Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marianm68

jedno pytanie do marianm68

jezdziles dieslem w taka pogode ??

Możesz mi wierzyć lub nie ale od 24 lat wykonuje zawód kierowcy i przy okazji bawię się w mechanika. W tym czasie jeździłem mercedesami 123 (2,2l, 2,4l), 124 (2,0l 2,5l 3,0l). Właśnie na tych silnikach nauczyłem się,że termostat trzeba wymieniać co jakiś czas - przeważnie wytrzymywały 2-4 sezony i znów pojawiały się problemy z dogrzewaniem silnika.

Wiem, wiem!!! Zaraz padnie zarzut że to dzisiaj przestarzałe silniki. Zgadzam się to stare niezawodne diesle trudne do zajeżdzenia!!! I nie mają nic wspólnego z nowoczesnymi silnikami diesla! :wink:/>/>

Od kilku lat pracuję w firmie gdzie do transportu pracowników używamy głównie Passatów i 9 osobowych Sprinterów (wszystko diesle).

3 lata temu został zakupiony taki Sprinter (silnik CDI zdaje się), nadeszła zima i zaczęły się problemy z temperaturą. Uparłem się żeby wymienili termostat (bo oczywiście mechanik twierdził: "ten typ tak ma"). W końcu wymienili i dało się jeździć zimą bo zaczął się normalnie rozgrzewać i w środku zrobiło się przyjemniej czytaj: cieplej. W passatach też zachodziła już konieczność wymiany termostatu i zawsze przynosiło to efekt.

 

Wywołałeś mnie do tablicy zadająć to pytanie dlatego odpowiadam choć uważam że powiedziałem już wszystko co miałem do powiedzenia.

 

Uważam objawy opisane w pierwszym poście napisanym przez Maly7 za typowe oznaki niesprawnego termostatu.

Z mojego doświadczenia wynika że termostat najczęściej po kilku latach zaczyna szwankować.

 

Nigdy jeszcze nie przekonał mnie argument "ten typ tak ma".

 

Ja również mam pytanie i jest skierowane do tych którzy się ze mną nie zgadzają . Możecie potraktować je jako retoryczne.

 

Ilu z was wymieniało już termostat?

 

PS

Mam wrażenie że nie jestem osamotniony w swoich opiniach.

Wypowiedzi kolegi bad i wypowiedź:

Wiele wskazuje na to, że termostat jest OK. Auto na postoju nagrzewa się w kilka minut. Podczas jazdy ciepło czuć po 2-3km, a wskazówka zaczyna unosić się po około 6km (czyli paru minutach).

No chyba że mam problem z czytaniem ze zrozumieniem.

Pozdrawiam

Edytowane przez marianm68

 

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

no coz

masz swoja teorie

uszkodzony termostat

zapewne uszkodzony w pozycji otwartej

bo inaczej silnik by sie gotowal po kilku minutach

problem w tym ze uszkodzony termostat wogole by nie pozwolil na puszczenie cieplego powietrza

nawet po 5 minutach jazdy silnik moze osiagnie te 80 stopni (zegarowe)

ale cale cieplo bedzie zabieral do swojej pracy

nic nie pusci do kabiny

a spalanie wzrosnie nawet o 50 %

 

masz racje porownanie starych silnikow mercedesa i nowoczesnych diesli jest nie na miejscu

mam starego golfa z 1975 roku silnik z 1982 1,6D

stary nie do zajechania silnik ma juz przejechane z 500000 kmow

w nim ogrzewanie dziala bardzo szybko

 

Gość marianm68

no coz masz swoja teorie

To nie jest "moja" teoria!!!

Jeszcze raz odsyłam do artykułu: Termostat silnika - cała prawda. Artykuł jest krótki lektura nie zajmie dużo czasu :wink:

Ja tylko sygnalizuję że takie objawy daje termostat który wskutek zakamienienia czy może zmęczenia sprężyny nie do końca się zamyka. Każdy kto naprawedę wie jak działa i jest zbudowany termostat (kto miał to proste urządzenie w ręku) zrozumie o co mi chodzi. Wystarczy niewielkie niedomknięcie "grzybka" w termostacie (nawet mniejsze niż 1mm) a będzie miało duży wpływ na grzanie się silnika.

Gdy termostat zatnie się w pozycji zamkniętej raczej trudno przeoczyć objawy - płyn zagotuje się.

Ale gdy zimny będzie lekko otwary (lekko nie całkowicie) objawy łatwo przeoczyć zwłaszcza latem. Po rozgrzaniu termostat otwiera się całkowicie a po schłodzeniu cofa się ale nie do końca.

Miałem takie przypadki. I wiem że jest to możliwe. W takiej sytuacji łatwo postawić złą diagnozę i twierdzić na przykład, że to wina typu silnika.

 

Rozumiem takie stanowisko niektórych forumowiczów. Nierozumiem dlaczego tak kurczowo się go trzymają.

Ale to nie mój problem. To nie ja marznę w swoim samochodzie przy temperaturze -5oC na zewnątrz.

 

Twierdzę że najpierw trzeba porządnie sprawdzić termostat a jak ktoś nie wie jak to zrobić po prostu dla pewności wymienić na porządny - koszt nie jest wielki.

 

Nie potrafię bardziej klarownie przedstawić swojego stanowiska.

Dla mnie temat został wyczerpany i nie będę kontynuował dyskusji w tym wątku. Jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę wiadomość na priv. Postaram się szybko odpowiedzieć.

Chyba że chodzi o nabijanie postów?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez marianm68

 

marianm68 nie ma jakiegokolwiek sensu porównywac starych diesli na pompie do nowoczesnego silnika na cr...

 

mamy w domu octavie na pompie silnik grzeje się błyskawicznie, mimo że termostat nie ruszany od nowości to jest 11-stu lat, nawet golf z silnikiem na pd grzeje się bardzo szybko, po 3 km wskazówka potrafi być w połowie, a nowe auto z cr można sobie grzać i tak się go nie zagrzeje...

 

Gość corsiarz_one

Witam. Nie będę pisał nowego tematu , więc podepnę się po ten :)

 

W mojej corsie od poczatku jej posiadania zauwazyłem słabe ogrzewanie wnetrza i temperature silnika. Mam corse rok , i to dla mnie dziwne.

Dzisiaj np przy temp -14 przejechałem 15km w cyklu mieszanym, z nawiewu leciało letnie powietrze , a wskazówka ani drgneła.

Pozniej chciałem sprawdzic jak przejade troche wiecej drogi , zrobiłem ponad 20 km. Troche 'butowałem' auto i zaczeło leciec cieple powietrze pod koniec trasy , a wzkazówka w ogole nie drgneła.

Czy to wina termostatu? Czy oby napewno? Przeczytałem cały wątek i chyba to jest wina tego całego zamieszania.

Wczesniej miałem vectre b w benzynie i sytuacja była zupełnie inna , po przejechaniu 4-5 km w aucie było gorąco nawet przy -20.

Ah te diesle

 

Wczoraj -12, prędkość 90km/h trasa kilkanaście kilometrów, ogrzewanie włączone na ciepłe max na biegu numer 1. Wskazówka w pozycji 88*C. Gdy zwalniałem do 60km/h spadała bliżej 85*C, ale nadal grzało bez problemu. Możecie sobie porównać teraz.

 

Według mnie wątek został już wyczerpany...

Nie ma co się rozpisywać jak to jest z grzaniem się poszczególnych generacji diesli. Jest tak, że 1.3 w Corsie grzeje się stosunkowo powoli. Jak ktoś ma problem, że nawet po kilkunastu kilometrach nie chce lecieć ciepłe powietrze i wskazówka lerzy - rozwiązanie to wymiana termostatu (ja i kolega bad wymienialiśmy termostaty w podobnym czasie i oboje jesteśmy zadowoleni z rezultatów).

Myślę, że temat można wałkować w nieskończoność ale to już tylko OT i powtarzanie już napisanych prawd o tym silniku...

 

Gość zgrywus397

ja mam corse 1.3cdti i powiem wam ze mi po przejechaniu 3-4km leci ciepłe powietrze jak jest taka pogoda mrozna jak teraz,ale wskazówka stoi w miejscu,po jakis 6-8km dopiero sie podnosi ale zatrzymuje sie na wartości 80-83stop i tyle dalej juz nie idzie do gory,i niewiem czy to normalne w tym silniku ze nie dochodzi do 90stop ???

 

jak ktos leje wode z kranu do ukladu

to na swoja odpowiedzialnosc

pozniej sie wlasnie konczy zakamienieniem ukladu

zapchana nagrzewnica badz chlodnica

albo wlasnie uszkodzeniem termostatu

niewazne czy to diesel czy benzyna

 

wlasnie siedze w tym porypanym traficu

temperatura na zegarach w polowie skali

a z nawiewow leci ciepelko

rano grzal sie 15 minut na postoju i nic

dopiero po przejechaniu 20 kmow zaczal grzac i trzyma w miare temperature

 

btw

termostat byl wymieniony latem zeszlego roku na nowy w aso renault

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności