Skocz do zawartości

Problem z ustawieniem rozrządu


Gość xxxoxygen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy pilnie potrzebuję Waszej pomocy.
Moje auto stoi obecnie u mechanika, była robiona uszczelka pod głowicą i wymieniane glowice (oczywisce planowane itd,).
Problem jest taki, że mechanik nie może ustawić rozrządu tak aby nacięcia na kołach zębatych i obudowie zgrywały się ze znacznikami na pasku tj.

Jeżeli ustawi się najpierw pasek znacznikiem z zębatką na wale potem ustawi koła zębate na lewej glowicy (stojąc twarzą do auta) zgodnie z nacięciami na obudowie i znacznikami na pasku, to znacznik na pasku na prawej głowicy nie ustawia się równo z nacięciami na kole i obudowie rozrządu i nie chce naciągnąc się na napinacz.

Ja się na tym nie znam za bardzo, ale mechanik jest w porządku.

Czy ktoś z Was miał podobną sytuację?

Komplet rozrządu SKF VKMA 05501- dobierany prawidłowo po nr silnika- sprawdzone tez przez mechanika, że pasuje do mojego numeru.

Szukalem w necie ale nie znalazłem odpowiedzi- martwi mnie ta sytuacja. Czy zmiana głowic mogła mieć na to wpływ? Osobiscie wątpie bo są identyczne jak poprzednie a koła zębate mają te same numery.

Czy olać oznaczenia na pasku i ustawić rozrząd jedynie po nacięciach między kołem zębatym, a obudową rozrządu?

 

Auto:

Opel Omega B FL rok 1999/ MR'00

silnik x30xe

Edytowane przez xxxoxygen

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli głowice były planowane kilka razy lub grubo, to osiadły. Skutkiem tego jest zmniejszenie odległości kół zębatych od rolek a tym samym rozjechanie się lekko znaków na kołach względem obudowy.

Ja bym olał znaki na pasku. Ustawiłbym wałki na znaki, ustawił wał na znaki, założył pasek i jazda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie koledzy, tak podejrzewałem ale wolałem się upewnić. Głowice były planowane po raz pierwszy, w zakładzie z 20 letnim doświadczeniem w planowaniu- zostały splanowane minimalnie, bo po kupnie wyglądały ok ale planowanie zostało wykonane dla świętego spokoju.

 

 

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy- wiadomość dla potomnych :):

 

Problem wynikał ze złych oznaczeń na pasku rozrządu w zestawie rozrządu SKF VKMA 05501- jest to zestaw do tych "nowszych" 3.0 v6- różni się podstawą napinacza etc. Zestaw powinien zawierać również pasek, z oznaczeniami do "nowszej" wersji, a niestety zawierał pasek z wcześniejszymi oznaczeniami (o numerze 05500).

 

Niby nic, ale wzbudziło wątpliwości- więc kupiłem pasek Continental i wszystko się zgrało.

 

Pasek SKF ze starszymi oznaczeniami mam do sprzedania w dobrej cenie.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności