Skocz do zawartości

Jak odczytać kod błędu ?


Gość slanet1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Swojego czasu zamieściłem tu wątek http://forum.opel24.com/topic/52739-kaprysna-i-paliwozerna-corsa-b-12/

 

W aucie tym dokonałem wszystkich zalecanych na tym forum i nie tylko napraw, wymian,,, po tym wszystkim nie mając już pomysłów, dalej wysokie spalanie, brak mocy, kłopotliwe ruszenie z 1,2 biegu na komputerze żadnego błędu, :/ poddałem się.

 

Ale przeglądając fora i czytając problemy posiadaczy opli corsa B, astry F kilka zadziwiających odpowiedzi podsuwa mi nowy pomysł, w sklepie motoryzacyjnym kupiłem za 20 zł nowy wąż 1,5m z zapasem, wymieniłem jeden od układu wtryskowego do map sensora, drugi do zaworu podciśnienia, ostatnia czynność to zaślepienie nieużywanego wyjścia.

Wszystko robione na odłączonym akumulatorze, po czym odpaliłem auto rozgrzałem i w drogę.

 

Moje wrażenia, niebo a ziemia auto jeździ niesamowicie, do razu czuje że wcześniej brało masę lewego powietrza, wysoko się kręciło i stąd to spalanie,

 

Jeśli wąż wygląda na cały, wcale szczelny być nie musi, ponoć już po sześciu latach guma parcieje i robią się nieszczelności, moja rada wymieniać to, lewe powietrze to samo zło :-)

Edytowane przez szpak3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Metoda drucikowa jest niepewna. U mnie miga tak szybko ze się nie da.

Witam, czy może wiesz co jest (lub było) przyczyną szybkiego migania? U mnie jeszcze 2 tygodnie temu wisiał błąd wypadania zapłonów a od 2-3 dni kontrolka strasznie szybko miga. Cierpliwie czekalem aż błąd sie przedawni i zniknie a tu nagle samochód udaje choinkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie bardzo szybkie miganie kontrolki to zazwyczaj błąd immo. Spróbuj zapasowym kluczykiem odpalić auto.

Samochód odpala bez problemu. Jeździ też dobrze. Mam dziwne wrażenie, że ostatnio jest troszkę słabszy ale to na 80% moje złe nastawienie. Migotanie pojawia się tylko i wyłącznie przy próbie odczytania kodów błyskowych. Robię to metodą hamulec-gaz i przekręcając kluczyk. Wcześniej przy odczytywaniu dostawałem normalnie kody 300, 304 i 313. Po pewnym czasie znikł kod 313 i zostały tylko 300 i 304. Teraz zostało tylko migotanie. Jako że kontrolki immo i ECU zachowują się zgodnie z instrukcją (immo gaśnie po paru sek. od włączenia zasilania a ECU po zapaleniu silnika) to zastanawiam się czy migotanie nie oznacza braku błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma błędów to mruga tylko kod 12 jak dobrze pamiętam.

Wspomnianą 12-tkę kojarzę tylko i wyłącznie z artykułów opisujących odczyt kodów dwucyfrowych. Moja meriva podaje kody błyskowe w postaci czterocyfrowej bez żadnego kodu początkowego. Jedyne co mi nie dawno zwracała to 3 błędy wypadania zapłonów. Co do szybkiego migania to znajomy sprawdził na (chyba) sprawnej astrze i ona też mruga jak opętana. Możliwe, że to sposób okazywania radości z braku jakichkolwiek błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba tak jest jak piszesz - jak nie ma błędów to kontrolka tylko szybko miga przy odczycie metodą gaz /hamulec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności