Skocz do zawartości

szarpie, faluje i dziwnie zachowuje


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, opiszę mój problem, mianowicie mój corsarz dziwnie się zachowuje

1. obroty falują, całość przypomina mniej więcej silnik wankla z tego filmu tylko troszkę wolniej pracuje :)

https://www.youtube.com/watch?v=C1N63xqBAKk

2. przy dodawaniu i odejmowaniu gazu szarpie(dodam że przez początkowy zakres przy dodawaniu nic się nie dzieje, tak około 1cm gazu a później od razu zaczyna wchodzić na obroty)

3. świeci się kontrolka informująca żebym wyciągnął czek :P

 

więc tak, na początku roku miałem zmienione: świece(ngk), przepływkę(magnetti marelli) i krokowca(jakiś energy) od tego czasu zrobione jest ponad 12k km(w przypadku świec jakieś 5k km)

mam moduł elm327 na bt i nie mogę się podłączyć, ponieważ bym sprawdził kod błędu, a mój mechanik ciągle zajęty :/ dodam że ciągle jeżdżę, ale denerwuje mnie to co się robi i chciałbym to zrobić

odpinałem już lambdę i przepływkę i ciągle to samo, co jeszcze sprawdzić? check gaśnie na ciepłym silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem są błędy dlatego check się zaświeca, elm327 Opla nie ruszy! OP-COM, Tech2 ewentualnie Opel-Tech z dobrym fejsem,

do sprawdzenia EGR - zawór recyrkulacji spalin, prawdopodobnie do wyczyszczenia o ile jest sprawny elektrycznie! i do zaślepienia profilaktycznie to na początek!;) a regulator biegu jałowego.....jakiś Energy.....przecież to jakiś chinol;) prawdopodobnie do wymiany!;) mimo że jest nowy, Jedynie Oryginał Boscha chodzi jak należy!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzisiaj to się wkur... nieźle, rano w aucie pokazywało temperaturę -1.5 i check się świecił a auto dziwnie jechało(tak jak ostatnio często) a po południu +2 i o dziwo wszystko kurde dobrze :o

sam już nie ogarniam :/

ECU ma jakieś logi błędów? czy trzeba podpinać jak się check świeci?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi radami to jak będzie czasu to od razu przysiądę, obecnie plan jest taki że jutro jeszcze zobaczę czy będzie się ten check wywalał, jak wywali to po południu jadę na komputer do znajomego mechanika i będę w 100% pewny co jest nie tak

 

dodam że pewna rzecz mnie zaciekawiła, wszystko pojawiło się jak zaczeły się chłodne noce(takie poniżej zera) i jak odpalałem przy plusowej temperaturze( po pracy) to checka nie było, lecz po przejechaniu jakiejś drogi jak pęd powietrza ochłodził komorę silnika to od nowa się zapalał, dziś temperatura plusowa i też nie było, nie wiem czy to nie ma ze sobą jakiegoś związku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturzysko7

Czasami problem jest banalny jak filtr powietrza- mialem tak przy 1.4nz ale stawiam na przewody wysokiego napiecia , cewke lub swiece- w tej kolejnosci

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba zobaczyć co generuje impuls do check-a, może być gdzieś słaby styk a do sprawdzenia jest sporo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jeszcze sprawdzić?

Podpiąć pod kompa , bo objawy które opisujesz moze powodować i przepustnica i krokowiec i egr , cewka zapłonowa , przepływomierz i jeszce pare innych rzeczy . Jak narazie Ci sie nie chce podpinac pod kompa , chociaż wyczyść dokładnie przepustnicę i egr , może akurat trafisz .

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arturzysko7 niestety tutaj już tak prosto nie jest x14nz to prosta i jakże udana konstrukcja, natomiast x10xe to naszpikowany badziewiem syf w komorze silnika(takie jest moje zdanie)

@rafalgrzegorz niestety w tym silniku jest naprawdę sporo :/

@marco84 jakby to było takie proste to już bym miał gotowe auto :/ znajomy mechanik który ma komputer nie ma czasu, kazał przyjechać w sobotę :/ a każdy inny mechanik w okolicy odsyła mnie mówiąc "nie mam komputera, jakby to była corsa po 2000 roku to nie ma problemu", więc chyba muszę czekać do soboty, narazie corsa jeździ, ale tak dziwnie i mnie to denerwuje :/ przepustnica niedawno była czyszczona(przycinały się obroty) a z egr-em mam problem, nie mam takiego klucza, jakieś gwiazdki są :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z egr-em mam problem, nie mam takiego klucza, jakieś gwiazdki są :-(

Można to odkręcić zwykłymi torx-ami coś takiego np:http://allegro.pl/klucze-torx-hex-extra-dlugie-crv-9-sztuk-profi-i4823190782.html

Te są trochę lepsze :http://allegro.pl/klucze-torx-spline-imbus-40-sztuk-bity-hex-spline-i4821400690.html

Takie też są w oplach pomocne :http://allegro.pl/zestaw-kluczy-8-czesci-klucze-nasadowe-torx-szyna-i4823190597.html

Nie jest to reklama, tylko z doświadczenia wiem że łatwo można uszkodzić łeb śruby niewłaściwymi narzędziami i potem trzeba płacić mechanikom żeby prostą czynność w autku zrobić. Opel ma duża takich śrub i nakrętek o nietypowych rozmiarach np 15.

Myślę że jakaś kostka nie łączy albo przerwa na kabelku, mogą być zaśniedziałe styki, jak nie wiadomo czego szukać to niestety kłopotliwa sprawa i komp niestety bardzo pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności