Skocz do zawartości

Czujnik kąta skrętu kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

 

Mam problem z Meriva A Z16XE. Pali mi się kontrolka od trakcji na desce podczas obrotu kierownicą w prawa stronę.

Po podpięciu pod skaner pokazało bład "C0710- Błąd czujnika skrętu kierownicy". Odłączany był akumulator, robiona kalibracja(skrajne położenie kierownicy od lewej do prawej i dalej swieciła kontrolka). Postawiłem na wymianę czujnika skrętu.

Po wymianie kontrolka gaśnie ale kierownica samoczynnie skręca w prawo do maks położenia.

 

Moje pytanie brzmi: co mogłem zrobić nie tak?

 

Czy ktoś wie jak się montuje taki czujnik? Czy musi być kierownica oraz koła ułożone do jazdy na wprost czy może inaczej?

 

Stąd to moje pytanie ponieważ czujnik od nowości jest zablokowany i kiedy miałbym go założyć gdy kierownica i koła do jazdy są na wprost to nie pasuje. Musiałbym odblokować czujnik i go przekręcic w lewo badź prawo tak żeby pasował na kolumne.

 

Czekam na Wasze porady, pozdrawiam.post-47740-0-20259000-1437920563_thumb.jpg

Edytowane przez sajlos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego byłem przy montażu mojego czujnik skrętu właśnie po to jet zablokowany żeby przy montażu nie pomylić położenia. Musi być ten drucik włożony do czujnika przy montażu. Może masz z innego modelu a nie z merivy. A z ciekawości ile Dałeś za czujnik. Tylko sobie myślę że błąd od czujnika to 1500 i 1532 takie były u mnie a temat bardzo długo wałkowałem i te błędy są od wspomagania kierownicy.

Edytowane przez luk2501

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego byłem przy montażu mojego czujnik skrętu właśnie po to jet zablokowany żeby przy montażu nie pomylić położenia. Musi być ten drucik włożony do czujnika przy montażu. Może masz z innego modelu a nie z merivy. A z ciekawości ile Dałeś za czujnik. Tylko sobie myślę że błąd od czujnika to 1500 i 1532 takie były u mnie a temat bardzo długo wałkowałem i te błędy są od wspomagania kierownicy.

Koszt takiego czujnika to około 650zł. Czujniki wyglądają identycznie, jak stary tak i nowy. U mnie nie ma możliwości założenia czujnika bez sciągnięcia blokady i jego obrócenia aby pasował w swoje miejsce w kolumnie no chyba, że skręce kołami w prawo o około pół obrotu kierownicy abyczujnik wszedł w swoje miejsce bez ściągania blokady. Dodam, że stary czujnik ma identyczny układ.

Kolego, mógłbyś przybliżyć szczegóły montażu takiego czujnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu kierownicy z całymi przełącznikami odpięciu zegera z tej dużej blachy która osłania czujnik mamy go na wierzchu. Napewno był montowany z tym drucikiem który go blokuje w pozycji zero. Ale może być problem z kalibracją ale nie taką kręceniem kierownicą tylko pasowało by podpiąć pocoma i w pozycji 0 czyli koła na wprost sprawdzić czy komp pokazuje 0 bo może tu jest problem i w tej pozycji jet np 500 stopnii dlatego skręca kierownica. To tylko moja teoria. Ja za czujnik z wymianą i roczną gwarancją dałem 600 albo 650 już nie pamiętam więc troche przepłaciłeś. Może dam Ci namiary na gościa który mi to robił. Jak by coś to pisz na pw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

Kolego byłem przy montażu mojego czujnik skrętu właśnie po to jet zablokowany żeby przy montażu nie pomylić położenia. Musi być ten drucik włożony do czujnika przy montażu. Może masz z innego modelu a nie z merivy. A z ciekawości ile Dałeś za czujnik. Tylko sobie myślę że błąd od czujnika to 1500 i 1532 takie były u mnie a temat bardzo długo wałkowałem i te błędy są od wspomagania kierownicy.

Cześć :)

 

Mam podobny problem jaki Ty miałeś tzn. komputer wskazuje mi dokładnie takie same błędy, czyli 1500 i 1532, a objawy są takie,że gdy skręcam kierownicą ( najczęściej do końca) wyłącza się wspomaganie i zapala kontrolka ESP. Początkowo działo się to sporadycznie i ustępowało po wyłączeniu silnika, niestety teraz już pojawia się na tyle często,że uniemożliwia dalszą jazdę. Jakie były objawy u Ciebie ? Mam Merive A z 2006 r. Elektryk skasował mi bład i zadowolony i niezbyt chętny na dalszą naprawę, jestem z Starogardu Gdańskiego dlatego chciałam zapytać gdzie naprawiałeś swoje auto ??

 

pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Objawy takie same jak opisujesz. Elektryk podejrzewam że nic tu nie poradzi. Tylko osoba która robi przy takich wspomaganiach i daje gwarancję na swoją robotę w innym wypadku szkoda kasy. Takie jest moje zdanie przerabiałem ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy odkopie bo ostatnio też robiłem ten czujnik (objawy to jakby tarcie przy skręcie i buczenie i od czasu do czasu się wyłączało wspomaganie). Było dokładnie tak jak pisze kolega wyżej. Zablokowanego czujnika nie da się włożyć przy kołach na wprost. Bacznie oglądałem osobe z warsztatu która mi to robiła i on po prostu zdjął dolny drążek z maglownicy, obrócił sobie wałem kierownicy i wtedy włożył zablokowany czujnik. Banalnie proste. Czujnik kupowałem w sklepie internetowym sklep.tomauto.pl. Mają tylko oryginały i chyba najtaniej w PL.

OCzywiście po fakcie zrobiono mi kalibracje i to oczywiście na idealnie prostych kołach.

Uwaga podobno do wersji z ESP są czujniki innego koloru a nie szare.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość nilsHolderson

Koledzy podepnę się pod temat ,choć niewiem czy akurat mój problem tutaj pasuje .Nie dawno nabyłem opla merive po okazyjnej cenie - z brakiem wspomagania .Pomyślałem ,że podołam sobie sam z naprawą ,ale po dokopaniu się do wspomagania zauważyłem ,ze moduł miał wyrwaną taśme .Wszystko zostało polutowane ,ale wspomagania dalej brak przy czym kontrolka ESP stale świeci na liczniku .Pytanie do was i prosba o odpowiedz ,czy moduł + silniczek musze kupić konkretie po takich samych numerach tak jak jest widzoczne na zdjęciu poniżej ?Czy będzie pasowało też o innych numerach ,byly by było od Opla Merivy A ?Auto jeszcze nie było podłączane pod komputer ,ale tak czy sika i tak musze najpierw wymienić silniczek + moduł spod kierownicy ,a potem ewentualnie czujnik kąta skrętu kierownicy.Wspomagania o moich numrach nie znalazłem na internecie ,dlatego biore pod uwagę wsadzenie wspomagania o innych numerach ...tylko czy to będzie pasowało ?

 

2nw3evjvbmt7_t.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nilsHolderson

Szukaj po prostu całego kompletnego wspomagania.Ważne żeby było od Merivy,na nr.nie patrz.

 

 

Super,dzięki kolego za informację i pomoc,czy orientujesz się jak jest ze wspomaganiem od Anglika ?Będzie pasowało ?

Edytowane przez nilsHolderson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności