Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od dawna wydawało mi się, że w mojej Astrze H GTC ciężko chodzi kierownica, ale kiedy dzisiaj wsiadłem do niej po tygodniu użytkowania innego samochodu była tragedia! Astra ma silnik 1.9 CDTI i jest z 2006 roku. Co może być przyczyną? Czy istnieją jakieś typowe usterki tego podzespołu? Dodam, że samochód nie wykazuje żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz elektrohydrauliczne wspomaganie

pierwsze co sprawdz plyn czy jest i ile

pozniej podlacz pod kompa i odczytaj bledy tego ukladu

ople ogolnie maja ''stywniejsze'' wspomaganie

GTC ma chyba sztywniejsze niz normalna astra 5 drzwiowa

ja mam np sporta/sri i chodzi inaczej niz w normalnej

a w porownaniu do mercedesa i jeepa

to jakbym starem jechal bez wspomagania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: łożyska w kolumnie McPhersona,

Po drugie: płyn w zbiorniczku wspomagania (i jego jakość)

Po trzecie: maglownica

Po czwarte czy w ogóle Masz sprawne wspomaganie (jakieś błędy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdź poziom płynu hydraulicznego w zbiorniku wyrównawczym; zbiornik znajduje się pomiędzy silnikiem a grodzią auta. jeżeli na wskaźniku jaki jest w korku nie będzie płynu .. to znaczy, że gdzieś masz wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

to jakbym starem jechal bez wspomagania

Do takiego samego wniosku doszedłem po tygodniowym użytkowaniu Seata Leona i ponownej jeździe swoją Astrą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla porownania musialbys dopasc taka sama jak masz

rozne auta maja rozne wspomagania

jedne mocniejsze inne slabsze

odczucie tez moze byc inne dla kazdego kierowcy

dla jednego za slabo dla drugiego za mocno

kazdy ma inne preferencje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez toski112
      Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z zanikami wspomagania, mechanicy proponowali wymianę pompy wspomagania. Wspomaganie zanika co jakiś czas, pompa została wymieniona na 100% sprawną jednak nic się nie zmieniło wspomaganie nadal nie działa. Dziś sam zabrałem się za weryfikację i pomierzyłem napięcia. Alternator podaje prąd w normie, jednak pomiar w wtyczce, do której podpięta jest pompa zadziwił mnie. 
      Zgodnie ze zdjęciem od lewej są takie napięcia. 
      Lewy pin: 0.00 środek: 14.20 , prawy pin 0.04 
       
      Lewy pin to kabel niebiesko - biały i to on z tego co czytałem odpowiada za uruchamianie pompy. 
      Czy napięcia w wtyczce są poprawne ? Jak mogę naprawić ten problem? 

      Sprawdziłem też kostkę do której wydaje mi się być podpięty akumulator i tu już niebieski kabel ma 14.20 

    • Przez koko12
      Witam forumowiczów, ze wspomaganiem corsy było wszystko w najlepszym porządku, aż do teraz... wracając do domu zapaliła mi się na desce kontrolka EPS i dodatkowo druga (samochód z kluczem), auto straciło wspomaganie i stało się mułowate. Zjechałem na pobocze, zgasiłem odczekałem i jakieś 3/4km było dobrze, jednak taki sam problem pojawił się po raz kolejny. Jestem raczej laikiem, czy ktoś mógłby podpowiedzieć co to może być, i kto w okolicach Jeleniej Góry mógłby zająć się tym problemem...? Oczywiście przejrzałem forum, ale nie znalazłem tematu dokładnie odzwierciedlającego moją sytuację. Wcześniej z autkiem nie było żadnego problemu, dodam że to corsa c z 2005r 1.2 twinport.
    • Przez Adrian86
      Witam,
       
      Od prawie roku mam problem z pojawiającymi się od czasu do czasu alarmami (kontrola trakcji, hamulec elektryczny, wspomaganie kierownicy, ABS, otwarte drzwi, Code68, powietrze w kolach i elektryka - zdjęcie w załączniku).
       
      Alarmy pojawiały się wielokrotnie, ale nie udało mi się znaleźć żadnej zależności. Problem pojawia się w trakcie jazdy, oraz przy zapalonym silniku w czasie postoju. Niekiedy problem znika na miesiąc, żeby potem przez tydzień pojawiać się wielokrotnie - nie jest łatwo zreprodukować problem.
       
      Najważniejsze: Oprócz alarmów nie działa wtedy wspomaganie kierownicy, hamulec elektryczny, blokada drzwi, poruszają się wskazówki zegarów, zdarza się też, że przednie światła mijania migają samoistnie.
       
      Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
       


       
      [OPEL MERIVA B 1.4 2011 - Benzyna + LPG, 102 KM].
       
      Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.