Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj było bardzo ciepło, jechałem uważnie w korkach, kontrolując oczywiście wskaźnik temperatury i wentylator (mam dość głośny, więc wyższe biegi czasem usłyszę).

Wskaźnik nie przekraczał 90-93 stopni w najgorszym momencie.

Dotąd wszystko OK.

Stanąłem otworzyć bramę i zobaczyłem, że cieknie mi z silnika. Intensywnie pocił się korek od zbiornika wyrównawczego, w środku biała piana, ogólne bulgotanie. Wentylator pracował chyba na 3. biegu, wskaźnik temperatury w kabinie pokazywał nieco ponad 90 stopni. Poziom płynu sprawdzałem kilka dni wcześniej - dolałem tak, by było idealnie wg wskaźnika na zbiorniku - ani ml więcej).

 

Wieczorem podpiąłem komputer i:

- do około 85 stopni komputer wskazywał taką samą temperaturę jak wskaźnik w kabinie

- potem komputer wskazywał większą temperaturę niż wskaźnik w kabinie (90 stopni w kabinie, to około 100 stopni w komputerze)

- wentylator włączał się chyba wg komputera (równo po wskazaniu 100 stopni, potem przy 105 wyższy bieg - może zbiegło się to z jakimiś progami temperatur na wskaźniku w kabinie, ale IMHO zbyt idealnie pasowało to do wskazań komputera)

- maksymalna temperatura na komputerze to 107 stopni - wentylator skutecznie obniżał ją do około 95 stopni, zmniejszał obroty i cykl się powtarzał

 

Dodam, że w normalnych warunkach silnik wg mnie rozgrzewa się bardzo szybko (może jestem przeczulony :)), ale przy jeździe wskaźnik stabilnie pokazuje jakieś 86 stopni. Ogrzewanie działa prawidłowo (czy to wyklucza awarię termostatu?).

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale jeśli dobrze wnioskuję, to w mojej asterce są 2 czujniki temperatury - jeden (gdzieś w silniku?) mierzący temperaturę bloku silnika i wynik dający na deskę rozdzielczą, a drugi mierzący temperaturę płynu chłodzącego (pewnie w termostacie?) dający informacje na komputer.

 

Czy przegrzewający się płyn (nie dolewałem wody, tylko płyn, ale poprzedni właściciel mógł robić inaczej) przy stosunkowo znośnej temperaturze silnika (maksymalnie jakieś 93-95 stopni), świadczy o wodzie w płynie (lub jego zestarzeniu)? Czy powinienem się martwić białą pianą przy maksymalnej temperaturze?

Co powinienem sprawdzić i jak?

Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55221-zbyt-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/
Udostępnij na innych stronach

Intensywnie pocił się korek od zbiornika wyrównawczego, w środku biała piana, ogólne bulgotanie.

 

http://forum.opel24.com/topic/26190-Objawy-uszkodzenia-uszczelki-glowicy/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55221-zbyt-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-453023
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem tam i teoretycznie pasuje punkt:

6. Ciśnienie w układzie chłodzenia, powodujące przedostawanie się bąbelków powietrza do zbiornika wyrównawczego, kiedy odkręcam korek - bąbelki cały czas wypływają i mają zapach spalin.

tyle, że u mnie nie ma bąbelków cały czas i w ogóle nie czuć spalin.

 

Praktycznie pasuje tylko:

8. Stanowczo za wysoka temperatura silnika - przegrzewanie się silnika.

Ale uszczelka nie jest chyba jedyną przyczyną przegrzewania się płynu chłodzącego (podkreślam, że nie piszę o silniku, tylko płynie - chyba, że moje założenia opisane w pierwszym poście są błędne)?

Olej czysty, płyn też, bez ubytków, żadnego dymu i innych niepokojących objawów...

 

Póki co poczytam o uszczelce, ale czekam też na inne sugestie :)

Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55221-zbyt-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-453181
Udostępnij na innych stronach

1. Z tą temperaturą to normalna sprawa, od pewnego momentu inaczej pokazuje na zegarach, inaczej na kompie.

2. W tym silniku jest 1 czujnik temperatury płynu chłodzącego - na zegary i na kompa.

3. Jesteś pewien że działają Ci wszystkie biegi wentylatora ? 1 bieg powinien załączać się przy temperaturze na kompie ok. 95 st. C i nie dopuszczać do temperatur rzedu 107 st.C, choć taka temperatura nie jest niczym dziwnym.

4. Sprawdź kompresję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55221-zbyt-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-453814
Udostępnij na innych stronach

1. Z tą temperaturą to normalna sprawa, od pewnego momentu inaczej pokazuje na zegarach, inaczej na kompie.

2. W tym silniku jest 1 czujnik temperatury płynu chłodzącego - na zegary i na kompa.

OK, ale które wskazanie jest właściwe? Jeśli z kabiny, to temperatura nawet nie dochodzi do 100 st. więc jestem spokojny, ale jeśli komputera, to już nie jest tak wesoło...

 

3. Jesteś pewien że działają Ci wszystkie biegi wentylatora ? 1 bieg powinien załączać się przy temperaturze na kompie ok. 95 st. C i nie dopuszczać do temperatur rzedu 107 st.C, choć taka temperatura nie jest niczym dziwnym.

Tak, jako, że wentylator mam dość głośny, to słyszę różnice i na postoju zauważalnie pracują 3 biegi (choć 3. dość szybko włączał się po 2., ale to subiektywne odczucie, bo nie pamiętam dokładnie wszystkich temperatur, przy których włączały się poszczególne biegi - ale były 3 prędkości obrotowe.

 

4. Sprawdź kompresję.

Zrobię to przy okazji wymiany rozrządu, bo problem rozwiązałem w dość prosty sposób - wymieniłem nieco płynu chłodzącego (odciągnąłem nieco starego i wlałem nowy) oraz wsadziłem nowy korek. Jak do tej pory problem z podejrzanie wysoką temperaturą nie wystąpił (ale nie było już takich upałów jak poprzednio). Starałem się celowo rogrzać silnik na luzie, ale wentylator skutecznie zbijał temperaturę, a wylewanie płynu już nie wystąpiło, więc chyba jest OK.

Swoją drogą to ile teraz kosztuje sprawdzenie kompresji?

Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55221-zbyt-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-453955
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatecznie mogę potwierdzić, że problem bulgotania w zbiorniku wyrównawczym (bez innych objawów UPG) i skokowy przyrost temperatury w moim przypadku spowodowany był zapowietrzonym płynem (sporo brakowało, choć poziom był OK), co chyba zamyka temat.:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55221-zbyt-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-457271
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności