Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczorajszego dnia zauważyłem, że moje auto ma wyraźnie słabszą moc i czasami podczas jazdy przy lekkim przyciśnięciu gazu delikatnie szarpie. Tłumik na niskich obrotach w losowych momentach "pierdzi". Poszukałem trochę informacji na forum i pierwszy trop - dziurawy tłumik. Nie mam dostępu do kanału, więc na tyle ile mogłem ocenić, czyli okiem, ręką i latarką to nigdzie nie wydostają się spaliny oprócz tłumika końcowego. Nie wiem też czy ma to jakiekolwiek znaczenie, ponieważ pierwszy raz przytykałem ręką do końcówki tłumika, ale powietrze które wydostaje się z rury nie jest "ciągłe" a "przerywane". Czy może być to wina paliwa ? Ponieważ ostatnio zatankowałem na zupełnie innej stacji. Co innego mogę sprawdzić aby zdiagnozować problem ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58122-pierdzenie-z-t%C5%82umika-i-mniej-mocy/
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Gdyby nawet tlumik koncowy byl dziurawy nie ma on nic wspolnego ze spadkiem mocy oraz nieregularnej pracy silnika.Wspomniales ze zatankowales paliwo na innej stacji niz zazwyczaj i od tego zaczely sie problemy z praca silnika.Raczej tutaj dopatrywal bym sie problemu.Dolej denaturatu do zbiornika.....tak litr,maxymalnie do dwoch przy pelnym zbiorniku paliwa.Woda miesza sie z denaturatem.Zdarza sie ze chrzcza paliwo innymi swinstwami.Powinno pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58122-pierdzenie-z-t%C5%82umika-i-mniej-mocy/#findComment-468531
Udostępnij na innych stronach

Pochwaliłem dzień przed zachodem słońca...

 

Wróciła "dawna" moc ale jednak coś dalej jest nie tak. Niby auto jest mocniejsze, przyspiesza lepiej ale coś je dalej "dławi". Zrobiłem mały test na rozgrzanym silniku i pojeździłem trochę na obrotach do 3,5 - 4 tys. efekt jest taki, że kiedy wciskam gaz do dechy to czuje nie pełną moc a dodatkowo czasami szarpie przy przyspieszaniu lub/i stałej jeździe. Świece wymienione na oryginały GM. Co może być powodem szarpania : moduł DIS, brudna przepustnica, EGR ? Co mogło się jeszcze zepsuć z dnia na dzień kiedy wykonałem na starych świecach jeszcze około 100 km ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58122-pierdzenie-z-t%C5%82umika-i-mniej-mocy/#findComment-469181
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

właśnie tak jak mówi arek2812

zbyt długo nie wymieniane świece, rośnie na nich odstęp między elektrodami, wraz ze wzrostem odległości cewka żeby zajarzyć łuk musi robić wyższe napięcie, w pewnym momencie napięcie jest tak wysokie że łuk już nie przebija się między elektrodami, a między uzwojeniami cewki lub nawet całkiem przebija obudowę. potem ma już przebitą raz drogę którą łatwiej mu uciekać, dodatkowo jak pęknie to dostaje się wilgoć potęgująca zjawisko

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58122-pierdzenie-z-t%C5%82umika-i-mniej-mocy/#findComment-473007
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności