Skocz do zawartości

Kopcenie, świst i spadek przyśpieszenia


Gość Przemos19

Rekomendowane odpowiedzi

2 lata temu miałem wymieniany układ sterujący ciśnieniem do turbiny gdyż dawał za małe lub za duże, następowało przeładowanie turbiny, kopcił gigantyczną chmurą czarnego dymu oraz tracił strasznie moc. No i wychodził samochód z kluczykiem i numer błędu w kompie do sprawdzeia metodą pedałową. Przy czym spalanie nie wzrosło jakoś wybitnie, ot z 5,5 do 6 litrów. Po wymianie było w porzadku aż do tego roku.

 

Obecnie pojawił się problem kopcenia szarym dymkiem przy każdym cięższym depnięciu, nie jest to kurtyna dymu jak poprzednio ale widzę ją w lusterku wstecznym na wysokości świateł samochodów jadących za mną. Taka zawiesinka. Dalej tylna klapa od góry do dołu jest oczywiście przez to bardziej uwalona ale widzę na niej sporo małych tłustawych kropli. Co do oleju nie widzę aby go brał, przy poprzedniej wymianie nie było chyba w ogóle żadnego ubytku albo rzędu 100-200ml. Żadne kontrolki nie wyskakują, błędy metodą pedałową też nie. Spadku mocy takiego jak poprzednio nie widzę. Jednakże moim zdaniem gdy silnik robi się ciepły chodzi gorzej. Zaraz wyjaśnię co mam na myśli. Otóż jeśli mamy ładny, mokry i zachmurzony poranek dojazd do pracy jest super, silnik działa płynnie, od razu reaguje na gaz, kopcenie jest w normie, turbina specjalnie nie gwiżdże. W połowie trasy (po 25km) zaczyna już mulić, turbina świszczy a przyciskanie gazu średnio daje, nie reaguje już na lekkie wciśnięcie, trzeba walić do dechy - oczywiście silnik wtedy ładnie wyje.Powrót z pracy w godzinach koło 15.30 - działa jak po przejechaniu połowy trasy rano, chyba że jest wilgotno. Na kierownicy też to czuję - gdy było wilgotno i chodzi płynnie nie drży, gdy jest już ciepły/ciepło drży. I świszczy zajebiście turbina ale bez błędów. Obecnie spalanie doszło mi nawet do 7 litrów ale było więcej miasta, a tak trasa z miasta do miasta 50km w jedną stronę (wyjazd i wjazd do Katowic) + czasem trasa kilka km po mieście daje mi spalanie 6,25-6.30 (sprawdzane przy tankowaniu).

Oczywiście spadek przyśpieszenia następuje właśnie jak zaczyna mulić.

 

Dla mnie jest dziwne że potrafi np. w tygodniu 2 razy jechać płynnie rano a resztę dni mulić. Any ideas?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej .. fajnie opisałeś .. ale widze kilka luk i aby ci cos poradzić potrzebuje kilka danych ...

ile przejechanych kilometrów miał samochód 2 lata temu ile ma teraz??

jaki styl jazdy uprawiasz .. tzn .. jadąc po autostradzie jakimi predkosciami przelotowymi jeździsz??

jak dla mnie powinieneś sprawdzic ponownie parametry silnika nagrać dane i przedstawić w formie wykresu ...

.. cisnienie w railu (żądane i otrzymywane)

... ciśnienie doładowania .. podczas jazdy ze stałą prędkością dłużej niż osiem sekund (żądane i otrzymywane) .. powinno sie równiez sprawdzić podczas pełnego obciążenia (np. na 3 biegu / 2000 rpm) pełny gaz i przytrzymać go trochę powyżej 4000 rpm tak aby turbina dobiła ciśnienie.

jak samochód zapala rano .. nie zauwazyłeś, że dłużej kręci??

jak wyglada filtr powietrza?? kiedy była wymiana??

zakładam, że samochód ma już troche kilometrów przejechane .. może to też być kwestia turbiny lub wtryskiwaczy .. ale na razie by się nie martwił na zapas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, teraz na całym baku do momentu włączenia się rezerwy udało się przejechać "całe" 650 km. Jak go kupiłem potrafiłem przejechać ponad 810-820 km na baku z takim samym stylem jazdy.

Styl jazdy - nie lubię ruszać na brutala ale muszę bo inaczej rusza jak żółw. Zmieniam biegi koło 2500 obrotów. Moja codzienna trasa to koło 15 km z prędkością około 60, potem trasa z 30 km stałe 100 km/h (po drodze 3x światła, zależy jak się uda), następnie ekspresówka od Sosnowca do Katowic cisnę 120 km, wjazd do Katowic koło 60 km (3x światła i jestem w pracy). Łącznie w jedną stronę mam 50 km. Droga powrotna podobnie, mam szybki skrót na wjazd z miasta i wtedy tylko więcej jadę "po mieście" tzn. całe 10 minut zajmuje od wyjazdy z parkingu w pracy do wjazdu na S86.

2 lata temu przebieg był około 170 000 km, obecnie ma 223 000 km. Czy realny nie wiem, raczej nie - jak kupowałem go miał 119 000 (2010 rok) a auto z 2003r.

Samochód zapala perfekcyjnie, nawet zimą. Przy mrozach -15 trzeba było czasem drugi raz odpalić bo po pierwszym zgasł (zdarzyło się lekkie falowanie obrotów po starcie, czasem też zimą po odpaleniu taki biały dymek śmierdzący spalinami).

Filtr powietrza był wymieniany jakieś 1000 km temu, zawsze jak wymieniam olej to z filtrami powietrza, oleju i paliwa. (czyli prawie 2x w roku).

 

Przy czym to co działo się 2 lata temu to od razy wychodził błąd 12xx - turbina się przeładowywała/za wysokie napięcie, coś takiego. I oczywiście kontrolka autka z kluczykiem oraz symbol check engine. Ogólnie powiedzieli że sterownik ciśnienia do turbiny był walnięty. I pomogło.

 

Ważna sprawa, przy jeździe głównie na trójce jeśli wciskam gaz, idzie przyśpieszenie i turbina świszczy jak puszczę gaz to jest takie jej szczeknięcie, jakby urwać nagle gwizdek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bobeusz2011

Mi jak dymił po odpaleniu to wlałem do baku preparat do czyszczenia wtrysków i przeszło. Może problemem jest jakość paliwa, które wlewasz ?

 

Ja jak zaleje jakiś badziew to się nie da jeździć. Dymi, szarpie a zdarzy się nawet, że na baku syfu zrobie mniej o nawet 200 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, teraz na całym baku do momentu włączenia się rezerwy udało się przejechać "całe" 650 km. Jak go kupiłem potrafiłem przejechać ponad 810-820 km na baku z takim samym stylem jazdy.

Styl jazdy - nie lubię ruszać na brutala ale muszę bo inaczej rusza jak żółw. Zmieniam biegi koło 2500 obrotów. Moja codzienna trasa to koło 15 km z prędkością około 60, potem trasa z 30 km stałe 100 km/h (po drodze 3x światła, zależy jak się uda), następnie ekspresówka od Sosnowca do Katowic cisnę 120 km, wjazd do Katowic koło 60 km (3x światła i jestem w pracy). Łącznie w jedną stronę mam 50 km. Droga powrotna podobnie, mam szybki skrót na wjazd z miasta i wtedy tylko więcej jadę "po mieście" tzn. całe 10 minut zajmuje od wyjazdy z parkingu w pracy do wjazdu na S86.

2 lata temu przebieg był około 170 000 km, obecnie ma 223 000 km. Czy realny nie wiem, raczej nie - jak kupowałem go miał 119 000 (2010 rok) a auto z 2003r.

Samochód zapala perfekcyjnie, nawet zimą. Przy mrozach -15 trzeba było czasem drugi raz odpalić bo po pierwszym zgasł (zdarzyło się lekkie falowanie obrotów po starcie, czasem też zimą po odpaleniu taki biały dymek śmierdzący spalinami).

Filtr powietrza był wymieniany jakieś 1000 km temu, zawsze jak wymieniam olej to z filtrami powietrza, oleju i paliwa. (czyli prawie 2x w roku).

 

Przy czym to co działo się 2 lata temu to od razy wychodził błąd 12xx - turbina się przeładowywała/za wysokie napięcie, coś takiego. I oczywiście kontrolka autka z kluczykiem oraz symbol check engine. Ogólnie powiedzieli że sterownik ciśnienia do turbiny był walnięty. I pomogło.

 

Ważna sprawa, przy jeździe głównie na trójce jeśli wciskam gaz, idzie przyśpieszenie i turbina świszczy jak puszczę gaz to jest takie jej szczeknięcie, jakby urwać nagle gwizdek.

no cóż .. przebieg jest znaczny .. jak dla mnie na te informację, jakie mam to problem w Twoim aucie wygląda mi na turbinę .. nie wiem czy jest to w ogóle problem jej kompletnego zużycia, ale może to być problem z kierownica strumienia - jej blokowanie.

Oczywiście to moje zadanie .. potrzeba zgrać parametry i sprawdzić jak pisałem jak je będziesz miał. Bez tego to można wróżyć z fusów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, muszę podjechać do kogoś kto ma Tech2 jak rozumiem.

Co do czyszczenia wtrysków stosuję co jakiś czas STP. Tankowanie na róznych stacjach - Shell, BP, Statoil, Intermarche. Różnicy specjalnie nie odczułem, na każdym pełnym baku wychodzi to samo.

Co do tego szczeknięcia jak puści się gaz gdy turbina świszczy to jest takie jak pojedynczy szczek szczeniaczka - ot akie coś https://www.youtube.com/watch?v=Y74UnCll0DU#t=30

Edytowane przez Przemos19

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności