Skocz do zawartości

Corsa C - Pompa wysokiego ciśnienia 1.7CDTI


Gość VanDerWoestijn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość VanDerWoestijn

Witam serdecznie,

 

Ostatnio w Corsie dziewczyny pojawił się problem: samochód dość ciężko odpala na ciepłym silniku - im cieplejszy tym gorzej pali, a rano jest to kwestia pół obrotu rozrusznika i nie ma problemu z rozruchem.

 

Rozrusznik zakończył swój żywot 5 tygodni temu i został wymieniony na nowy, kręci dobrze, akumulator prawie nowy (7 miesięcy) oryginał GM.

 

Podejrzenia padły więc na pompę paliwa gdyż podczas wymiany oleju oraz filtrów 2 tygodnie temu zauważyłem z mechanikiem opiłki w filtrze paliwa. Nie była to ogromna ilość, ale podejrzewałem, że wreszcie się pojawią, bo pompka swoje wypracowała.

 

Tak się składa, że mogę mieć w dobrej cenie na wymianę jeśli to będzie faktycznie jej wina, tylko może mi ktoś powiedzieć gdzie się ona znajduje? Trudny dostęp?

 

Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły co to może być oprócz nieszczęsnej pompy?

 

Brak jakichkolwiek objawów spadku mocy, falowania obrotów etc. Samochód chodzi dobrze i jest zrywny. Czujnik temperatury w porządku (sprawdzany pod komputerem)...

 

Iż nie jest to już moje autko to podaję jego dane:

Corsa C 1.7 CDTI 2005 rok KS: Z17DTH, Przebieg: 394.000

 

Czekam na pomoc Panowie i z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest napędzana od paska rozrządu.Ale zanim wymienisz to sprawdź na ciepłym silniku w liście danych jak szybko podbija ciśnienie paliwa,bo możesz się na robić z wymianą a efekt marny będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VanDerWoestijn

Dzięki za odpowiedź. Podczas rozruchu na zimnym silniku ciśnienie na listwie wynosiło 24MPa (test Tech2) natomiast malało wraz ze wzrostem temperatury silnika, a najniższa wartość została zarejestrowana jako 14MPa (podczas odpowiedniej temperatury pracy silnika). Zastanawiałem się też nad SCV'ką, ale przecież powinny wystąpić jakieś falowania obrotów prawda? Samochód nie gaśnie podczas jazdy, jeździ dobrze jak napisałem na początku, problem tylko z ciepłym silnikiem... Nie jest to też odpalanie, że trzeba kręcić minutę lub dłużej, jest to kwestia na moje ucho 5-9 obrotów rozrusznikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VanDerWoestijn

No właśnie mam dylemat z tym zaworem... Możliwe żeby się zepsuł po 30.000 km? Obecnie nie mam jak go podmienić, a obecny jest jeszcze na gwarancji (nie pamiętam dokładnie, ale był wymieniany 8-10 miesięcy temu). Wykluczając SCV, jeszcze jakieś sugestie? Te opiłki w filtrze, co o tym sądzisz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opiłków to ciężko się ustosunkować.

Jest prosta metoda na sprawdzenie pompy.Odłącz na ciepłym zawór,zakręć rozrusznikiem i zobacz do ilu podbije ciśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VanDerWoestijn

O.k. dzięki. Będę w Polsce za 3 dni to postaram się to sprawdzić u znajomego. Czy opiłki mogły się pojawić z jakiejś innej części układu paliwowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa ... to na wolnych obrotach ma być 24 MPa .. i takie ciśnienie powinno być cały czas na wolnych obrotach. Rozumiem, że silnik pracował przy tym cisnieniu?? Powiedz i jeszcze jedno .. czy po dodaniu gazu ciśnienie paliwa wzrasta??

W techu powinien być mozliwośc sprawdzenia max. ciśnienia w railu (test funkcjonalny .. na pewno jest na Z17DTR, ale nie wime czy jest na DTH).

Co do obecności opiłków .. zawsze są w filtrze .. niewielkie ale obecne .. dlatego zawsze pisałem, że należy wymontować cały korpus wyczyscić i dopiero włożyc nowy filtr i zalac paliwem.

A co do Twoich problemów z ciśnieniem .. jak nie sprawdzisz ile pompa jest w stanie dać max .. możesz sprawdzić również przepływ paliwa z baku .. może jest lekko przytkany (najlepszym sposobem jest tzw. zewnętrzny bak i podłączenie bezpośrednio do pompy). Jezeli na nim silnik bedzie pracował normalnie i ciśnienie nie będzie malało .. to znaczy, że pompa jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VanDerWoestijn

Dziękie Grześ za kolejną poradę. Mój znajomy pracuje w Oplu i jak tylko będę w Krakowie to podjadę do niego. Ciśnienie takie było na wolnych obrotach lecz tak jak pisałem - później spadło. Jak samochód postał 3h znów było w normie. Podczas wymiany oleju byłem właśnie u tego znajomego i często też coś grzebię z nim w ramach pomocy i dla zabicia czasu więc filtr paliwa wymieniałem osobiście i oczywiście całą obudowę wyczyściłem sprężonym powietrzem, a następnie benzyną ekstrakcyjną (widziałem to już kiedyś w Twoim poście i od tej pory tak też robię). Wcześniej może nie zwróciłem uwagi na te opiłki, ale w Insigni nic nie było... Dopuszczasz też jak kolega wyżej miżliwość wady SCV? On jest dość nowy! Poprzedni wytrzymał od nowości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam sie że nie spotkałem sie z takim problemem .. aby cisnienie w railu było za niskie podczas pracy samochodu .. raczej bym nie stawiał na SCV. Zazwyczaj problemem, który często wyskakuje, to taki, że SCV nie pozwala zbudowac ciśnienia w ralu i silnik nie odpala .. jezeli macie dojście do Tech sprawdźcie, czy jest możliwa nauka pompy dla tego silnika .. bo nie pamietam.

Wiesz, że naprawić silnik /samochód na odległość jest ciężkie .. myslę, że jak cos odczytacie, jakieś błedy i problemy .. trudne odpalanie na ciepłym mozna jeszcze skojarzyć z czujnikiem crank sensora .. co prawda większe problemy były na Astrze III (czujnik Boscha) no ale przebiej jest spory.

W kazdym razie jest kilka punktów do weryfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności