Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od prawie roku mam problem z pojawiającymi się od czasu do czasu alarmami (kontrola trakcji, hamulec elektryczny, wspomaganie kierownicy, ABS, otwarte drzwi, Code68, powietrze w kolach i elektryka - zdjęcie w załączniku).

 

Alarmy pojawiały się wielokrotnie, ale nie udało mi się znaleźć żadnej zależności. Problem pojawia się w trakcie jazdy, oraz przy zapalonym silniku w czasie postoju. Niekiedy problem znika na miesiąc, żeby potem przez tydzień pojawiać się wielokrotnie - nie jest łatwo zreprodukować problem.

 

Najważniejsze: Oprócz alarmów nie działa wtedy wspomaganie kierownicy, hamulec elektryczny, blokada drzwi, poruszają się wskazówki zegarów, zdarza się też, że przednie światła mijania migają samoistnie.

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

 

post-54470-0-49473800-1483176275_thumb.jpg

post-54470-0-95132200-1483176276_thumb.jpg

 

[OPEL MERIVA B 1.4 2011 - Benzyna + LPG, 102 KM].

 

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw sprawdził połączenie masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw sprawdził połączenie masy.

Możesz doprecyzować, gdzie dokładnie mogę sprawdzić to połączenie?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś od dołu. taka plecionka między silnikiem a karoserią . Klemy w porządku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze bym dodał sprawdzenie obu klem Aku - czasem tam jest problem słaby styk, korozja i takie tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś od dołu. taka plecionka między silnikiem a karoserią

 

 

Nie ma plecionek.Jest tylko taka wiązka

post-37019-0-82699700-1483283538_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno ? Wiązka przekazuje prąd z aku, a pomiędzy budą a silnikiem ? Mam starszy model , może koledzy co zajmują się tym zawodowo podpowiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tylko.U mnie też sprawdzałem i nic innego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podejście do rozwiązania problemu: Race House Wrocław:

- czas realizacji ponad 2 miesiące,

- koszt 1850 zł,

- czynności: wymiana pompy wspomagania, wymiana hamulca elektrycznego, diagnostyka zegarów, diagnostyka komputera głównego, sprawdzenie połączeń,

- efekt - problem istnieje po każdej czynności, właściciel przestaje odbierać telefon

 

Drugie podejście do rozwiązania problemu: "Fachowiec":

- czas realizacji - 2 dni (diagnostyka i naprawa ok 3h),

- koszt - 200 zł,

- czynności: diagnostyka, zaizolowanie i oddzielenie przewodów,

- rozwiązanie problemu: przebicie od cewki wysokiego napięcia poprzez źle zabezpieczone przewody, którymi gazownicy podłączyli się do instalacji - zakłócenie zasilania całego układu elektroniki

- efekt - alarmy nie występują od dłuższego czasu (mimo wszystko potrzebuje jeszcze więcej czasu, żeby na 100% stwierdzić, że problem został usunięty)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugie podejście okazało się również nie trafione. "Fachowiec" poddał się przy kolejnej wizycie.

 

Trzecie podejście do rozwiązania problemu: ASO MM Cars Wrocław

- czas realizacji 1 dzień,

- koszt - 250 zł,

- czynności: diagnostyka - podejrzenie złego zamontowania instalacji gazowej - alarmy nie występowały, więc nie zostało nic konkretnie zdiagnozowane, ani naprawione,

- efekt - alarmy występują nadal.

 

Czwarte podejście do rozwiązania problemu: ASO MM Cars Wrocław

- czas realizacji 1 tydzień - po podstawieniu auta w czasie kiedy alarmy wystąpiły,

- koszt - 600 zł,

- czynności: diagnostyka, stwierdzanie nieodpowiednio zamocowanej masy od modułu instalacji gazowej, stwierdzanie uszkodzenie modułu ABS,

- efekt - alarmy występują nadal, do wymiany moduł ABS - koszt modułu 3500 zł + wymiana 500 zł - ASO dostało moją zgodę na wymianę pod warunkiem, że udzielą gwarancji w przypadku ponownego wystąpienia alarmów. Po tygodniu namysłu ASO nie zgodziło się - stwierdzili, że mogą udzielić gwarancji tylko na moduł ABS - auto zostało zabrane.

 

Piąte podejście do rozwiązania problemu: własna analiza problemu

- czas realizacji - 3-4 h,

- koszt - 0zł,

- czynności - sprawdzenie wtyczek układu elektrycznego - skupienie się na module ABS,

- efekt - wtyczka do modułu ABS zalana kompletnie wodą - po osuszeniu problem nie występuje od dłuższego czasu (4000 zł w kieszeni).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią chcesz zrobić dobrze -zrób to sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez A_FLY
      Cześć :),
      powoli przymierzam się do wymiany przednich tarcz razem z klockami w samochodzie Meriva B FL, 1.4 120KM.
      Fabrycznie samochód ma tarcze 280 mm. Ponieważ planuję chip-tuning i chciałbym zakręcić się w okolicy 160KM, mechanik zwrócił mi uwagę, na to że wersje 140KM mają większe tarcze hamulcowe. Nie do końca mu wierzyłem, ale rzeczywiście, Meriva B z silnikiem 1.4 140KM miała tarcze o średnicy 308 mm. Patrząc w katalogi wystarczy wymienić jarzmo (mocowanie zacisku do zwrotnicy) i powinno działać, pytanie jaki numer katalogowy ma to jarzmo, ponieważ nic nie mogę znaleźć.
      Patrzyłem również, czy w dobie globalizacji nie dopasuję tego jarzma od Astry J lub Insigni, ale tam są inne tarcze hamulcowe i ciężko to stwierdzić, bez żadnego numeru.
       
      Na portalach aukcyjnych nikt nie sprzedaje obecnie zacisków z jarzmem do Merivy 1.4T 140KM. Pomocy :D.
       
       

       
      Prawdopodobne rozwiązanie:
      Jarzmo zacisku hamulcowego ATE 11.8170-0758.1
      Dodatkowo tarcze 308 mm, były montowane w Merivie B z silnikami 1.6 CDTI 95-136KM oraz 1.7 CDTI 100-131KM.
    • Przez nik000s
      Witam.
      Posiadam Opla Corse C 1.4 benz. 2004 rok i mam w planach dołożenie z przodu dokładki trochę innej, wyższej niż seryjna i zastanawiam się jaka będzie pasować, słyszałem że pasuje od renault laguny II, ale nie jestem pewien. Czy ktoś zakładał do swojej corsy dokładkę inną niz oryginalna? Jeśli tak to od jakiego modelu samochodu, czy były jakieś modyfikacje przy niej?
      w Załączniku/grafice corsa z fajną dokładką i chciałbym uzyskać podobny efekt
       

    • Przez noels
      Hej hej,
       
      dotyczy: meriva b 1.4 Turbo 120 km A14NEL
       
      Czy jest mi ktoś z Was w stanie podpowiedzieć jak powinien zachowywać się wentylator chłodnicy po załączeniu klimatyzacji a dokładniej jak sprawdzić na którym biegu aktualnie pracuje ?
       
      Już śpieszę z wyjaśnieniem o co dokładnie mi chodzi i dlaczego dopytuje. Obecnie gdy załączę klimatyzację po paru sekundach załącza się wentylator chłodnicy, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak w koło. Spec od klimatyzacji zwrócił mi uwagę że ów wentylator nie korzysta z pierwszego biegu a załącza się na drugim biegu za co odpowiedzialny jest rezystor wentylatora (uszkodzony). Kupiłem nowy rezystor DELPHI 3 PINOWY, wymieniłem ale nie widzę żadnych zmian w pracy wentylatora.
      Stąd moje pytanie jak stwierdzić na którym biegu pracuje aktualnie wentylator ? Jak on powinien się zachowywać prawidłowo ?. Może podczas pracy klimatyzacji powinien pracować non stop ? Jak to jest u Was ?
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.