Skocz do zawartości

Silnik słaby na niskich obrotach


Gość tremens

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jeżdże Merivą z silnikiem diesla ISUZU 1,7 74Kw od prawie dwóch lat .Ostatnio bardzo osłabł mi silnik poniżej dwóch tysięcy obrotów.Jazda do dwóch tysięcy jest wręcz nie do zniesienia gdyż auto praktycznie nie przyspiesza tylko się toczy.Problem zwiększa sie po rozgrzaniu silnika.Po przekroczeniu dwóch tysięcy obrotów silnik jakby przebudził się i jazda przypomina sportowego bolida.Zauwarzyłem jakby zwiększone dymienie przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu.Mój mechanik rozłożył ręce (specjalizuje się w Oplach) przeczyścił zawór EGR , sprawdził przepustnicę i sprawdzał auto na komputerze podczas jazdy i nic nie wskazuje na awarię.Polecił mi jeszcze wyczyszczenie turbiny , gdyż łopatki mogą źle pracować przy jak określił zmiennej geometri.Proszę o poradę bo już mi cierpliwości brakuje.Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

trzeba zacząć od logów dynamicznych (zgranie parametrów z jazdy) nie tam jakieś oglądanie w czasie jazdy. Jeśli dymi na czarno to ewidentnie brak jej wystarczającej ilości powietrza. Trzeba więc szukać w okolicach dolotu. EGR może na stole jest ok ale pod ciśnieniem i w wysokiej temperaturze już nie do końca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .. jeżeli silnik nie generuje błedów potrzeba zebrać dane z silnika (tak jak pisał Popencjusz); potem znaleźć osobę, która wiarygodnie to przeanalizuje .. na pewno potrzebne będą przyspieszenia od idle do jakiejś prędkości (na 2 lub 3 biegu) aby było przez przynajmniej 8 sekund pełne naciśnięcie pedału przyspieszenia (najlepiej dłużej). potrzebna bedzie równiez jazda ze stałą prędkością powiedzmy ok. 50 km/h potem przyspieszenie do 100 km/h i znów zwolnienie do ok. 50 km /h - wszystko bez zmiany biegu. Wtedy łatwiej wyłapać różne nieprawidłowości.

Z którego roku masz auto??

Skąd jesteś .. jezeli z okolic śląska .. to mogę zerknąć na samochód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .. jeżeli silnik nie generuje błedów potrzeba zebrać dane z silnika (tak jak pisał Popencjusz); potem znaleźć osobę, która wiarygodnie to przeanalizuje .. na pewno potrzebne będą przyspieszenia od idle do jakiejś prędkości (na 2 lub 3 biegu) aby było przez przynajmniej 8 sekund pełne naciśnięcie pedału przyspieszenia (najlepiej dłużej). potrzebna bedzie równiez jazda ze stałą prędkością powiedzmy ok. 50 km/h potem przyspieszenie do 100 km/h i znów zwolnienie do ok. 50 km /h - wszystko bez zmiany biegu. Wtedy łatwiej wyłapać różne nieprawidłowości.

Z którego roku masz auto??

Skąd jesteś .. jezeli z okolic śląska .. to mogę zerknąć na samochód.

Witam dziękuję za precyzyjne wskazówki.Jestem z Głogowa (dolnyśląsk) , Meriva jest z 2004 roku.Mój znajomy mechanik ponoć jeździł autem z podpiętym komputerem ( wielokrotnie) i nie został wyświetlony żaden błąd (awaria).Tak do końca niechce mi się w to wierzyć ,bo ostatnio ma dużo samochodów do naprawy.Proszę o jakiś namiar do dobrego mechanika w okolicach Głogowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

szukajac troche za innym tematem natrafilem tutaj na cos co moze opisywac twoj problem.

 

 

Symptoms & why you would want to clean it:

If your CDTI feels sluggish, bogs down around 1800 rpm and then takes off like a rocket when It reaches 2200 rpm the chances are your boost sensor is clogged up.

 

Jesli mialbys problemy z tlumaczeniem daj znac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeże.Dymienie przy gwałtownym przyspieszaniu i brak mocy do 2 tys obr a przy tym brak błędów mogą być spowodowane przez zablokowane klapy wirowe lub brak ich wysterowania przez siłownik.Można sprawdzic czy dochodzi podcisnienie do puszki silownika lub czy można ruszyć ramieniem pod silownikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to akurat wczoraj przerobilem to jest jakis czujnik kolektora ssacego czy cos ,tez mialem do 1800 mula a powyzej to juz normalnie , w miejscu laczenia

zatrzaski puscily i byla nieszczelnosc , pomogly 2 opaski elektryczne ktorymi scisnolem ten czujnik

 

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-gruszka-kolektora-meriva-1-7cdti-i3893251581.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zatrzaski to tylko pro forma - dolna i górna część puszki siłownika są sklejone.Dokładnie jest to siłownik pneumatyczny do zmiany położenia klap sterowany podcisnieniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności