Skocz do zawartości

Pytania związane z instalacją LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witaj agadampol. Vectra b silnik 2,0 instalka II generacji. Chodzi o to ze kiedy dojezdzam np do skrzyzowania chce zredukowac bieg albo jak puszcze na luz silnik gasnie. Slyszalem ze problemem moze byc za duza dawka powietrza. Wyciagnalem rurke ktora wchodzi do filtra powietrza i problem znikl. Tylko chyba nie o to chodzi. Slyszalem tez ze jest to problem regulacji Ostatnio bylem na regulacji i musze powiedziec ze auto nie gasnie (jak jade z mala predkoscia bo jak np z 80kmh to na pewno zgasnie) ale obroty dziwnie spadaja prawie do zera.

Drugi problem to taki ze jak mu troche przycisne, to tak okolo przy 4tys obrotow przez ulamek sekundy nie chce przyspieszac ale za moment znowu przyspiesza Dziwne prawda? Jakby jakas "turbodziura" :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-367616
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 936
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

jaki gaz można założyc do Vectry B z silnikiem 1.6 ecotec 100 KM z 97r. różne są opinie na ten temat jedni mówia ze to musi byc juz IV generacja... jeszcze inni twierdzą ze jeżdza na II generacji z powidzeniem.... kto ma racje bo wiadomo róznica jest w cnie..

pozdrwiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-367286
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Witaj agadampol. Vectra b silnik 2,0 instalka II generacji. Chodzi o to ze kiedy dojezdzam np do skrzyzowania chce zredukowac bieg albo jak puszcze na luz silnik gasnie. Slyszalem ze problemem moze byc za duza dawka powietrza. Wyciagnalem rurke ktora wchodzi do filtra powietrza i problem znikl. Tylko chyba nie o to chodzi. Slyszalem tez ze jest to problem regulacji Ostatnio bylem na regulacji i musze powiedziec ze auto nie gasnie (jak jade z mala predkoscia bo jak np z 80kmh to na pewno zgasnie) ale obroty dziwnie spadaja prawie do zera.

Drugi problem to taki ze jak mu troche przycisne, to tak okolo przy 4tys obrotow przez ulamek sekundy nie chce przyspieszac ale za moment znowu przyspiesza Dziwne prawda? Jakby jakas "turbodziura"

Witam

jest to dość "popularny "popularny problem przeważnie przyczyną jest:

niewłaściwy mixer,niedostrojona elektronika ,zła emulacja,

wyjęcie tego łącznika powietrza to najtanszy sposób załatwienia problemu:)

drugi problem może być związany jest z zasilaniem gazu tj.otwieraniem się silnika krokowego

trzeba srawdzić czy sonda pracuje w pełnym zakresie ,być może w górnym zakresie sie gdzieś zawiesza .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-367251
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kolejne moje zwiazane jest z mieszlanikami:

moj ojciec mial problemy z instalacja: falowaly obroty, auto slawo chodzilo przy wysokich obrotach itp.

Mechanik mowiedzial zeby wymienil mieszalnik> Czym roznia sie od siebie mieszalniki? jesli sa znaczace roznice to jaki wybrac?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-367171
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

 

Mam problem z gazem.

 

Mój samochód to OPEL SENATOR B 3.0i 24V.

 

Założona instalacja gazowa to OMVL DREAM XXI N.

 

Pierwsze co się nasuwa to fakt że silnik nie ma wtrysku benzyny sekwencyjnego tylko na przemian 3 na 3.

Ponoć OMVL DREAM nie ma prawa działać w tym silniku.

 

Pomijając pierwszy wątek próbuję sam doprowazić do ładu tę instalację.

Zakładana była do silnika 2,6i. Po założeniu silnik nierówno pracował na biegu jałowym i ciągnął tylko do 5tys obr.

 

 

Ale wymieniłem silnik na 3.0 24V. Instalacja też tak samo nierówno chodzi na wolnych obrotach to znaczy faluje ale czasami po nagrzaniu chodzi dobrze.

Jednak w tym silniku ciągnie tylko do 3 tys a potem lambda spada do zera czyli brakuje gazu.

 

W listwach natomiast dalej znajduje się ciśnienie czyli wychodzi na to że trzeba powiększyć dysze.

 

Gazownicy złałożyli 5 dysz o śr 1,8 mm i jedną o śr 2mm :wesoly:

 

Rozwierciłem wszystkie na 2mm.

 

Silnik ciągnie wyżej jednak dalej lambda spada do zera.

 

Wolne obroty po rozwierceniu wogóle się pokręciły i silnik faluje jak holera.

Czas wtrysku gazu zszedł do 3,2 ms i niżej nie schodzi bo sterownik nie pozwala a wtryski standardowe które mam pracują dobrze dopiero od 4 ms.

 

 

Co powinienem w tej sytuacji zrobić?

 

Czy dobrze myślę że wymienić wtryskiwacze na FAST? czyli takie które pracują lliniowo od np 2ms i następnie dalej rozwiercać dysze?

 

 

Oraz czy expert wie czy zwykłe standardowe listwy wtryskowe do OMVL DREAM XXI N da się przerobić na FASTY kupując zestaw naprawczy FASTów i montując go do moich listew oraz kupując cewki FAST i montując do moich listew.

 

Lub czy kupić listwy jakiejś innej firmy? np MATRIX ponoć schodzą do 1ms. Ale mnie na nie niestać

 

 

Mam nadzieję że expert coś pomoże :wesoly: bo na 3 innych forach nikomu nie zależy chociaż trochę mi pomogły w dojściu co jest nietak.

 

Załaczam kilka zdjęć i obrazków:

 

Tak mam wkręcone dysze w kolektor:

dysze.jpg

 

Co się dzieje podczas przyspieszania:

 

1.2bara%202mm.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-367033
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam mam moja astre na gaz (zbiorenik w kole) pojemnosc 42litry zawsze wchodzi 34-36 litrow gazud dzis tankowalem i weszlo 42,46 litra gazu dzwonilem do szefa stacji i powiedzial ze jakis plywak w butli mogl sie zaciac czy to mozliwe??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-366957
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam "KARUS"

 

Jezeli chodzi o Vectre B z silnikeim 16V to mozna zalozyc II generacje pod warunkiem ze akurat ten wypust silnika mial gruby kolektor ssacy, poniewaz wychodzily te Vectry z kolektorami grubosci kartki papieru i wystarczyl jeden strzal do "rozwalenia" kolektora. Po drugie duze problemy jezeli chodzi o ECO TECi to czujnik polozenia walka rozrzadu ktory siada sobie po pewnym czasie i dlatego II generacja nie jest polecana do tego typu silnika.

Takze jezeli chesz tym autkiem troszke pojezdzic zaloz sobie IV lub V genracje. My jako firma juz proponujemy klientom instalacje V generacje (wtrysk cieklego gazu).

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 14:29 ]

kolejne moje zwiazane jest z mieszlanikami:

moj ojciec mial problemy z instalacja: falowaly obroty, auto slawo chodzilo przy wysokich obrotach itp.

Mechanik mowiedzial zeby wymienil mieszalnik> Czym roznia sie od siebie mieszalniki? jesli sa znaczace roznice to jaki wybrac?

 

Witam SZOSZON1983

 

Mieszalniki zazwyczaj roznia sie typem w zaleznosci od mocy autka i od silnika zalezy czy reduktor ma byc podcisnieniowy czy elektronik. (a o jaki samochod chodzi?? ).

 

[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 14:40 ]

Witam OMENATOR

 

Z tego co opisujesz to problem poega na tym iz mieszanka przy wyzszych obrotach jest za uboga, zreszta jak widac na Twoich wykresach. Po pierwsze dysze przy tej pojemnosci zrobilbym na okolo 2,7 ; 2,8 mm , po drugie jezeli jest to półsekwencja to sprobowalbym bym pozamieniac wezyki (chodzi o to by listwa np. po lewej stronie nie otwierala wszystkich wtryskow naraz tylko np. 2 maxymalnie) , jezeli to nie pomoze to faktycznie sprobowalbym wsadzic kpl naprawczy od fastow i szybsze cewki.

 

Pozdrawiam

 

(p.s. informuj nas co zrobiles czy cos pomoglo to bedziemy dalej walczyc:) )

 

[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 18:24 ]

witam mam moja astre na gaz (zbiorenik w kole) pojemnosc 42litry zawsze wchodzi 34-36 litrow gazud dzis tankowalem i weszlo 42,46 litra gazu dzwonilem do szefa stacji i powiedzial ze jakis plywak w butli mogl sie zaciac czy to mozliwe??

 

Witaj

Szef stacji miał racje zawiesił sie plywak w wielozaworze,

jednak

obsługa stacji powinna zareagować w momencie wzrostu ciśnienia na manometrze przy pompie.

 

[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 18:31 ]

Albo kombinują z liczydłem...

Witaj Peter

zawsze można poprosić o okazanie legalizacji odmierzacza jest to dokument wydawany przez Urząd Miar i Wag ,niepowinno być z tym żadnego problemu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-366923
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

PYTANKO DO EXPERTA

 

Wiec pojawilo sie to niedawno. Po przekroczeniu pewnej ilosci obrotow ok 2000 autem zaczyna trzasc i sie dusi a po ruszeniu wogole nie ma mocy po pewnym czasie to ustepuje i juz jest normalnie i tak za kazdym razem po odpaleniu. Na Pb ten problem nie wystepuje. instalacja firmy LOVATO filtry wszystkie wymienione, swiece i kable WN tez sa sprawne

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71-pytania-zwi%C4%85zane-z-instalacj%C4%85-lpg/page/3/#findComment-366745
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności