Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją Vectrą B. Mianowice będąc na wyjeździe odkręcił się szlauf od zbiornika wody (płynu chłodniczego) po przyjeździe do domu 'na raty' (stawanie co 10 km) dokręciłem ładnie pięknie ten przewód i wg mnie wszystko powinno by cacy. Lecz nie jest tak jak myślałem, teraz woda w chłodnicy i zbiorniku chłodniczym gotuje się mino to, że na zegarach mam temp. 90 st. C, a Wiatraki chłodnicy wogóle nie pracują. Co może być przyczyną tego, że wiatraki chłodnicy wogóle nie pracują.

 

P.S. Wyciągnąłem termostat ( podobny do tego http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/2319/termostat-2-0-opel-vectra-b-99-.jpg ) bo tak mi doradził kolega, czy dobrze zrobiłem? Czy mam go założyć na nowo?

Edytowane przez Stano

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54677-woda-z-ch%C5%82odnicy-gotuje-si%C4%99-wiatrak-ch%C5%82odnicy-nie-pracuje/
Udostępnij na innych stronach

termostat otwiera duzy obieg plynu

od wentylatorow sa czujniki w chlodnicy

przekazniki pod maska i bezpieczniki

jesli nei wiesz co robic oddaj auto specowi

bo z tego co widze pojecie masz marne

 

No tak, ale jak oddam aut specowi to mam z głowy 300-40 zł które na ulicy nie leżą.

 

Jeżeli teromstat jest wymontwany tak jak jest u mnie to jest otwarty obieg płynu.

14 lutego miałem przykrą sytuacje i po prostu miałem chłodnice do wymiany. Czy jak wymieniłem ją na nieogryginalną to czy są tam też te czujniki?

 

woda w chłodnicy i zbiorniku chłodniczym gotuje się

 

Może za dużo dolałeś i jest nadstan.Może korek odpowietrzający jest wadliwy. Może uszczelka głowicy puszcza ciśnienie na układ chłodzenia . Zgadywania jest dużo.

Nie wiesz co było wymieniane , przy okazji wymiany chłodnicy ?

 

nowe chlodnice nie maja czujnikow

wiec powinny byc przekrecone ze starej

kto to robil tego zapytaj

mogl rownie dobrze pomerdac czujniki albo ich wogole nie podlaczyl

 

na odleglosc nie jestem w stanie zdiagnozowac co padlo

 

a 300-400 zlociszy to spore naciegniecie kosztow

 

skoro masz otwarty obieg to auto powinno byc niedogrzane

 

tak dla przypomnienia napisze

ze czesto w oplach temperatura na zegarze nie ma wogole pokrycia z temperatura rzeczywista

moze pokazywac 90 a jest w tym momencie 100

do tego jezdzac na wodzie a nie na plynie zanizamy punkt krytyczny wrzenia

woda zrobi to szybciej od plynu chlodniczego

 

Dorzuce swoje 2 gr.

Zamienniki mają niepoprawne wymiary chłodnica wizualnie jest taka sama ale grubość wewnętrzna przewodów jest dużo mniejsza. Jedź na szrot i poszukaj orginalnej GM'a. Koszt nie będzie wysoki w porównaniu z przegrzaniem silnika. I tak Jak powiedział Gawlak. Jeśli nie masz pojęcia oddaj do fachowca.

 

Ps. Jeżeli nie posiadasz LPG w sekwencji na okres letni możesz załączyć wiatrak na krótko a zimą normalnie. (Tak zrobiłem w mojej Asterce jak zbierałem na wesele i niemogłem sobie pozwolić na wydanie choćby 200 pln).

 

Nie chcę straszyć ale możliwe że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

 

 

No też znajomy mi to powiedział, ale koszt takiej uszczelki to 30 złotych na Allegro, bo sprawdzałem. ;)

 

buuhahaha

koszt uszczelki moze nie jest duzy

ale pozostala robota jest juz kosztowna

zeby zrobic to w miare dobrze trzeba 500 wydac

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności