware szukać i jakie oprogramowanie ?

Dodatkowo potrzebuję pobrać CAR PASS (security code) - podobno corsa c przejdzie. Dodatkowo odblokować BC. Jakieś rady ?

Wersja z NCDC 2015 + Gid (bursztynowy z navi)

Edytowane przez Sewes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy mozna usunąc jeden klucz z immo?Posiadam jeden kluczyk a zaprogramowanych 4,jak usunąc te 3 oprócz tego co posiadam?Auto to AG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mixmich

Witam.

Powyższy post jest ze strony 59 dyskusji - niestety zamieszczony film, opisujący rozwiąza ie jest nieaktywny. Czy ktoś może wie jak rozwiązać ten problem?

Musisz wejść w menadżer urządzeń (mój komputer / właściwości), następnie tam znaleźć podłączony a nierozpoznany OPCOM i prawym przyciskiem myszy wybrać opcję "wyszukaj sterownik". poszukiwany plik jest w lokalizacji C:/opcom.

 

@mk5

 

W corsie C i astrze na OPCOM nie udało mi się tego zrobić, więc podejrzewam, że tylko Tech2 da sobie z tym radę. Swoją drogą nie wiem po co to robić, skoro można zapisać 5 kluczy.

Edytowane przez Mixmich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności