Gość Tutek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na tym forum więc bardzo proszę o wyrozumiałośc. Postaram się opisac mój problem dokładnie, A więc... Zaczęło się to już dobre parę miesięcy temu, podczas normalnej jazdy zapaliła się na chwilę kontrolka ABS, po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu zgasła - i tak sobie z tym radziłem przez kilka tygodni. Potem zacząłem odnosic wrażenie, jakby na dziurach/ progach zwalniających zaczynała się zaświecac i w ten sam sposób gasła, a więc zdjąłem koła z przodu w wolnej chwili, poczyściłem kostki, pospinałem trytytkami dla pewności, poskładałem spowrotem no i problem ustąpił... na jakieś 2 tygodnie, pojeździłem po deszczu/błocie i kontrolka się zaświeciła ponownie, ale tym razem tylko na chwilę, gdy zgasła ABS zaczął wariowac, nawet przy delikatnym hamowaniu wlaczal sie, przez co nie dało się sprawnie hamowac, po kilkukrotnym mocnym hamowaniu kontrolka zaswiecala się i był spokój z tym, że bez ABSu.. W obecnej chwili sytuacja wygląda tak, że ABS świeci się cały czas, a gdy gaśnie robie wszystko by sie ponownie zaświecił, ponieważ bez tego nie da się hamowac samochodem, pedał hamulca skacze jak opętany nawet przy delikatnym hamowaniu, przez co zatrzymanie auta nie jest proste. Generalnie problem pojawiał się zawsze gdy padał deszcz lub była mocna mgła - ogółem reagował na wilgoc. Kostka i caly przewod zaizolowane (prawy przod) pomogły na pare dni po czym znowu to samo. Zapomniałem dodac na początku, że oczywiście był podpinany pod komputer wyszło prawe przednie koło błąd odczytu czujnika. Dodam również, że znajomy kupił astrę z zapalona kontrolka ABSu, zmienił piastę i nic to nie zmieniło, nadeszła teraz zima i pod wpływem mrozu kontrolka mu gaśnie i abs działa, pojeździ trochę i sie zaświeca i znów ABSu brak, jedyna różnica że jemu nie wariuje tak hamulec. Bardzo proszę o pomoc, jeżeli coś napisałem nie jasno proszę o zwrócenie uwagi, zaraz wszystko poprawie Pozdrawiam Artur   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 prawe przednie koło błąd odczytu czujnika Jeśli tym błędem nie była przerwa lub zwarcie to może problem w samym czujniku lecz to wiąże się z wymianą piasty. Wcześniej jednak wyklucz na 100% winę w przewodach pomiędzy piastą a sterownikiem ABS.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-565766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tutek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 W jaki sposób mógłbym 100 procentowo wykluczyc winę przewodów ? Wstrzymywałem się z wymianą piasty właśnie przez to, że zauważyłem wpływ wilgoci na zachowanie ABSu, jej cena nie jest mała przez ten czujnik, dlatego probuje nadal kombinowac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-565785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Próba pomiaru miernikiem wiązki (zwarcie lub brak przejścia), sprawdzenie kostek (może zaśniedziałe styki). Jak uszkodzona koronka w piaście lub czujnik to wymiana piasty. Tu masz też coś o ABS-ie http://forum.opel24.com/topic/45103-abs/?do=findComment&comment=403187   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-565813 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Najlepiej porównać rezystancje czujników mierząc na wtyczce sterownika ABS. Wypnij i omomierzem sprawdź i porównaj wartości dla każdego koła. lub czytelniejszy rysunek 1-2 prawy tył 8-9 lewy tył 3-5 prawy przód 6-7 lewy przód Rezystancja powinna być w zakresie 500- 3000 Ohm Jeśli będziesz miał podniesione koło i ktoś nim zakręci to powinno pojawić się tez napięcie około 0.1V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-565876 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tutek Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Dziękuję Wam bardzo za pomoc, w przyszłym tygodniu prawdopodobnie wezmę się za to już do końca - aż zrobie. Jak będzie sprawne dam znac co to było, jeszcze raz dziękuję Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-566310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prazynka78 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 ja bym jeszcze spróbował jak tamto nie przyniesie 100% rozwiązania - zamieniłbym przewody w kostce pomiędzy kołami, czy po podpięciu kompa usterka się przeniesie na inne koło , wykluczysz piastę lub zdiagnozujesz, że problem w niej. trochę na ostro ale czasem tak robię jak komp za dużo nie mówi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-566355 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tutek Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ok dzięki, spróbuje również tak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-566681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nafta Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Witam kolego, czy poradziłeś sobie z tym problemem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70138-opel-astra-g-problemy-z-abs/#findComment-583072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.