ArKos Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Misy są aluminiowe, więc nie ma co rdzewieć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-579676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujeksqadi Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) A czy miska oleju bedzie pasowała od chavrolet aveo A12xer ?Ponieważ nr orginalnej to : 5556272955569035A w chavrolecie55562729 55568035W drugim wierszu różnią się cyferką 9/8 Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez wujeksqadi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-579783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Ten sam numer części GM - będzie pasować. Różnica w drugim przypadku to inny numer katalogowy - różnica Opel/Chevrolet, choć nie wiadomo po co, ale musi być też w katalogu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-579795 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujeksqadi Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Przepraszam że wałkuje temat ale mam w dalszym ciągu problem z miską w mojej corsie mianowicie moja miska jest doszczętnie zniszczona i jedyny nr który znalazłem jest od strony skrzyni 55562727 55568036przypominam że rodzaj silnika to a12xerwszystkie miski które znalazłem mają oznaczenie 5556272955569035według zdjęć poglądowych miski są indentyczne więc w czym rzecz leży? Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez wujeksqadi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-579925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Podklejam aby nie tworzyć nowego tematu, Właśnie zmieniłem koła u Wulkanizatora na letnie. Oponiarz strasznie marudził (taki trochę znajomy), że uparłem się pompować opony na tzw. poziom ECO z tabelki przy wlewie paliwa czyli 2,7 i 2,5 KPa a nie standard czyli 2,0 i 1,8. Motywował te swoje marudzenie tym, że bardziej niszczy się zawieszenie i jego elementy na wyższym ciśnieniu. Czy faktycznie ciśnienie w oponach ECO wpływa znacząco bardziej destrukcyjnie na zawieszenie auta? Komfort i prowadzenie to sprawa osądu własnego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-581643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Czy faktycznie ciśnienie w oponach ECO wpływa znacząco bardziej destrukcyjnie na zawieszenie auta? Miał rację. Mamy straszne drogi, chyba jedynie na autostradach jest w miarę równo. Zawieszenie tłumi nierówności drogi. Utrudniasz mu zadanie poprzez mocne napompowanie opon, bo sama opona również ma właściwości tłumiące. Dobrze przemawiającym argumentem jest profil opony - im większy balon, tym auto bardziej "płynie". Analogicznie z ciśnieniem: im mniejsze, tym opona więcej zamortyzuje. Wzrost ciśnienia w oponie powoduje jej utwardzenie a tym samym mniejsze tłumienie, które musi przejąć na siebie zawieszenie. Nie jest to jakiś nie wiadomo jak bardzo znaczący wpływ, ale z całą pewnością zawieszenie mniej wytrzyma. Określiłbym to na ok 5-10% zmniejszenie trwałości zawieszenia. ECO sprawdzi się na autostradzie. W mieście z pewnością będzie taczka i będzie czuć każdy kamień pod kołem. Osobiście mam w Mokce 2.45 w każdym kole, czyli comfort. Jeździłem na ECO czyli 2.9/3.0 i powiem: porażka. Wolę dolać 2-3 setki paliwa więcej na 100km ale nie trząść się jak na wozie drabiniastym. Postaw browara znajomemu wulkanizatorowi, dobrze radził.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-581658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Kurcze ArKos, jeździłem wcześniej Hondami tam fabrycznie jest już dość twarde zawieszenie (wielowachaczowe, inna bajka) a jeszcze nie którzy dają twardsze i krótsze sprężyny o amorkach nie wspomnę. Na standardowej oponie w CD tj. 185/70 R14 mi już jest bardzo miękko i te 70mm gumy do drogi ma spore właściwości tłumiące co innego na profilu opony 45-55 tam pompowanie na ECO to masakra. Próbowałem jeździć na napompowanych standardowo kołach i wciąż mi się wydawało, że złapałem gumę i zupełnie nie czułem drogi szczególnie w zakrętach. Po podniesieniu ciśnienia (w ramach normy2,7 - 2,5 ) problem zdecydowanie zmalał i lepiej się czuje drogę i auto "przez kierownicę". To oczywiście moje subiektywne odczucia. Do pracy i z powrotem jeżdżę po obwodnicy stolycy więc trwałość zawieszenia nie jest specjalnie zagrożona. Może pomyślę coś pośredniego w ciśnieniu... Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-581665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Koledzy czy któryś może mi odpowiedzialnie powiedzieć. Jaka powinna być temperatura na kratkach nawiewu klimy po 15-20 min. pracy w aucie prażonym czerwcowym słońcem. U mnie to dość kiepsko wygląda. Jakaś norma Od - do zakres temperatur? Przyjdzie +30 stopni i będzie kiepsko... Nie długo mam serwis zamierzam trochę się o to upomnieć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-585879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Vectra C ok. 4-5*C przy wydajności na max. Uważam, że w Corsie podobnie, z pewnością sporo poniżej 10*C.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-585887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Czy jest jakakolwiek norma czy zalecenie Opla co do temperatury na kratkach? Coś co można spróbować wymagać od ASO? Jak moje auto jest na słońcu (czerwcowym) to po 20 minutach pracy klimy z kratek wieje bardzo umiarkowanie chłodne powietrze. Około 13-14 stopni. Nie radzi sobie ze schładzaniem, chcę to zgłosić na przeglądzie rocznym. jak auto stoi w garażu i wyjedzie na słońce to wtedy daje radę. Łapie to się na gwarancję? Roczna klima a chłodzi jak w moim starym poprzednim 14 letnim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/6/#findComment-585915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.