Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

No nic w tym tygodniu zaleje go 5w/40 orginalnym olejem opla zobaczymy czy coś to da.

Już Ci odpowiadam ze 100% pewnością, że: nic to nie da! (próbowałem). Tak samo jak nic nie dały te setki różnych napraw, eksperymentów, prób, itp., itd. opisywanych w niniejszym wątku przez tak wielu posiadaczy astr z tymi trefnymi silnikami. Według mnie usterka wynika z jakiejś wady konstrukcyjnej silnika, nie do naprawienia.

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

Skorpion920, skąd masz takie informacje o tych silnikach? Może wykradłeś jakieś tajne dane oplowi?

Po pierwsze: napisałem, że „według mnie”.

 

Po drugie: wystarczy uważnie przeczytać ponad 100 wypowiedzi w niniejszym wątku oraz poczytać i przeanalizować wiele wypowiedzi na ten temat w innych forach internetowych, żeby zauważyć, że pomimo praktycznie wszelakich napraw jakie są tylko możliwe, których podejmowali się właściciele aut z tymi silnikami, to do tej pory nikt nie znalazł ewidentnej przyczyny i jej skutecznie nie wyeliminował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Uważnie przeczytałem wszystkie posty.

Skoro jest to jakaś usterka w konstrukcji to dlaczego nie można tej usterki wykryć?, a wymiana świec, cewek, czujników nie przynosi efektów, to mój wniosek jest następujący.

To nie musi być konkretna usterka.

Oczywiście mogę się mylić, ale zauważyłem u siebie i innych pewną prawidłowość.

Zapłony wypadają najczęściej wtedy gdy silnik nagle potrzebuje mocy.

Jak rano uruchomię silnik i i odjeżdżam energicznie, to obroty wariują i wypadaja zapłony, natomiast gdy odjeżdżam powoli i płynnie operuję pedałem gazu, silnik pracuje elegancko.

To samo po rozgrzaniu i na trasie, gdy puszczam i naciskam energicznie pedał gazu pojawia się szarpanie i znowu zapłony. Płynne operowanie pedałem, auto jedzie równiutko.

I teraz pytanie.

Czy aby w pogoni za maksymalną mocą i minimalnym zużyciem paliwa parametry pracy silników nie zostały wyżyłowane za bardzo?

Może każdy dodatkowy "opór" kończy się spadkiem mocy i brakiem możliwości jej uzupełnienia?

Wymiana podzespołów nie przynosi efektów, natomiast podniesienie oktanów, czy usunięcie nagarów poprawia na jakiś czas pracę silnika.

Może odpowie na to pytanie ktoś, kto ma profesjonalną wiedzę na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam!

Wiem, że temat ten przewijał się na forum... W zeszłym roku krótko po wymianie oleju zapaliła się pomarańczowa lampka i auto paliło na 3 "gary". Po odczekaniu kilkunastu sekund i ponownym odpaleniu auto chodziło normalnie (pozostał paląca się pomarańczowa lampka).

Mechanik zalecił wymianę świec, później modułu zapłonowego i nic... Problem zniknął latem, ale teraz znowu powrócił (jesień,zima). Wymieniłem jescze czujnik położenia wału korbowego i bez zmian. Po przejechaniu ok. 1 km wypada zapłon na 3 lub 4 cylindrze, po odczekaniu kilkunastu sekund auto chodzi normalnie. Dodoam tylko , ze auto ma przejechane 52 tyś.km. Proszę o poradę gdzie szukać, bo jestem już zdesperowany...

Z góry dziękuję :roll:

witam

mam taki sam motor w zafirce i jest tak jak piszesz w lecie bylo ok jak sie zaczely chlody zaczelo sie wypadanie zaplonow, wymienilem DIS, swiece, mierzone bylo cisnienie na cylindrach i cisnienie paliwa i jest ok, zostala mi jeszcze podmiana wtryskiwaczy jezeli dalej bedzie to samo to niestety ale demontaz glowicy i poprawianie fabryki, to jest porazka.

Witam mam ten sam problem w Astrze 1.4 16 V 2001r i też po wymianie oleju.Wymiana modułu i świec pomogła na chwilę.Przy chłodach problem wraca.Zdjęcie głowicy i wymiana zaworów na I cylindrze /gdyż tylko tam wypały /pomogło na 1 rok.Podmiana wtrysków /z I na IV cylinder/ też nic nie dała .Dalej wypadają na I cylindrze.Krótkie zatrzymanie i ponowne uruchomienie powoduje powrót do normalnej pracy silnika.Ręce opadają.Nie wiem już co robić Chyba trzeba przenieść się do ciepłych krajów.Jestem bardzo ciekaw czy ktoś poradził sobie z tym problemem.POMOCY ! Z góry serdeczne dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam te posty i myślę sobie że to może wina oleju ? Ja nie mam wypadania zapłonów.

Może usterka dotyczy nie tyle tego silnika co być może była jakaś jego wadliwa seria ? Może ważny jest rok produkcji, może ważne jest miejsce gdzie został wyprodukowany ? Nie sądzę żeby to dotyczyło wszystkich silników XE. Trzeba w tą stronę pójść z szukaniem przyczyny. Może założyć jakiś wątek w którym będziemy wpisywali jak najwięcej danych o silniku ?

 

p.s.Chętnym podam na jakim oleju jeżdżę i nie mam wypadania zapłonów.

 

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 20:22 ]

Witam mam ten sam problem w Astrze 1.4 16 V 2001r i też po wymianie oleju.

Po wymianie czy po zmianie oleju na inny ?

 

p.s. czy jest tu ktoś jeszcze kto ma silnik XE i nie ma wypadania zapłonów ? Może do czegoś dojdziemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam xe i nie wypadają mi zapłony.

Bo w silnikach 2.0 16V to nie występuje. Całą ubiegłą zimę mordowałem się z tym problemem. Wszystko co związane z elektryką i elektroniką zostało u mnie wyeliminowane. Nie zdecydowałem się jedynie na zdejmowanie głowicy, bo uważałem to za debilizm w aucie z przebiegiem 50 tys.km. Tym bardziej, że inni to robili i też nie pomagało na dłuższą metę.

Z tego co zaobserwowałem po wypowiedziach ludzi na różnych forach, mających ten problem, to dotyczy on wyłącznie silników 16 zaworowych 1.4 i 1.6 (X14XE, Z14XE, X16XEL, Z16XE). Data produkcji nie ma znaczenia, bo ktoś miał auto z 1999, drugi z 2001, a ja np. z 2004 r. Więc nie ma mowy o jakiejś jednej wadliwej partii silników.

Poza tym w tym wątku http://forum.opel24.com/wypadanie-zaplonu-vt12507.htm ktoś napisał, że „na niemieckich stronach jest bardzo dużo takich zgłoszeń dotyczących wypadania zapłonu właśnie w tych silnikach”. Więc i Niemcy sobie z tym nie radzą.

Generalnie sprawa jest beznadziejna i każdy kto ma ten problem się o tym przekonuje, kwestią jest tylko czas kiedy sobie to uświadomi. Ja w lecie sprzedałem auto, ale zaglądam do tego wątku bo ciekawi mnie czy ktoś znajdzie wreszcie skuteczny sposób na ten problem.

A póki co kolejna zima i temat na nowo ożywa.

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotyczy on wyłącznie silników 16 zaworowych 1.4 i 1.6 (X14XE, Z14XE, X16XEL, Z16XE).

Jestem ciekawy czy jest jakaś osoba która ma Astrę G z którymś z powyższych silników i nie ma tego problemu. Pewnie się tego nie dowiemy gdyż jeżeli nie ma problemu to nikt nie zagląda na forum :roll: Zagląda się na forum dopiero gdy są problemy ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności