Skocz do zawartości
pionek

1.3 51kW 16V Z13DT Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś powiedzieć jak sprawdzić rok produkcji pompy?? gdzi się znajduje taka informacja?? to to co jest pod numerem pompy??

i jeszcze jedno jaka jest różnica miedzy wersją europejska a poza europejska??

Edytowane przez Krzysiek1aa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś powiedzieć jak sprawdzić rok produkcji pompy?? gdzi się znajduje taka informacja?? to to co jest pod numerem pompy??

i jeszcze jedno jaka jest różnica miedzy wersją europejska a poza europejska??

Informacje są na tabliczce znamionowej pompy. Opis w załączniku.

Identyfikacja podzespołow.zip

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnic nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem kupić pompe używana za 400zł z 2010r http://allegro.pl/opel-corsa-d-1-3-cdti-2010r-pompa-paliwa-i1928733797.html

Jestem już po wymianie zajeło mi to niecałą godzine potrzebowałęm klucz 14 i 17 płaski 17 do poluzowania przewodu wysokiego cisnienia na listwie i do odkrecenia weżyka dopraowadzajacego paliwo i odprowadzajacego a 14 do odkręcenia tego przewodu na pompie i do ego 3 rodzaje torx przedłóżke i grzechotke. Z odpowietrzeniem nie było zadnego problemu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Krzysiek1aa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałeś demontować pompę VACUM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągłem ją bo tak pisali na forum 2 śrubki i już, ale może długim torxem dało by się bez sciągania pompy vakum, wymiana naprawde to pestka pare śrubek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągłem ją bo tak pisali na forum 2 śrubki i już, ale może długim torxem dało by się bez sciągania pompy vakum, wymiana naprawde to pestka pare śrubek

Podczas odkręcania łepak śruby spiera się o pompę vacuum i nie wykręca się do końca. Jeśli nie ściągniesz pompy vacum to nie wykręcisz całkiem tej śruby mocującej pompę wtryskową.

 

A teraz inna kwestia poruszona wcześniej przez kogoś odnośnie dolewania oleju dedykowanego dla dwusuwów do ON. Skontaktowałem się z serwisem który wykonał mi regeneracje pompy i oznajmili mi ze pompa najprawdopodobniej rozszczelniła się poprzez nadmierne tarcie i zużycie poszczególnych elementów spowodowane niedostatecznym smarowaniem pompy. Smarowanie pompy odbywa się poprzez paliwo które jest jak to nazwali "suche" odsiarczone. Doradzili mi aby na cały bak ON wlać 100 ml. olej ORLEN 2T Semisynthetic, półsyntetyczny. To wychodzi proporcja ok. 500:1. Ma on poprawić smarowanie pompy, jak serwisanci stwierdzili nie ma on w takiej ilości żadnego wpływu na prace silnika CR. Myślę ze coś w tym jest na rzeczy.

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego który jeździł amerykańskimi Peterbiltami i po naszym paliwie padały im co chwilę wtryski - odkąd zaczęli dolewać mixol nie padł żaden a samochody te przejeździły miliony kilometrów po całej europie.

 

 

 

Pompa kupiona. Olej bardzo rzadki i aż około 4L - stara pompa przeciekała i puszczała ropę do oleju silnikowego. Od razu powiem, że warto szukać pompy jak najmłodszej z silnika Z13DTJ nawet jeśli ktoś ma auto starsze typu Corsa C z jednostką Z13DT. Pompa DTJ pasuje bez problemu. Mi udało się upolować w cenie 500zł z przebiegiem 800km (tak tak 800km to nie pomyłka - sprawdzony i pewny). Miałem komplikacje, aż doszło do wysyłki drugiej, ale wina leżała po stronie otworu w pompie - jest tam imbus i po podłączeniu pompy i odpaleniu silnika strasznie lała ropą - przypadkiem okazało się, że wina to niedokręcona właśnie ta śruba imbusowa w otworze...

Edytowane przez DAROMV6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz rok produkcji tej pompy?? i w jaki sposob sprawdziłeś przebieg?? bo cieżko mi uwieżyć w 800km w dodatku że ktoś przy niej grzebał i poluzował imbuls.

Kupiłęś tą pompe od zakładu regeneracyjnego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa produkcja 06.2008, auto 2009. Gość sprzedaje z tego samochodu inne części i są jak nowe, w ofercie również ma licznik a nikt przy zdrowych zmysłach w skasowanym aucie nie przekręci licznika, żeby go wymontować i sprzedać z przebiegiem 800km. Dodatkowo wałek nie ma najmniejszego śladu od pracy tego "motylka, sprzęgiełka" - w mojej przy 240tys był aż spiłowany ślad w postaci wglębienia na wałku a w drugiej pompie, którą też dostałem po przebiegu 75tys. pod światło widać "spolerowany" błyszczący ślad pracy tego "motylka".

 

Jeszcze jedno - ten otwór z imbusem przypuszczam, że jest do odpowietrzenia, natomiast otwory bezpieczeństwa są w każdej sekcji - widać takie małe kuleczki w otworach na każdej z trzech sekcji. Przynajmniej tak wnioskuję po wymontowaniu starej pompy i oglądaniu jej.

Edytowane przez bad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojim zdaniem to taki chwyt z tym licnikiem, bo ja kupując używane cześci przewaznie ogladam co sprzedawca ma jeszcze do tego auta, a taki licznik z przebiegiem 800 był by idealna zmyłką(skoro auto po konkretnym walnieciu to zdjecie by licznika by zrobil na wyciagnietym liczniku ). a co do wyrobienia tego wałka moja pompa miała ok 220000 i ja naniej niewidze żadnych sladów poza tym że ciekła. Pozostaje mieć nadzieje że pojeździ

Szzkoda ż nie idzi sprawdzić czy jest ropa w oleju bo niedawno wymianiałęm olej i szkoda mi na wymiane a mam dosyć ponad full na bagnecie:/

Edytowane przez Krzysiek1aa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mówię o innych częściach, że sprzedaje i też widać po nich, że są jak nowe po znikomym przebiegu a licznik jest wyciągnięty również na sprzedaż... ja nie mam wątpliwości widząc stan pompy i pozostałe elementy tego auta wystawione na handel.

Ślad na wałku zawsze będzie, bo ten element pracuje i nie ma możliwości żeby śladu nie było przy 220tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprcjalnie dla ciebie zrobie zdjecie tego wałka z mojej starej pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po woli zabieram się również za wymianę uszczelnień w mojej pompie i szukam róznych info na ten temat. Kilka tych silników już "przerobiłem", jak równiez innych z systemem common rail i powiem szczerze, że niektóre wypowiedzi kolegi "pionek" i kolegi "bad" mijają się troszkę z prawdą. Nie chce po kimś jeździć ale jak można za wyznacznik stanu pompy brać ciśnienie na listwie na biegu jałowym? Wiemy doskonale że ciśnienie to utrzymywane jest przez elektrozawór w listwie i na jego wartość ma jedynie wpływ ECU(bezpośredni wpływ). Takie ciśnienie jest zadane i takie ma być, gdyby wskazania z czujnika były niższe to oznaczałoby już to skrajne niedomaganie pompy(napewno nie dałoby się uruchomić silnika z taką pompą)lub skrajne uszkodzenie wtryskiwaczy(również nie można by odpalić takiego auta). Pompa jest w stanie wygenerować w tym momencie dużo wyższe ciśnienie niż owe 26MPa. Nic w ten sposób nie sprawdzimy. Problemy z odpalaniem(zbudowaniem odpowiedniego ciśnienia na listwie)mogą być spowodowane przez zawór na listwie, wtryskiwacze a na końcu doszukiwałbym się problemów w pompie. Takie sączenie się paliwa z pompy nie może być przyczyną problemów z uruchomieniem silnika. Widziałem uszkodzone wtryskiwacze, z których to paliwo lało się jak z kranu(przelewami). Byłem świadkiem tej postępującej ustarki, co prawda była to astra z silnikiem 1.7 ale auto odpalane było przez jakiś czas na samostart(właściciel nie mógł go inaczej odpalić). Bieg jałowy- bez jakichkolwiek oznak usterki. Po dodaniu gazu jednak było widoczne baardzo mocno zadymienie oraz brak mocy i głośna praca silnika(klekot).

 

ps. główną rolą oleju dodawanego do paliwa w silniku 2T jest smarowanie łożysk wału i korbowodu. Smaruje on równiez oczywiście płaszcz tłoka ale nie jest to jego głównym zadaniem. To tak w woli ścisłości.

 

Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem a info zawarte w moim poście się przydadzą do diagnozy problemu w układzie zasilania paliwem w systemie common rail.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uraziłeś absolutnie nikogo, po to jest forum, żeby udzielać sobie wskazówek i rad. Każdy zapewne się czegoś nowego dowiaduje i uczy. Ja nigdy nie byłem i nie jestem mechanikiem i nie mam żadnych doświadczeń w tym zawodzie. Oczywiście lubię pogłębiać swoją wiedzę, bo wiele rzeczy chciałbym i lubię robić sam, poza tym interesuje mnie motoryzacja. Ciśnienie na listwie nikt raczej za wyznacznik nie bierze, bo to co napisałeś to całkowita racja. Temat oczywiście jest potrzebny i na pewno wielu posiadaczom tej jednostki napędowej może pomóc, bo prędzej czy później cieknąca pompa "spotka" każdego :) Pozdrawiam świątecznie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie zestawu naprawczego do mojej pompy w corsie. Sama operacja wymiany poszczególnych części nie jest trudna. Przydały się bardzo materiały zamieszczone w tym temacie(jeśli chodzi o rozbieranie i czyszczenie i sprawdzanie poszczególnych elementów pompy). Co prawda moja pompa miała inną końcówkę nr(u mnie było ...0080 a opisana w manualu jest ...0092) z tego co pamiętam różnica polegała na tym że miałem pod każdą z głowic dwie okrągłe uszczelki a nie te pojedyńcze w kształccie "gruszki". U siebie nie wymieniłem jedynie uszczelniaczy na wałku(simeringów) były w bardzo dobrej kondycji. Całą pompę rozebrałem w drobny mak choć starałem się nie wyciągać tłoków z cylindrów tylko wyjmować je w całości jako cały podzespół. W manualu nie znalazłęm na ten temat nic ale oczywiście nie wolno zamieniać tłoczka w danym cylindrze(wg. mojej wiedzy ich pasowanie jest tak dokładne,że nie jest możliwa produkcja masowa z identycznym wymiarem i są parowane w komplety w fabryce aby spełniały stawiane im wymagania). Pod jedną z głowic miałem korozję w miejscu uszczelki i prawdopodobnie stąd był wyciek. Co więcej jeden z oringów znajdujących się na elemencie łączącym korpus z jedną z głowic był jakby przetarty przez płynące paliwo, być może wyciek był również stamtąd. Nie mam zdjęć ale u mnie wszystkie pozostałe elemnty były ok. Dokładne oczyszczenie korpusu i całej reszty elementów to podstawa. Polecam bardzo dokłdnie oczyścić powierzchnię przylegania głowic do korpusu z korozji nawet szczorką drucianą a potem papierem ściernym. Po złożeniu pompy miałęm problemy z uruchomieniem silnika, kilka razy włączałęm zapłon żeby pompa się wypełniła paliwem a mimo to musiałem długo kręcić rozrusznikiem. Po zgaszeniu znów wydłużony czas rozruchu w stosunku do tego co było przed naprawą pompy. Myślałem że uszkodziłem pompę ale dzisiaj t.j. po dniu od naprawy auto pali normalnie a wycieków nie ma. Widocznie pusta pompa potrzebuje dłuższej chwili pracy żeby całkowicie się odpowietrzyć. W moim zestawie naprawczym były nawet plastikowe zaślepki na otwory po przewodach(byłem bardzo miło zaskoczony). Był to zestaw z allegro oryginalny BOSCH. Jeśli ktoś ma pytania to proszę pytać w temacie tak aby inni również mogli skorzystać z tej wiedzy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ja jak u mnie pompę wymieniałem na uzywkę to tez niechcała odpalić ale poluzowałem przewód wysokiego ciśnienia przekręciłem zapłon napompowało aż trysło zakreciłem i odpalił od kopa widocznie jak uklad w pompie jest pusty trzeba mu troche pomuc:), w czoraj wymieniałem olej od ostatniej wymiany mineło 7 tyś. auto ma ponad 200 tys i mam dylemat bo oleju wlalem 3,5 i wylałem okolo3.5 moze minimalnie wiecej wylałem i się zastanawiam ile tego oleju mógł wziąść silnik przez 7 tys bo słyszałęm że CR bierze dosyć ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CR bierze? Czy turbina przepuszcza? Mi generalnie nie brał wcale między wymianami, teraz mam około 240 tys i wymieniam raz na 20tys olej i dolewam przez ten okres 0,5L. Oczywiście GM 5W30.

 

Co do pompy fakt, ja też kręciłem kilka sekund zanim zaskoczył, ale w używce miałem jeszcze trochę ropy (wypływała jak kręciłem wałkiem), więc nie trwało to aż tak długo).

Odnośnie tego, co napisał elmo0104 - tak są dwa zestawy z dwoma typami tej "dużej" uszczelki dlatego może warto rozkręcić pompę i sprawdzić, zanim kupimy zestaw. Wymiana uszczelnień wchodzi w grę, ale tylko w przypadku, gdy wałek jest w dobrym stanie - wtedy taka wymiana własnoręczna to koszt ~120zł. W serwisach za wymianę samych uszczelnień biorą 300-350, za wymianę dodatkowo wałka wychodzi ~700-800, za wymianę wszystkich "wnętrzności" poza obudową ~1200. Takie cenniki widziałem, zanim zdecydowałem sie na kupno używanej. Gwarancja tylko 6 m-cy.

Wydaje mi się, że pompę można odpowietrzyć też przez otwór imbus w bloku pompy - przy poluzowaniu będzie ciekła z niego ropa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu silnik z CR mógłby brać więcej oleju niż jakikolwiek inny. Miałem corse do wymiany pierścieni bo brała olej. Jedyny przypadek brania oleju jaki miałem w tych silnikach. Co do rodzaju zestawu to sprzedawca wymagał ode mnie nr pompy którego mu i tak nie podałęm bo naklejki nie było. Dałęm dane auta i przysłał prawidłowy komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Odświeżam temat ponieważ mam problem z pompą ale nie do końca wiem czy poważny czy nie.Mianowicie ostatnio zauważyłem pod silnikiem mała plamę ON i zainteresowałem się pompą.Czasem(nie zawsze) na zimnym silniku zaraz po odpaleniu kapie z pompy ON ,lecz po lekkim przegazowaniu lub przejechaniu kilkunastu-kilkuset metrów nic nie kapie.

 

Czy to jest związane z jakimś zaworem upustowym od dołu pompy czy poprostu pompa do regeneracji lub wymiany?

 

Dodam jeszcze ,że ostatnio był czyszczony EGR ponieważ wywalało błąd egr lecz tylko na rozgrzanym silniku oraz na rozgrzanym auto gorzej odpalało.

 

Ps.dla jasności mam silnik 1.3 cdti corsa c.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez iwan955
      Objawem w mojej meriva A 1.3 69KM CDTI 2005 była cieknąca ropa z pompy wysokiego ciśnienia. Wykręciłem najpierw akumulator, filtr paliwa w obudowie, kosz akumulatora , pompę vacum a na końcu pompę wysokiego ciśnienia. Pompa vacum i wysokiego ciśnienia dokręcone były do silnika bardzo lekko. Po odkręceniu pierwszej sekcji z której lała się ropa podczas jazdy i wyjęciu wszystkich uszczelek stwierdziłem uszkodzony oring, wymiany dokonałem dla każdej sekcji. Należy zachować czystość przy wymianie uszczelnień, zabrudzone elementy sekcji moczymy w nafcie przez kilka godzin następnie pokrywę sekcji i pompę gdzie pokrywa jest przykręcona czyścimy papierem ściernym 500 lub 1000 na mokro np z WD40. Po tym zabiegu czyścimy wszystko benzyną ekstrakcyjną i wycieramy w czyściwem i ponownie benzyną.












    • Przez pakiao
      Witam czy koledzy sie orientuja jaki mam filtr oleju w Corsie bo w wyszukiwarce filtron wyskakuja dwa rodzaje OE 670 oraz OE 682
       
    • Przez damiyc
      Witam Panowie i Panie!
      To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość
      Mam problem z moim combo 1.3 cdti Silnik nie chcę wogóle zagadać i potrzebna mi jest w tej kwestii pomoc o to co udało mi się ustalić
      - Po podłączeniu do komputera jeden błąd związany ze świecami żarowymi P0683 (sądzę że w tym winy nie odpalenia nie ma)
      - Zero innych jakichkolwiek błedów typu immobiliser
      - Pompa w baku sprawna
      - Ciśnienie na listwie po zapłonie 0,60 przy próbie odpaleni ponad 250 myśle że jest ok
      - Bezpieczniki ok, Nie wiem jak z przekaźnikami
      - Na Samostart Pali ale zaraz gaśnie tyle tylko ile samostartu w dolocie
      - Paliwo dochodzi do wtrysków
       
      Myśle że wina leży w elektronice ale nic komputer by nie wykrył jak ktos ma inne przypuszczenia niech pomoże. Co mogę jeszcze sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Pomocy bo już nie mam pomysłów...
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.