Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Ten przewód sterujący, to masa z kompa na cewki.

W oplu przewody lubią się łamać tuż przy wtyczce.

Zakup sobie profilaktycznie Kontakt 60 i Kontakt 61 i potraktuj nimi wszystkie złącza pod maską jakie znajdziesz.Może to rozwiąże problem, bo przy psikaniu może zauważysz jakiś zły styk?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Witek1952

Witam serdecznie. Podałem Ci numery pinów w komputerze i złączu modułu zapłonu. Ta usterka tak może się objawiać. Przewód nie łączy i stąd wypadanie a nie całkowity brak zapłonu na tym cylindrze. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponownie!

U mnie również nic nie pomogło, "odmulałem" silnik, dodatkowo

jeździłem do serwisu, sprawdzali i podmieniali przeróżne rzeczy - cewkę, wtryskiwacze, sterownik, katalizator, przepustnice, świece, itd. itp. po jakimś tam czasie stwierdzili, że chyba trzeba będzie ściągać głowicę i sprawdzać zawory, niestety nie odczułem pewności na ich twarzach.

W związku z powyższym moje cudo odsprzedałem temu samemu komisowi w którym go kupiłem, na tej intratnej transakcji straciłem ponad sześć tysięcy w przeciągu czterech miesięcy (na samej cenie auta, nie licząc ubezpieczenia, wymiany olejów rejestracji...)

Dodaje, że komis w którym kupiłem samochód też próbował dokonać naprawy przez dwa dni - lecz bezskutecznie, bo usterka wróciła w dzień odbioru, oczywiście twierdzili nadal że pojazd da się naprawić i oni to zrobią. Po przeczytaniu tego forum doszedłem do wniosku, że dalsza naprawa mija się z celem, a ściąganie głowicy przy moim przebiegu to już całkiem, za chwillę może dowiedziałbym się, że trzeba też wymienić tłoki, panewki..., a w efekcie może cały silnik lub auto.

Rozmawiałem z różnymi ludźmi i twierdzili, że można było sprawę i wygrać i odzyskać całą kasę, nie wiem na ile by się to udało, w każdym razie na chwilę obecną na tym zakończyłem.

Pozdrawiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ze dwa miesiące temu wlałem STP szare - do czyszczenia całego układu paliwowego ... nie wiem czy to pomogło, bo zacząłem tankować na STATOILU ... wypadanie zapłonu nie pojawiło się ani razu . Wcześniej lałem na Lukoilu :oops:

Zatem albo zmiana paliwa, albo STP szare pomogło ....

 

Zgodnie z poradą Witka1952 i ja37 skuszę się jeszcze i sprawdzę połączenia przy ECU. Wyciągnę wtyczki - może jakiś styk jest zaśniedziały - psiknę Kontaktem :oops: Pomierzę przewody. Chyba nikt tego jeszcze nie robił ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość torgen

Witam. Czytając wasze posty doszedłem do wniosku że jednemu pomaga jedno , a drugiemu co innego. Może tak podsumowac wszystko i napisać co konkretnie komu pomogło-krótko i zwięźle no i czy w pomogło na 100 %.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam wszystkich.Skoro prawie wszyscy stwierdzili że usterka występuje w w niższej temperaturze to może to ma coś wspólnego z gęstością oleju i smarowaniem zaworów.Ja jeżdżę na 10w/40 pół syntetyku, ostatnio rozmawiałem z mechanikiem z opla i dziwił się że nie nie jest to 5w/40 czyli troszkę rzadszy.Zastanawiam się także nad wlaniem ceramizera do oleju. W moim przypadku przy niskiej temperaturze czasami wogóle nie mogę odpalić silnika, a kręcąc rozrusznikiem czuć jakby zawory się nie domykły (wysokie obroty rozrusznika).

Na pewno jakość paliwa ma znaczenie a co za tym idzie ilość nagaru na zaworach. Najciekawsze jest to ze problem występuje w astrze g16v a astrze f16v nie ma takich cudów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W mojej astrze też wypadały zapłony na 3 cylindrze. Kntrolka oczywiście to sygnalizowała. Wymieniłem cewkę na inną używaną i od tamtej pory, po roku czasu, tylko raz w zapisanych usterkach pojawił się ten kod usterki.

Jeśli zawieszają się zawory, to jak dowie się o tym komputer?, bo jest to usterka mechaniczna.

A przecież komputer mierzy tylko sygnały elektryczne.

Pomimo niedomkniętego zaworu iskra i tak się pojawi, więc komputer powinien uznać, że zapłon był.

A może się mylę? ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Witek1952

W mojej astrze też wypadały zapłony na 3 cylindrze. Kntrolka oczywiście to sygnalizowała. Wymieniłem cewkę na inną używaną i od tamtej pory, po roku czasu, tylko raz w zapisanych usterkach pojawił się ten kod usterki.

Jeśli zawieszają się zawory, to jak dowie się o tym komputer?, bo jest to usterka mechaniczna.

A przecież komputer mierzy tylko sygnały elektryczne.

Pomimo niedomkniętego zaworu iskra i tak się pojawi, więc komputer powinien uznać, że zapłon był.

A może się mylę? ???

Witam serdecznie. Ano dowie się tak, że po podaniu odpowiedniej dawki paliwa na cylinder, za mało wzrośnie prędkość kątowa wału. W ten sposób można nawet porównać stopnie sprężania. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No tak, niby logiczne, ale dlaczego komputer przy zawieszonym zaworze i nie sygnalizuje za małej prędkosci kątowej wału, a podaje konkretny cylinder?

Jest taki kod usterki?, bo mam wykaz kodów i nie ma takiego kodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja jestem po wymianie cewki oraz świec o czym nie napisałem wcześniej.Problemy zaczęły się po wymianie oleju więc dlatego skłaniam się w stronę usterki mechanicznej, niewystarczajacego smarowania zaworów,a trzeba pamiętać ze nagar może się gromadzic

na trzonku zaworu. Dodam ze mój samochód vauxhall astra 1.4 16v a olej który zalałem nie był wysokiej jakości. No nic w tym tygodniu zaleje go 5w/ 40 orginalnym olejem opla zobaczymy czy coś to da.Prędzej go sprzedam niż zajrzę do głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności