Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość snowboarder

Przy czyszczeniu EGR zlamalem jedna srube od mocowania rury ktora wchodzi do kolektora ssącego.

Rure trzymaja dwie sruby , poradzcie mi czy to tak zostawic czy trzeba ta trzecia srube przewiercic i wyciagnac,zamontowac nowa ?

Bo gwint zostal w srodku a sama glowka sie ulamala , na zdjeciu oznaczona jako 1.

 

<zdjecie jest podgladowe z internetu>

post-5933-0-43733900-1330449794_thumb.jpg

Edytowane przez snowboarder

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50676-z%C5%82amana-sruba-na-kolektorze-ssacym/
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Przez brak trzeciej śruby może w tym miejscu powstać nieszczelność i silnik będzie zaciągał lewe powietrze a z nim wszystko co zdoła wessać. Ponadto rura która normalnie jest przykręcona trzema śrubami będzie drgała i takie osłabione połączenie może długo nie wytrzymać.

Pozostaje demontaż kolektora i wywiercenie urwanej śruby, łatwo nie będzie ale jest to wykonalne. Można próbować zrobić to w aucie ale nie wiem jak z podejściem, trzeba również uważać na wióry i opiłki, ryzyko duże ale po utkaniu wlotu szmatką + magnes na wierzchu (do wyłapywania opiłków) i dokładnym odkurzeniu może wszystko zakończy się szczęśliwie.

Jakim wiertłem wiercić dowiesz się po ustaleniu średnicy gwintu i jego skoku + to: http://www.e-konstru...emid=62&lang=pl

Edytowane przez arturro-55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50676-z%C5%82amana-sruba-na-kolektorze-ssacym/#findComment-430468
Udostępnij na innych stronach

mozna uzyc gwintownika , musze znalezc teraz

witam

są w sklepach typu :castorama, obi etc. pewnie to będzie M6, ale niema pewności czy wkręcisz się w stary ślad gwintu. jak ci nie wyjdzie to następny wymiar to M8, i uważaj na głębokość wiercenia, spr to suwmiarką.czasami lepiej używać gwintowników maszynowych-mają krutszy storzek, czyli gwint będzie głębszy.rub to na jakimś imadle, nie w aucie,no i staraj się centralnie wiercić, powiedzmy fi 4,7(ewent 5) potem iglakiem wydłub stare fragmenty gwintu śruby.potem staraj się wyczuć gwintownikiem orginalny ślad gwintu

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50676-z%C5%82amana-sruba-na-kolektorze-ssacym/#findComment-430528
Udostępnij na innych stronach

Gość snowboarder

Kurde jak na zlosc akurat musiala mi sie zlamac w tym miejscu gdzie sruba nie przechodzi na wylot, w tych dwoch miejscach sruba przechodzi na wylot wiec tu by nie bylo wiekszego problemu .

 

http://www.opelczesciuzywane.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_afe166f99681721eb5ca330608f03ce0.jpg

Edytowane przez snowboarder

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50676-z%C5%82amana-sruba-na-kolektorze-ssacym/#findComment-430544
Udostępnij na innych stronach

nie ma co panikować.na wiertło przylepiec do pomiaru głębokości i w/g starych śrub określ głębokość wiercenia. ale wyczuj optycznie czy głębokość obecnej śruby zmieści sie w tym odlewie, jak nie masz pewności to nie wierć na maxa.zrób płytszą dziurę.a groty gwintowników nieznacznie ściachaj, wtedy gwint będzie głęboki na maxa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50676-z%C5%82amana-sruba-na-kolektorze-ssacym/#findComment-430565
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Gwintownik maszynowy nie jest dobrym pomysłem do nacinania gwintów w niezbyt głębokich otworach nieprzelotowych, trzeba by znacznie skracać jego część roboczą gdyż on nacina gwint za jednym przejściem a jego stożek jest długi. Lepsze będą gwintowniki do gwintowania ręcznego (dwa lub trzy w komplecie) nimi natniesz pełny gwint niemal do samego dna otworu, trzeba tylko podczas gwintowania usuwać często wióry z otworu.

A tak w ogóle kolega snowboarder pisząc gwintownik do zerwanych śrub chyba miał na myśli coś takiego: http://www.twenga.pl...-zerwanych-srub

W nawiercony otwór można spróbować wbić stary imbus i próbować wykręcić - o ile śruby nie są utwardzane.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50676-z%C5%82amana-sruba-na-kolektorze-ssacym/#findComment-430568
Udostępnij na innych stronach

Gość snowboarder

No wlasnie arturo dobrze mowi,dzis mi znajomy powiedzial ze to trzeba uzyc wykretaków, bo gwintownikow podobno sie uzywa jak gwintu nie ma czy jakos tak :)

 

Dzis mi elektryk mowil zeby nawiercic i torxem wykrecic ze zawsze u niego to dziala.

 

Jednak musze to zrobic na już bo syfi sie kolo tego miejsca.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50676-z%C5%82amana-sruba-na-kolektorze-ssacym/#findComment-430598
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności