Skocz do zawartości

Pytania związane z instalacją LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam astre 92r z instalacją z 2000 roku

jak włanczam silnik i przełanczam na gaz to odrazu mi gasnie

ktos mi powiedział ze mozna regulowac srubką ale nie wiem czy w dokręcac mam czy odkręcac

2 pyt

czy moge sam wymienic filtr paliwa od gazu

3 pyt

na gazie mam wiekszą moc silnika niz na bezynie czym to moze byc spowodowane

 

Dziękuje za odpowiedz

Szukałeś pomocy?

Chyba nie.

http://forum.opel24.com/regulacja-lpg-vt1959.htm?highlight=regulacja+lpg

http://forum.opel24.com/uklady-zasilania-lpg-vt6163.htm?highlight=regulacja+lpg

Oba tematy sam założyłem.

 

Można samemu wymieniać filtr, tylko sprawdź później, czy się nic nie ulatnia.

 

Pyt 3 - na benzynie masz zmniejszony dolot, ot cała odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307913
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 936
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam mam ten sam problem jak Cinek tylko,że mam corsę b 1.2,którą niedawno kupiłem.Autko ma przejechane na gazie 40tyś. a w sumie ma przebieg 125tyś.Jest założona instalacja BRC bez krokowego(śruba),instalka ma 5 lat.Tym autem jezdziły 2 kobiety przez ten czas(96rok).Byłem u fachmana i kazał mi wymienić reduktor bo sie nie da ustawić,(spalanie po mieście 12.5lpg).Pojechałem do drugiego i bez problemu wyregulował i mówił,że te autko powinno spalać 8.5 po mieście a pali 12.5 a wynik z kompa jest w normie nie wiem już może coś doradzisz.Powiem jeszcze tyle,że nie wymieniałem jeszcze filtrów itp. POZDRAWIAM. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307635
Udostępnij na innych stronach

JACEK T, spróbuj spuścić tą maź z parownika.

Ja miałekm tez kiedyś na śrubę i palił nawet 17.....po założeniu kompa z krokowcem spalanie spadło na 10 w mieście.

Z parownikiem to też loteria, mój się rozłożył po 50kkm, jak się nie daje ustawić, to osobiście bym już go zmieniał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307630
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Mam Corsę '97 1.4l z gazem (nie wiem dokładnie jaka instalacja, musiałbym sprawdzić w papierach). Ostatnio bardzo często przy redukcji na gazie samochód gaśnie. Tzn. jedzie normalnie, zbliżam się do zakrętu, hamuję, wciskam sprzęgło i tu zaczyna się akcja. Obroty spadają do praktycznie zera, słychać leciutkie dławienie się i pyk, silnik przestaje pracować. Na benzynie tego nie zaobserwowałem.

 

Przy okazji jeszcze jedno pytanko - wskaźnik temp. po rozgrzaniu silnika do 90* potrafi podczas jazdy spadać poniżej, czyli tak jakby auto stało na zimnym silniku już jakiś czas. Po paru chwilach znów wraca do 90*, za jakiś czas znów opada. Dzieje się tak strasznie nieregularnie, czasem można jechać i non stop jest 90*, a czasem skacze jak kangur. Dodam, że to się w sumie dzieje również na benzynie.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307392
Udostępnij na innych stronach

Z temperaturą, to chyba termostat już zaczyna wariować, albo masz zły styk na czujniku na zegary.

Z gaśnięciem, to gaśnie ci na zakręcie, czy przed?

A jak na zakręcie, to w którą strone? W prawo?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307309
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i termostat i czujnik zostały wymienione, ale nadal, chociaż nieco mniej, wariuje.

 

Gaśnie przeważnie na zakrętach, obojętnie w którą stronę, ale na prostej też mu się zdarza krztusić przy zwalnianiu i wciśnięciu sprzęgła. Tzn. no jadę, zbliżam się do zakrętu, wiadomo hamulec, zwalniam, wciskam sprzęgło i obroty praktycznie do zera i cisza. Zapalają się kontrolki oleju, akumulatora i ta pomarańczowa od silnika chyba. Po zgaśnięciu odpala normalnie (na benzynie odpala zawsze).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307275
Udostępnij na innych stronach

Przerób dolot powietrza do filtra, nie może zasysać z przodu.

Moze lipny termostat kupiłeś?

Za długo jest otwarty i dopuszcza za dużo zimnego płynu......choć z drugiej strony coś mi nie pasuje z temperaturami.

Powinien się otwierać przy 92*, a ty piszesz, że już wcześniej temperatura spada.

U mnie trzymał temperaturę 95*, książkowo, ale dopóki cały płyn sie nie zagrzał, widać było wahania temperatury w zakresie 92-97*C.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307265
Udostępnij na innych stronach

Przerób dolot powietrza do filtra, nie może zasysać z przodu.

Dołączona grafika

 

Chodzi Ci o tą część? Zatkałem ją dziś, póki co jest nieco lepiej, zaraz jadę do pracy więc zobaczymy jak się sprawdzi. Tylko teraz nie wiem czy to miało pomóc na temperaturę czy na gaśnięcie. :lol:

 

Moze lipny termostat kupiłeś?

Za długo jest otwarty i dopuszcza za dużo zimnego płynu......choć z drugiej strony coś mi nie pasuje z temperaturami.

Powinien się otwierać przy 92*, a ty piszesz, że już wcześniej temperatura spada.

U mnie trzymał temperaturę 95*, książkowo, ale dopóki cały płyn sie nie zagrzał, widać było wahania temperatury w zakresie 92-97*C.

Termostat zamawiał mi mechanik u którego robię auto, więc w sumie nie wiem jaki był... Wiatrak załącza się normalnie jak wskaźnik jest trochę przed połową między 90* a 100*, wyłącza się też normalnie jak temp. spadnie. Wahania temp. powyżej 90* też wcześniej miałem, szczególnie przy jeździe w mieście, ale nigdy nie spotkałem się z tym, żeby już po rozgrzaniu wskazówka spadała poniżej 90*. Na jazdę to chyba nie wpływa (chociaż może to od tego gaśnie?), dlatego nie mam pojęcia co to może być. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307258
Udostępnij na innych stronach

Źle zrobiłeś z tym dolotem.

Masz tu fotkę, pomysłowo zrobionego dolotu przez jednego z forumowiczów.

Dołączona grafika

Tylko klapka w filtrze powietrza musi być zablokowana na pobieranie z tej rurki odwróconej do tyłu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307252
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to nie jest zdjęcie mojego auta, znalazłem po prostu identyczny silnik. :wesoly:

 

Ja tak miałem fabrycznie jak na zdjęciu, po prostu w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem zablokowałem wlot powietrza.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/20/#findComment-307246
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności