Skocz do zawartości

Pompa wody, wykonanie SKF a Ruville


Gość opopopoo

Rekomendowane odpowiedzi

Pompa wody do Z16XE marki Ruville (numer prod-ta 65309) ma od strony

koła z łopatkami ściętą ściankę w kierunku wylotu.

Pompa marki SKF (VKPC 85212) nie ma takiego ścięcia.

Ruville została znaleziona w silniku Z16XE podczas wymiany.

SKF została zakupiona jako pompa wody do Z16XE.

 

Czy ta różnica w budowie jest znacząca?

Poza tym skf-ka ma kołnierz o dwóch obwodach, na pewnym odcinku mniejszy promień

obwodu (skok). Przez to kołnierz pompy nie wypełnia w 100% gniazda w bloku Z16XE.

Czy SKF vkpc85212 faktycznie nadaje się od z16xe?

Taką zapodano mi w sklepie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli SKF została dobrana z katalogu do tego silnika to nie ma problemu. Jak zmieniałem pompę to kupiłem właśnie SKF i od razu rzuciło mi się w oczy plastikowe kółko (w poprzedniej oczywiście było metalowe) z łopatkami pod zupełnie innym kątem - dużo mniejszym. Pompa nie sprawia żadnych problemów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli SKF została dobrana z katalogu do tego silnika to nie ma problemu. Jak zmieniałem pompę to kupiłem właśnie SKF i od razu rzuciło mi się w oczy plastikowe kółko (w poprzedniej oczywiście było metalowe) z łopatkami pod zupełnie innym kątem - dużo mniejszym. Pompa nie sprawia żadnych problemów

Dziś wiem więcej na ten temat.

To co wcześniej napisałem, nie do końca jest prawdą.

 

Otóż ta różnica w budowie nie wynika z marki pompy, ale wersji.

Zarówno SKF jak i Ruville (pewnie wszyscy inni producenci pomp wod. którzy robią

je do tego silnika) wydają dwie wersje. Bo Opel dokonał zmianę w tej kwestii.

Od pewnego numeru 20U7xxxx obowiązuje nowa wersja. Nowa patrząc z przodu ma

jednolity obwód, bez uskoku. Oraz ściankę przy wirniku ściętą w kierunku odpływu.

Starszy typ ma uskok w obwodzie (kołnierz) i ścianka przy wirniku nie jest ścięta

w kierunku odpływu.

 

Wg. katalogów sklepów moto do tego egzemplarza z16xe przychodzi wersja starsza.

Tym czasem podczas montażu w silniku zastano już wersję nową.

A zakupiona nowa pompa w wersji starszej wykazywałaby po dokonanym montażu

szczelinę między obudową pompy a jej gniazdem w bloku. Przez to jedna ze śrub montażowych

i jej podkładka ma większy dystans do obudowy pompy. Przez to może słabiej trzymać.

Pomijając kwestie wynikające z braku ścięcia ściany obok wirnika.

Edytowane przez opopopoo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności