Gość xxxoxygen Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam.Koledzy pilnie potrzebuję Waszej pomocy. Moje auto stoi obecnie u mechanika, była robiona uszczelka pod głowicą i wymieniane glowice (oczywisce planowane itd,).Problem jest taki, że mechanik nie może ustawić rozrządu tak aby nacięcia na kołach zębatych i obudowie zgrywały się ze znacznikami na pasku tj.Jeżeli ustawi się najpierw pasek znacznikiem z zębatką na wale potem ustawi koła zębate na lewej glowicy (stojąc twarzą do auta) zgodnie z nacięciami na obudowie i znacznikami na pasku, to znacznik na pasku na prawej głowicy nie ustawia się równo z nacięciami na kole i obudowie rozrządu i nie chce naciągnąc się na napinacz.Ja się na tym nie znam za bardzo, ale mechanik jest w porządku.Czy ktoś z Was miał podobną sytuację?Komplet rozrządu SKF VKMA 05501- dobierany prawidłowo po nr silnika- sprawdzone tez przez mechanika, że pasuje do mojego numeru.Szukalem w necie ale nie znalazłem odpowiedzi- martwi mnie ta sytuacja. Czy zmiana głowic mogła mieć na to wpływ? Osobiscie wątpie bo są identyczne jak poprzednie a koła zębate mają te same numery.Czy olać oznaczenia na pasku i ustawić rozrząd jedynie po nacięciach między kołem zębatym, a obudową rozrządu? Auto: Opel Omega B FL rok 1999/ MR'00 silnik x30xe Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez xxxoxygen   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76116-problem-z-ustawieniem-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Jeśli głowice były planowane kilka razy lub grubo, to osiadły. Skutkiem tego jest zmniejszenie odległości kół zębatych od rolek a tym samym rozjechanie się lekko znaków na kołach względem obudowy. Ja bym olał znaki na pasku. Ustawiłbym wałki na znaki, ustawił wał na znaki, założył pasek i jazda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76116-problem-z-ustawieniem-rozrz%C4%85du/#findComment-633296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Dokładnie jak Arkos podpowiada, nie patrz na znaki na pasku. Co każdy cykl będą w innym miejscu. Ustaw koła na znaki, jak coś to podejrzyj tu http://forum.opel24.com/topic/41763-rozrzad-sintra-omega-30-v6/?p=385553   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76116-problem-z-ustawieniem-rozrz%C4%85du/#findComment-633301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xxxoxygen Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Dzieki wielkie koledzy, tak podejrzewałem ale wolałem się upewnić. Głowice były planowane po raz pierwszy, w zakładzie z 20 letnim doświadczeniem w planowaniu- zostały splanowane minimalnie, bo po kupnie wyglądały ok ale planowanie zostało wykonane dla świętego spokoju. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76116-problem-z-ustawieniem-rozrz%C4%85du/#findComment-633311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xxxoxygen Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Koledzy- wiadomość dla potomnych : Problem wynikał ze złych oznaczeń na pasku rozrządu w zestawie rozrządu SKF VKMA 05501- jest to zestaw do tych "nowszych" 3.0 v6- różni się podstawą napinacza etc. Zestaw powinien zawierać również pasek, z oznaczeniami do "nowszej" wersji, a niestety zawierał pasek z wcześniejszymi oznaczeniami (o numerze 05500). Niby nic, ale wzbudziło wątpliwości- więc kupiłem pasek Continental i wszystko się zgrało. Pasek SKF ze starszymi oznaczeniami mam do sprzedania w dobrej cenie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76116-problem-z-ustawieniem-rozrz%C4%85du/#findComment-633455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.