Gość bartek911 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Witam. Mam pytanie do znawców starszych oplów. Posiadam corsę B z silnikiem 1.4i na jednopunkcie z LPG. Mam możliwość nabycia od rodzinki po cenie złomu astrę 97r. z silnikiem 1.6 16v 101km z przebiegiem 250tys. w którym był robiony remont przy 190tys km i bardzo dobrze się sprawuje i nie bierze oleju. Moje pytanie brzmi czy warto bawić się w przekładkę silnika?? Czy jest w ogóle sens?? Oczywiście przekładkę zrobił bym sam i jakie części musiał bym dokupić??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 kolego pytasz czy warto w jakim sensie ?? finansowym ?? nie satysfakcji ?? tak jak masz pojecie to majac oba auta pod nosem dasz rade a co kupic ?? tego sie nie da napisac to wychodzi w praniu (czyli przy przekladaniu) a tematow w swapach jest od groma wiec zacznij od ich poszukania i lektury   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-481927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomzam Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 jeżeli nie masz w corsie LPG na sekwencji to bedzie problem z przełożeniem gazu, 16V musi mieć sekwencję cała reszta nie powinna sprawić problemu, co najwyżej przednia łapa silnika może być inna i filtr powietrza z dolotem a później pozostaje się cieszyć znacznym przyrostem mocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-481928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek911 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 co kupić czyli jakie części które nie będą pasowały ani z jednego ani z drugiego auta jeżeli taki problem może wystąpić. Nie jestem pewien czy półosie będą pasować, łapy silnika i początek wydechu. Dużo kłopotu będzie z wymianą sterownika i wiązki silnika?? W tym silniku kolektor jest metalowy także myślałem nad drugą generacja LPG. Jako młody kierowca chciał bym mieć trochę więcej pod nogą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-481937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Moim zdaniem jest to do zrobienia aczkolwiek troche zachodu jest .Jak kolega Gawlak trzeba porównac i wycenic brakujacych elementów.Oprócz tego wartało by zerknac w hamulce czy wystarcza do zwiekszonej mocy(np tarcze przy silnikach 101 były zazwyczaj wentylowane do mniejszych zwykłe ale to nie zasada) Ps Nie do wszystkich 16V jest konieczna sekwencja,do X16XEL wystarczy 2 gen a nawet na 1 jezdza(brak przepływki jedna sonda)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-481939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomzam Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 jak bedziesz miał całą astrę 16v to większość co bedzie potrzebne z niej wyciągniesz łącznie z hamulcami, pospawanie wydechu to chyba nie problem a że troche pracy bedzie wymagało to fakt, ale wszystko jest do zrobienia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-481940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek911 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Akurat jest to corsa "sport" i ma wentylowane tarcze tylko być może będzie problem z piastami. Silnik jest to x16xel. Jest możliwość zezłomowania takiego samochodu bez silnika bo blacha jest totalnie zjedzona??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-481945 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) Akurat ten silnik nie był montowany w corsie ale były blizniaczy mysle ze da rade.Z tymi piastami pasowało by sprawdzic bo bedzie trzeba przełozyc całosc z skrzynia biegów i przegubami.Z przełozeniem wiazki sadze ze tez powinno sie dac rade( bardzo dokladnie trzeba opisywac by potem nie było problemów trzeba zwrócic szczególna uwage na immo by przełozyc komplet) Ps mozna zezłomowac trzeba sie dogadac Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-481952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek911 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 W jaki sposób najprościej poradzic sobie z immobiliserem?? Przeglądnąłem dzisiaj okablowanie silnika jeżeli dobrze myślę to wystarczy przełożyć wiązkę i podpiąć jedno złącze. Przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka. Proszę o porady fachowców.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-482053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) Dokładnie tak trzeba podpiac czytnik (przy stacyjce)z dugiego auta i przełozyc transponder(pestke)z kluczyka Jeszcze z nie wymienionych rzeczy to trzeba przełozyc pompe paliwa bo chyba sa inne(ale nie jestem pewien) Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez mk5 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60183-wymiana-silnika/#findComment-482069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.