Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam w swojej viki bardzo dziwną sprawę. Ostatnio na komputerze wyskoczył mi "coolant level" co oznacza niski poziom płynu chłodniczego. Zajrzałem pod maskę i w zbiorniku faktycznie było na samym dnie. Dolałem płynu i jeździłem przez krótki czas spokojnie bez obaw gdy znów błąd ten sie ukazał. Gdy autko ostygło po jeździe odkręciłem korek i znów było na samym dnie płynu chłodniczego. Sprawa teraz ma się tak, że komputer zawiadamia mnie o tym, że w zbiorniku nie ma płynu, jednak gdy zgaszę samochód i powoli odkręcam korek płyn zabulgota i wraca z powrotem... Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam, iż pod korkiem wlewu oleju nie ma żadnej dziwnej mazi, a samochód trzyma dobrą temperature, nie przegrzewa się, wentylator włącza się tak jak powinien. Termostat raczej nie ma nic do tego, prawda?

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57243-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-ubywa-i-wraca/
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że sprawa wygląda tak, że gdy przyjechałem z pracy (15km) po wyskoczeniu tego błędu odkręcałem przy rozgrzanym silniku bardzo powoli przez grubą rękawicę korek, słychać było jak powietrze ucieka. A płyn jak zwykle przy odkręcaniu na ciepłym wrócił, z tym, że jak ostatnio było mało i dolałem płynu to dziś jak wrócił na swoje miejsce to miałem całkiem pełny zbiornik. Zostawiłem auto w garażu aż ostygnie i myślałem, że będę musiał troszke tego płynu teraz upuścić skoro tak przedobrzyłem, ale przed chwilą gdy tam byłem i autko już jest zimne to poziom płynu zmalał i jest teraz tak jak powinno być więc nie mam już co uzupełniać. Jednakże podejrzewam, że po przejechaniu kilku km znów płyn wciągnie, wtedy więc zostawić auto aż ostygnie i spróbować dolać znów tego płynu do takiej wartości jak powinno być? Powoli sam się w tym gubie :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57243-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-ubywa-i-wraca/#findComment-463619
Udostępnij na innych stronach

Daro, sugerujesz że od paru lat mam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ? :zalamany:

Pierwszy raz podobne objawy zauważyłem po wymianie termostatu chyba z trzy lub cztery lata temu.

Nie wiedziałem wtedy jeszcze o odpowietrzaniu i działy się cyrki, z bulgotaniem słyszalnym w kabinie włącznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57243-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-ubywa-i-wraca/#findComment-463662
Udostępnij na innych stronach

Po prostu u mnie pierwszym z objawów padniętej UPG było cofanie się płynu.(i to nie zawsze)

Po pewnym czasie(2-3miesiące) niewielkie ubytki i czasem kulawa praca na wolnych obrotach przy ful nagrzanym silniku.(odczuwalna przede wszystkim na LPG)

Z braku czasu na wymianę jeździłem tak z pół roku i nic więcej się nie działo,ale UPG faktycznie była minimalnie wypalona.

Może w innych przypadkach faktycznie zapowietrzenie układu daje takie objawy.

Ale uszczelkę też bym wziął pod uwagę,nawet czysto teoretycznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57243-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-ubywa-i-wraca/#findComment-463783
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności