Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sharter0N

Witam wszystkich

Mój samochód to Vectra B 99r polift silnik 2.0 16v x20xev. Jeżdżę na benzynie, nie posiadam instalacji gazowej. Od zakupu, jest to mój pierwszy samochód, mam problem z nierówna praca silnika na zimnym oraz ciepłym silniku. Nie jest to jakieś ogromne falowanie obrotów..

 

Na ciepłym silniku podczas pracy na biegu jałowym wskazówka porusza się o 1mm w górę i w dół, jest to odczuwalne że silnik lekko podszarpuje i słyszalne na zewnątrz (sporadycznie, raz na 20 razy przy zmianie biegów widać jak wskazówka opada na około 600 obrotów po czym wraca na normalne obroty) Dodatkowo przy zimnym silniku kiedy odpalę samochód i od razu ruszę i rozpędzę się na 1, przy zmianie na bieg 2 obroty spadają do 500 wtedy czuć mocne szarpnięcie, i podnoszą się na 900~~ tak jakby ssanie przestawało działać, ciężko też mi wtedy utrzymać stałą prędkość np 30km/h po osiedlu ponieważ czuć podszarpywanie i muszę go mocniej gazować. Temu wszystkiemu towarzyszy również sporadycznie utrudniony rozruch na ciepłym silniku, kręci 3 sekundy po czym odpala i czuć benzynę w sródku.

 

Dysponuje interfejsem opel scanner żadnych błędów w komputerze, silnikowi nie brakuje mocy, brak jakichkolwiek problemów. Mieszanka paliwa na jałowym co chwile zmienia się uboga/bogata.

 

Temperatura powietrza zasysanego jest dosyć duża dochodzi do 40 stopni na postoju, podczas jazdy nie schodzi poniżej 20 stopni przy temperaturze zewnętrznej około 3 stopnie.. Czy może być to powód?

 

Odwiedziłem bardzo wiele tematów na temat problemów z obrotami w tym silniku, zrobiłem sporo rzeczy które podniosły komfort jazdy i silnik zaczął o wiele lepiej pracować ale nierówna praca nadal została i szczerze mówiąc skończyły mi się juz pomysły.. : SMILE :

 

Dokładne sprawdzenie wszystkich przewodów podciśnienia pod kątem lewego powietrza,

Demontaż całego dolotu powietrza, dokładne czyszczenie przepustnicy + nowa uszczelka,

Wymiana świec na nowe + nowe przewody,

Wymiana czujnika temperatury do ECU - poprzedni był sprawny.

Czyszczenie silnika krokowego - brak jakichkolwiek efektów, po czym wymiana na nowy zamiennik lecz jest dokładnie tak samo więc zostawiłem oryginał.

Czyszczenie metalowej rury od odpowietrzania skrzyni korbowej + dołożyłem filtr na odme,

Wymiana pompy paliwa na nową, nowy filtr paliwa.

EGR zaślepiony.

 

Kolektor wydechowy jest cały, zmieniony na sportowy 4-2-1(nie przeze mnie). Jedyne co podejrzewam to uszczelka pod kolektorem wydechowym lecz czy ona może powodować takie falowanie obrotów? Na zimnym silniku słychać charakterystyczne cykanie w okolicach uszczelki i czuć szarpnięcie po zdjęciu nogi z gazu. Poniżej zamieszczam filmik jak wygląda to falowanie + wykresy sondy i bloki pomiarowe z opel scannera. Trochę się rozpisałem lecz liczę na pomoc, z góry dziękuję wszystkim którzy wezmą udział w tym temacie. Pozdrawiam

 

 

 

 

 

2ivz7lz.jpg

 

nz4uvl.jpg2ahtkx4.jpg

Edytowane przez Sharter0N

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74275-nier%C3%B3wna-praca-bloki-pomiarowe/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności