Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Kupiłem miesiąc temu opla vectre b w benzynie z silnikiem 2.0 . Ogólnie od samego początku bardzo zastanawiał mnie wydobywający się spod maski bociani klekot. :ph34r: Auto kupiłem w marcu więc za wcześnie żeby w okolicy pojawił się jakiś bociek... Dodam też, że dźwięk ten towarzyszy mi z reguły przy niskich obrotach. Nie miałem okazji sprawdzić jak na wyższych, bo zazwyczaj w takiej sytuacji wali u mnie bassem i nie słyszę nic poza nim.

 

Proszę o jakąś wskazówkę gdzie mógłbym poszukać przyczyny. Jestem kompletnym amatorem i dodam, że jest to moje pierwsze w życiu auto więc chciałbym się sam czegoś nauczyć. Wiadomo, że nie na każdego mechanika można polegać w dzisiejszych czasach.

 

Nie wiem czy ma to coś wspólnego z klekotem, ale kiedy stoję na światłach (obojętnie czy na biegu lub też nie) to wskazówka obrotomierza podskakuje nawet do 3 tys. obrotów... Czy to normalne? Przy wolnej prędkości podczas hamowania często miewam wrażenie jakbym niechcący wcisnął pedał gazu lecz wiem, że tego nie robię. Auto po prostu jakby żyło swoim życiem.

 

:help:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zapodać jeszcze więcej basu i olać silnik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

kiedy stoję na światłach (obojętnie czy na biegu lub też nie) to wskazówka obrotomierza podskakuje nawet do 3 tys. obrotów... Czy to normalne?

 

Jak silniczek krokowy jest zasyfiony ( względnie wycieraczka wsunęła ci się pod pedał gazu ) to jest to normalne . Krokowca można na razie ignorować.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak silniczek krokowy jest zasyfiony ( względnie wycieraczka wsunęła ci się pod pedał gazu ) to jest to normalne . Krokowca można na razie ignorować.

Czy pomogło by gdybym przemył silniczek benzyną, poczekał aż wyschnie i z powrotem wsadził? Dzisiaj sprawdzałem i nie chce mi odpalić a akumulator jest ok, bo sprawdzałem na innym aucie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety konstrukcja tego krokowca nie pozwala na dobre jego umycie, może jakaś mocna chemia by dała radę.

 

Napisz jeszcze raz objawy, bo to na górze to jakaś kpina, moja żona by lepiej opisała, co się dzieje.

 

 

jak wskazówka obrotomierza żyje własnym życiem, to może gdzieś z licznika masa uciekła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

Dzisiaj sprawdzałem i nie chce mi odpalić a akumulator jest ok, bo sprawdzałem na innym aucie...

 

I jesteś pewien , że nie zostawiłeś jakiejś niepodłączonej wtyczki ??

 

Co do krokowca , to tu jest szybkie usunięcie problemu - ten sam silnik.

 

http://forum.opel24.com/topic/80003-nierowna-praca-silnika/?do=findComment&comment=668400


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

I jesteś pewien , że nie zostawiłeś jakiejś niepodłączonej wtyczki ??

 

Co do krokowca , to tu jest szybkie usunięcie problemu - ten sam silnik.

 

http://forum.opel24.com/topic/80003-nierowna-praca-silnika/?do=findComment&comment=668400

Jeżeli chodzi o akumulator to upewniłem się, że jest dobry styk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klekot - może sprawdź ciśnienie oleju.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klekot - może sprawdź ciśnienie oleju.

No właśnie myślę, że tu może być pies pogrzebany. Zaglądałem pod maskę i olej zleciał z silnika. Auto stoi już z 2-3 tygodnie. Zauważyłem też, że brakuje wiązki czujnika ciśnienia oleju. Muszę dowiedzieć się gdzie ewentualnie może mi cieknąć olej i czy da się to zrobić samemu?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrz na silnik z kanału.

 

Klekoteki lubią też pobierać olej uszczelniaczami zaworów, a jak silnik zajechany, to i pierścienie puszczają.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

Zauważyłem też, że brakuje wiązki czujnika ciśnienia oleju. Muszę dowiedzieć się gdzie ewentualnie może mi cieknąć olej

 

Hmm... Dokładnie nie pamiętam czy to był czujnik ciśnienia oleju , czy poziomu oleju , ale u mnie przez uszczelniacz na czujniku gubił olej. Alternator był mokry od oleju jak gnój

Jak masz zasilikonowaną miskę i pokrywę zaworów , to może być właściwa przyczyna.

Zwłaszcza jak na rozgrzanym silniku nie kopci .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez gregy
      Witam wszystkich. Chcialbym zakupic uzywanego Opla, intersuje mnie Astra J, Meriva, Corsa (wszystkie od 2011 roku) ale slyszalem o problematycznych skrzyniach biegów m20 i m30 w tych i innych modelach Opla, nawet w tych nowszych jak np.Corsa E od 2014. W sieci nie potrafie znalezc informacji kiedy ten problem zostal wyeliminowany i od ktorego rocznika mozna kupowac Ople bez obaw o skrzynie biegów?
    • Przez loca3109
      Witam. Poszukuję kogoś, kto pomoże mi zrobić odczyt z pamięci radia cdr 2005 i odzyskać kod do niego, na terenie Warszawy. Oczywiście za opłatą
    • Przez Kiawwy
      Witam. Mam problem ze swoją Asią. Po nocy rzuciła palenie. Samochód odpala na 2 sekundy dziwnie wali w silniku i gaśnie. Po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód nie gaśnie, lecz dalej stuka mocno metalicznym głosem. Zauważyłem, że świece są całe zalane w benzynie.
      Sterownik podmieniony, czujnik  położenia wałka podmieniony.
      Opcom pokazuje jedynie błąd przekaźnika pompy paliwa (podmieniony na taki sam), lecz to było już wcześniej i samochód zachowywał się normalnie.
      Błąd egr (egr został wymontowany i wyczyszczony i widać, że pracuje). Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.